Den allsidige sportstråden ønskes lykke til!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lily
Hengiven
Hengiven

Post by Lily »

Jeg ser ikke på skihopp særlig ofte, men på meg virker det som om man ikke får stilpoeng ut i fra stilen, men ut i fra lengden. Hvis hoppet er langt, får man bra stilpoeng uansett. Da er vel vitsen med stilpeong borte?

Heia Viking, forresten.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Dei to heng sjølvsagt saman i skihoppet. Om ein har god stil flyt ein betre i lufta og kjem lenger. Det er heilt naturleg, alt saman.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg drev selv på med fotball frem til jeg var 13, men da slutta jeg, fordi det var kjedelig, rett og slett fordi jeg ikke hadde talent for fem flate øre.
Men jeg har en lang kampsportbakgrunn, har drevet hovedsaklig med Tae Kwon Do, og vært innom Aikido, Iaido, Kendo m.fl. Så jeg interesserer meg naturlig nok veldig for kampsport. Men holder ikke på med dette for tiden, men når jeg tar det opp igjen vil jeg gå for Kickboksing og Krav Maga.

Ellers så er det slik at jeg er jævlig opptatt av muskler og styrke for de av dere som ikke vet det, men det vet nok Faile veeeeldig godt :P. Uansett, trener jo dette en hel del, og har jo begynt å løfte ganske så mye de senere åra, pluss at jeg øker i størrelse og vekt, noe som er veldig fint.
Og dette er jo sporter det er morro å følge med på og. Spesielt styrkeløft og strongman. Vanvittig hvor sterke noen av disse menneskene blir altså. Kroppsbygging følger jeg også litt med på, mest egentlig fordi det er fascinerende å se overdimensjonerte kropper. Men selv om jeg digger styrke og muskler skal det være sagt at jeg ikke selv kommer til å tre inn i kroppsbyggernes rekker. :wink:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Faile wrote:... eller hentyder faren for at jeg sveiper ned ting fra bordet med mitt rosa tyllskjørt...
rosa tyllskjørt <3
den der kjenner jeg meg godt igjen i :D
lolzi
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Hoho. Jeg har nok ikke vært iført noe rosa tyllskjørt side jeg var 5-6 år gammel. Men har nå fremdeles noen venninner(type misforstått goth) som fremdeles kler seg i slikt fra tid til annen :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Lily wrote:Jeg ser ikke på skihopp særlig ofte, men på meg virker det som om man ikke får stilpoeng ut i fra stilen, men ut i fra lengden. Hvis hoppet er langt, får man bra stilpoeng uansett. Da er vel vitsen med stilpeong borte?

Heia Viking, forresten.
Savner gamle dager, hvor det virkelig var STILhopping - samlede ski, kongsbergknekk etc etc (ikke at jeg levde da, men har sett bilder). Evt. japanerne på 90tallet, med kroppen helt mellom skia, en nesten perfekt flate. Videre må det sies at skiflygning er syyykt - så langt, og så høyt over bakken, hadde pissa i buksene bare på toppen av Planica.

Ellers er en annen favorittsport wrestling. Jadajada, vet at det bare er skuespill, men innmari engasjerende å se på, særlig de lange monologene.
Manbearpig
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Ooooh. Ruudgutta! :D Me like kongsbergreferanser! ^^ Har faktisk et maleri i hybelen heime av Birger Ruud. Kongsbergknekken er stilig!
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Når vi er inne på hopp.. Det skal godt gjøres for å hoppe etter Wirkola :D ... selv om Amman har klart det -.-
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Faile wrote:Hoho. Jeg har nok ikke vært iført noe rosa tyllskjørt side jeg var 5-6 år gammel. Men har nå fremdeles noen venninner(type misforstått goth) som fremdeles kler seg i slikt fra tid til annen :P
Skjønner hva du mener.
Nå er ikke jeg type misforstått goth, jeg har bare en forkjærlighet for tyllskjørt og div. Selv om det ikke er tyll som er favoritten. Det er nemlig chiffon.

Når det kommer til sport er jeg veldig enig med Shallis. Det bør blir mer av turn på TV!
lolzi
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Hehe. Men du skjønner hva slags type mennesker jeg mener? :P

Tyllskjørt kan være fint det. Bare man er konsekvent i sin egen stil og ikke prøver å passe inn i absolutt alle utskuddsmiljøa klesmessig. Det blir nemlig en salig, rar og nesten litt patetisk blanding, som bare lyser at personen som sier at den ikke følger strømmen, faktisk prøver altfor hardt å passe inn blandt resten av raritetene :P

Er litt facinert av turn selv, men klarer ikke sitte lenge å se på det. Skiskyting derimot. Det er kjempespennende! :D Mer spennende enn vanlig langrenn for å være ærlig.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Faile wrote:
Er litt facinert av turn selv, men klarer ikke sitte lenge å se på det.
Det veldig få vet er at turning består av to hovedgrener, troppsturn og apparatturn. Apparatturn er det som vises på TV en sjelden gang i OL, gjerne klokka 3 på natta, hvor alle driver med hvert sitt apparat, og bytter rundt og sjo og hei.

Det som faktisk er morsomst er troppsturn, hvor en gruppe på minimum 6 deltagere stiller i frittstående (dans) trampett (liten trampoline med løpefart forran) og tumbling (lang løpematte med litt sprett i.
Nivået på troppsturnerne er på sin egen måte mye større, og det er noe ekstremt tiltrekkende ved å se maskuline gutter gjøre strak dobbel salto med dobbelskru, lande perfekt på bena og smile sjarmerende til alle som ser på..! Også er det mye mer musikk og fart i troppsturn.

Det er egentlig helt dust at troppsturn ikke får mer oppmerksomhet... :(
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Elgen
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Elgen »

Nå kan jeg ærlig talt ikke si å ha noe forhold til turn, men om jeg hadde sett det tror jeg jeg hadde syns det virket usannsynlig kjedelig. I hvertfall turning for menn.

Drev derimot med skiskyting selv i gamle dager, men etter hvert fant jeg ut at jeg syntes skytingen var mye morsommere enn skigåingen, så jeg sluttet like gjerne. Det er veldig interessant å se på da.
Oh say that you'll be true and never leave me blue
Suzie Q
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Hadde jeg kunnet skru tida tilbake skulle jeg ha begynt på turn som barn og holdt på med det fram til voksen alder. Turn er nemlig en utrolig bra måte å trene kroppen på, styrke, fleksibilitet, spenst osv. Du får en heftig fysikk som kan anvendes i mange andre idretter eller aktiviteter i livet. Mange proffe parkour- og freerunnerutøvere som har turnbakgrunn. Og de har så til de grader en heftig kroppskontroll. Parkour skulle jeg likt å drive med, men når man ikke har den turnerfysikken så er det ikke bare å hoppe fra en bygning og ta et par saltoer liksom. :P
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Shallis wrote: Det er egentlig helt dust at troppsturn ikke får mer oppmerksomhet... :(
Enig der.
Synes å huske at du gikk på/har gått på samme turn som jeg gikk på, selv om det begynner å bli en stund siden jeg sluttet. Hvor lenge gikk du?
lolzi
Eerath
Hengiven
Hengiven

Post by Eerath »

Jeg synes det er altfor lite kurong på TV. Ingen andre som mener det?
"Why do we fall, sir?"

"So that we might better learn to pick ourselves up."
Post Reply