Nettlesere
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Damien Frost
- Sitter

Windowsherk!! *vil ha Mac*Eivind wrote:Nå har ikke jeg Windows lenger, men det var ikke noe problem for meg å åpne linker fra MSN i andre nettlesere. Så her må noen med Windows komme til unnsetning
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ja, er så mye mer bekymringsløst å bruke mac 
Men kjøpte en 15" PB, og den har jeg ikke vært fornøyd med. Skjermen er defekt, den har masse små linjer som man ser på solida farger. Gråfargen her på forumet har en fin tekstur p.g.a. det
En annen ting som de sliter med på de bærbare, er at når man har mer enn 1 Gb Ram, og bruker mer enn det, Da stopper Airport å funke, og en prosess begynner å ta masse CPU... Og på 15" får man maks 3 og en halv time batteri tid.
Så nå har jeg snakket med Apple, og jeg skal få returnere maskinen min. Skal ta å bestille en ny 12" iBook nå straks. Den har for liten HD, men jeg får pappa til å kjøpe det når han drar til USA snart. Da blir jeg nok endelig fornøyd
Men kjøpte en 15" PB, og den har jeg ikke vært fornøyd med. Skjermen er defekt, den har masse små linjer som man ser på solida farger. Gråfargen her på forumet har en fin tekstur p.g.a. det
En annen ting som de sliter med på de bærbare, er at når man har mer enn 1 Gb Ram, og bruker mer enn det, Da stopper Airport å funke, og en prosess begynner å ta masse CPU... Og på 15" får man maks 3 og en halv time batteri tid.
Så nå har jeg snakket med Apple, og jeg skal få returnere maskinen min. Skal ta å bestille en ny 12" iBook nå straks. Den har for liten HD, men jeg får pappa til å kjøpe det når han drar til USA snart. Da blir jeg nok endelig fornøyd
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Jeg mener at Firefox er langt bedre enn IE, men angående Opera er jeg usikker da jeg ikke har brukt det noe serlig. Jeg lastet det ned mens jeg skrev denne posten å mitt inntrykk av Opera er at de ligner Firefox. Da jeg gikk inn på Tidshjulet.net nå gikk det av en eller annen grunn tregere enn det pleier. Sikkert bare en tilfeldighet.
Alt i alt tror jeg at jeg holder meg til Firefox.
Alt i alt tror jeg at jeg holder meg til Firefox.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Liker både Opera og Firefox, men bruker førstnevnte for øyeblikket. Opera er så vidt jeg vet raskere, mens Firefox har bedre støtte for videoavspillinger og lignende.
Ellers angående gjeterens spørsmål, så la meg si det sånn: Jeg har aldri snakket med noen som har gått tilbake til IE, etter å ha prøvd Firefox / Opera.
Ellers angående gjeterens spørsmål, så la meg si det sånn: Jeg har aldri snakket med noen som har gått tilbake til IE, etter å ha prøvd Firefox / Opera.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Men er det noen grunn til å ikke ha IE enn så lenge? Det gjør som sagt nytten for meg. Og om presset blir stort når jeg etterhvert får egen data får jeg vurdere det da. Å skifte nettleser altså.Stefan wrote:Ellers angående gjeterens spørsmål, så la meg si det sånn: Jeg har aldri snakket med noen som har gått tilbake til IE, etter å ha prøvd Firefox / Opera.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Hvis du er interessert i å effektivisere hverdagen, så er det vits, men virker som du har relativt god tid oppe på seteren, så valget er ditt.
Som incanus har skrevet tidligere i tråden, så er tabbed browsing den viktigste forskjellen - som gjør det verdt å skifte.
Uansett så tar det ikke lang tid å laste ned opera / firefox, du kan jo bare prøve når du har tid...
Som incanus har skrevet tidligere i tråden, så er tabbed browsing den viktigste forskjellen - som gjør det verdt å skifte.
Uansett så tar det ikke lang tid å laste ned opera / firefox, du kan jo bare prøve når du har tid...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

"If you evaluate the security measures of IE, and rate it on a scale from 1 to 10, where 1 is best, IE scores a strong 11."
- Polsk MSN-bekjent av meg.
Ellers har jeg skaffa meg nynorsk språkting til Opera! Førehandsvisningar, vindauge, teiknkoding og lenkjer!
- Polsk MSN-bekjent av meg.
Ellers har jeg skaffa meg nynorsk språkting til Opera! Førehandsvisningar, vindauge, teiknkoding og lenkjer!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Derfor har jeg sletta alle snarveier til IE, i alle fall de som PC-nautene vet om. Gjemt bort i en undermeny i Programmer, er den.
Men pokker om det ikke hadde vært bedre å la dem bruke IE, for å lære mora mi å bruke Opera... tror ikke jeg har lyst til å gjøre det mer enn en gang... (og det må man jo.)
Men pokker om det ikke hadde vært bedre å la dem bruke IE, for å lære mora mi å bruke Opera... tror ikke jeg har lyst til å gjøre det mer enn en gang... (og det må man jo.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hehe, la inn Opera på pcen til dama, når jeg sjekka igjen litt senere, hadde hun jo brukt den av og til, men gått tilbake til IE, fordi den brukte så lang tid å laste. Jeg åpner Opera, og hun har ikke lukket en eneste fane siden hun begynte å bruke den, var mildt sagt ganske mange sider åpnet på en gang.