Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Beklager å komme drassende med en sliten og alkoholisert norsk detektiv, men Harry Hole er faktisk bra. Forfatteren er fortsatt Jones Bø. Eller hva det nå var.

Jeg har lest ut Flaggermusmannen, og er nå godt i gang med Kakerlakkene. Jeg liker det.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Er Jones Bø et forsøk på å være morsom, eller er det rett og slett du som tar feil. Skal IKKE bomme nok en gang på å svare at du tar feil når det tydligvis er en spøk, ironi, whatsoever
Manbearpig
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Ble nettopp ferdig med alle Wheel of Time bøkene... Vet ikke om jeg klarer å vente til siste bok. :|

Nå leser jeg Legend av David Gemmell.

Ble anbefalt den boka og bøkene av Bernard Cornwell av de folkene som er på Conn Iggulden forumet. Kan forresten anbefale Emperor serien av Conn Iggulden. Den er veldig bra :)
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Mizu wrote:Ble nettopp ferdig med alle Wheel of Time bøkene... Vet ikke om jeg klarer å vente til siste bok. :|
Ikke for å være frekk men hvilke valg har du hvis du ikke klarer å vente? Da er det enten å vente eller å ta livet av seg eller noe, men det syns jeg hørtes litt vel drastisk ut :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Asphyxiate wrote:Er Jones Bø et forsøk på å være morsom, eller er det rett og slett du som tar feil. Skal IKKE bomme nok en gang på å svare at du tar feil når det tydligvis er en spøk, ironi, whatsoever
Jeg kan avsløre at jeg forstår spørsmålet selv uten det spørsmålstegnet som burde stått der, og ja, jeg prøver å være morsom. Om noen dro på et smilebånd er jeg fornøyd med det.

Det går forresten unna, Kakkerlakkene er unnagjort og nå er jeg over på Rødstrupe. Fortsatt samme forfatter.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mizu
Hengiven
Hengiven

Post by Mizu »

Shallis wrote: Ikke for å være frekk men hvilke valg har du hvis du ikke klarer å vente? Da er det enten å vente eller å ta livet av seg eller noe, men det syns jeg hørtes litt vel drastisk ut :P
It's a figure of speech :D
Ninin
Hengiven
Hengiven

Post by Ninin »

Mizu wrote:
Shallis wrote: Ikke for å være frekk men hvilke valg har du hvis du ikke klarer å vente? Da er det enten å vente eller å ta livet av seg eller noe, men det syns jeg hørtes litt vel drastisk ut :P
It's a figure of speech :D
Ojojoj, det der var genialt. :lol:
Også kalt Tyr, Old Anger (eller bare et av ordene), Nin, Amon, og Brian. Velg selv :D
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Godt Nyttår alle sammen! ( Må benytte sjansen nå når pc'en er hjemme på ferie :lol: )

Bøker under juletreet?
Ga vekk noen, men fikk ikke selv. Men leste en anmeldelse i avisen, og tok en tur på biblioteket i går og var heldig med trekninga.

Boka er "Svermen" av Frank Scatzing. Spenningsroman om miljøtrusler. ca 1000 sider men det gjør ingenting. Ble ganske sent i går kveld for å si det sånn! Dette er bra saker.
Lothar
Asha’man
Asha’man

Post by Lothar »

Er i skrivende stund i gang med "Labyrinten" av Kate Mosse, som jeg fikk til jul. Noen som har lest den?
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Ja, grei bladvender. Kan sammenlignes litt med Fjerde Regelen, altså også Ligtversjon av Davinci Koden.Kanskje litt mer "jentevri".

Du får se selv :)
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg er også i gang med Labyrinten av Kate Mosse, ettersom jeg også fikk den til jul. Men særlig langt har jeg ikke kommet, så jeg har ikke noe særlig grunnlag for å uttale meg om den.
Jentevrien har jeg riktignok lagt merke til.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Starta på Harry Potter og Dødstalismanene i dag, pløya gjennom de første 70 sidene på få timer
Manbearpig
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

:shock: Du brukte mer enn en time på å lese 70 sider :shock: Vær så snill å si at det er den russiske versjonen vi snakker om her. Jeg leste hele boka på under 8 timer.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Tina
Trollok
Trollok

Post by Tina »

syntes det hørtes lite ut på flere timer.... men ikke alle leser like fort=) jog og søskenbarnet mitt måtte dele på boka siden vi bare hadde en og de ikke hadde bokhandel stedet vi var på ferie=( vi fordelte boka på fem dager også leste jeg høyt.... men gud det var vansklig å bare lese litt hver dag... men vi ville den skulle vare:P

uansett.... leser på femte bok i Mørket kommer serien av Susan Cooper. boka heter flammesverdet.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

davram bashere wrote::shock: Du brukte mer enn en time på å lese 70 sider :shock: Vær så snill å si at det er den russiske versjonen vi snakker om her. Jeg leste hele boka på under 8 timer.
Sa få timer, ikke hvor få. Kanskje 1/9-delstime kanskje?
Manbearpig
Locked