Dataspill og andre spill!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Mapeditoren på fireren våga eg meg aldri på. Men treeren sin har eg hatt mykje gøy med, laga eit par überinsane storylines der som mildt sagt var ravende morsomme (sparer ikkje på beskjedenheita her når ingen kan sjekke opp sanningsinnhaldet...) som diverre har forsvunne ved datakræsj o.l.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Uff, ja, den editoren til 4 var litt drøy. Har noen "guides" fra forskjellige nettsteder som gir en innledning i elementær bruk av dem, men det er likevel umulig å få til questene slik en vil. Rett nok blir quest-editoren på 3 seende ut som om den er laget av barnehageunger...
Når det gjelder selvlagde kart har jeg ordna et par basert på WoT, og et basert på SoT, men siden balansen i disse scenariene ikke faller innenfor konvensjonelle definisjoner av balanse...
Når det gjelder selvlagde kart har jeg ordna et par basert på WoT, og et basert på SoT, men siden balansen i disse scenariene ikke faller innenfor konvensjonelle definisjoner av balanse...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hehehehe, eg hadde ein spinnvill ein der du styrte DEN megalomanske gærningen som red rundt om kring og plaga lokalbefolkningen, sextrakasserte feene og mobba minotaurene. (Det var events omtrent OVERALT på kartet)
Eit SoT-kart lyder forøvirg interessant. Har lasta ned ulike WoT, LotR, Silmarillion og Belgariad-kart (og har laga eit LotR/Hobbiten-kart sjølv) men aldri sett eit SoT-kart på HoMM. Lurer på korleis dei ville løyst Shota. Eige lag? Nøytral borg? Eige lag på avgrensa område? Ingen borger, kun eit område med diverse map-sites? Er kartet med eller utan Old World? Osv.
Eit SoT-kart lyder forøvirg interessant. Har lasta ned ulike WoT, LotR, Silmarillion og Belgariad-kart (og har laga eit LotR/Hobbiten-kart sjølv) men aldri sett eit SoT-kart på HoMM. Lurer på korleis dei ville løyst Shota. Eige lag? Nøytral borg? Eige lag på avgrensa område? Ingen borger, kun eit område med diverse map-sites? Er kartet med eller utan Old World? Osv.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Jeg lagde det etter å ha lest de første to-tre bøkene, så det er lite Old World - bare byen til de derre Sisters of Light. Problemet var at for å vinne måtte du beseire Master Rahl, og laget hans pleide å sende ham i døden eller si ham opp, eller noe sånt... 
Shota var en lag for seg selv - ikke spesielt utfordrende, siden kartet tross alt var laget for meg selv av meg selv.
Tror jeg allierte Westlands (aka. Richard) med sumpfolka, og ga sistnevnte sånn cirka 1000000 lizardmen warriors...
EDIT:
Heroes of Might and Magic V... Delayed!
Great news! Ubisoft has officially stated today, that Heroes of Might and Magic V has been delayed.
UbiSoft has given more time for the developers to finish the game, rid it of bugs, and add features. The previous game of the series was rushed, but now, the community lended it's hand to prevent history from repeating itself, and, hopefully, UbiSoft will ship more polished and finalized game than it was originally planned to. The petition to Save Heroes, has accumulated over 2500 signatures, and has been mentioned on numerous gaming sites. We all wish to thank you for the outstanding support you have given us on the past few days. It couldn't have been done without you. We hope you understand the somewhat extreme methods which have been used to get Ubisoft's attention on this matter, because another rushed game in the series would have been a disaster. Also, ubisoft should be thanked too, for listening us and our requests, and understanding the reasons which stood behind the petition, and decided to create a game worthy of the series.
As a consequence to today's announcement, some pages of the SaveHeroes.org site, such as How Can I Help, will be removed. The News Suppression Pact is no longer in effect. The Heroes V coverage will be brought back on all community sites and you can expect to read more good news on their pages during the next few days. Again, we thank you for your patience and your support.
http://www.heroesofmightandmagic.com/#8
Shota var en lag for seg selv - ikke spesielt utfordrende, siden kartet tross alt var laget for meg selv av meg selv.
Tror jeg allierte Westlands (aka. Richard) med sumpfolka, og ga sistnevnte sånn cirka 1000000 lizardmen warriors...
EDIT:
Heroes of Might and Magic V... Delayed!
Great news! Ubisoft has officially stated today, that Heroes of Might and Magic V has been delayed.
UbiSoft has given more time for the developers to finish the game, rid it of bugs, and add features. The previous game of the series was rushed, but now, the community lended it's hand to prevent history from repeating itself, and, hopefully, UbiSoft will ship more polished and finalized game than it was originally planned to. The petition to Save Heroes, has accumulated over 2500 signatures, and has been mentioned on numerous gaming sites. We all wish to thank you for the outstanding support you have given us on the past few days. It couldn't have been done without you. We hope you understand the somewhat extreme methods which have been used to get Ubisoft's attention on this matter, because another rushed game in the series would have been a disaster. Also, ubisoft should be thanked too, for listening us and our requests, and understanding the reasons which stood behind the petition, and decided to create a game worthy of the series.
As a consequence to today's announcement, some pages of the SaveHeroes.org site, such as How Can I Help, will be removed. The News Suppression Pact is no longer in effect. The Heroes V coverage will be brought back on all community sites and you can expect to read more good news on their pages during the next few days. Again, we thank you for your patience and your support.
http://www.heroesofmightandmagic.com/#8
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Wee! 
Denne uka på abandonia: Heroes of Might and Magic I!
http://www.abandonia.com/games/797/Hero ... rsion).htm
Dessverre uten musikk, men mapeditoren og XP-kompatibiliteten bør være mer enn nok til å gjøre opp for denne mangelen.
EDIT: Eksellent løsning på musikkproblemet: Last ned musikken fra Heroes of Might and Magic II (spillet med best musikk i historien), brenn den på en CD, og hør på den mens du spiller!
http://lisk.newmail.ru/homm/homm2music.html
Denne uka på abandonia: Heroes of Might and Magic I!
http://www.abandonia.com/games/797/Hero ... rsion).htm
Dessverre uten musikk, men mapeditoren og XP-kompatibiliteten bør være mer enn nok til å gjøre opp for denne mangelen.
EDIT: Eksellent løsning på musikkproblemet: Last ned musikken fra Heroes of Might and Magic II (spillet med best musikk i historien), brenn den på en CD, og hør på den mens du spiller!
http://lisk.newmail.ru/homm/homm2music.html
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Spiller Age of empires III på nettet og det liker jeg godt... MYE bedre enn de forrige. Har spilt litt bf2 og er bra det å, ellers så SUGER cs, lattis spill sammenlignet med BF2.
Har spilt 7,8,9 i might and magic, digga de før...
Har spilt 7,8,9 i might and magic, digga de før...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Var på LAN i helga, bare 8 stykker, men gøy alikevell! Gikk for det meste i CS, Warcraft3 og TMN... Fant ut at det egentlig er digg med hero baner på WC3
Satt fra klokka tre på fredag til 6 (om morran) på lørdag og la oss da. Sto opp kl 8 (fortsatt på morran) på lørdag og spilte til kl 3-4 på ettermiddagen. Passe rotn da ja
Ingen som spiller Track Mania Nations på nettet her da?? Det er jo gøy da!
Ingen som spiller Track Mania Nations på nettet her da?? Det er jo gøy da!
Grafikken er ikke så dårlig. Ellers er historien bedre synes nå jeg. Ihvertfall hvis du ser den sammen med HMM2 og HMM3.Wolfbrother wrote:Er det? Prøvde det aldri, tenkte grafikken var litt for gammel for min smak, når jeg kunne spille 7-ern som jeg digget...
Hva er så bra med det'a?
Ellers er det alltid noe å gjøre, og mange morsomme sidequests. Spillet synes nå jeg også er vanskeligere enn de andre.
Og så liker jeg at alle classene kan lære disarm traps for eksempel. Og bli master i alt.
-
the black wind
- Hengiven

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hvis dere har rota bort Heroes-spillene deres, så kan jeg informere om at Ubisoft, i påvente av H5 og som en bonus til trofaste fans, nylig ga ut 3DOs gamle klassiker, Heroes of Might and Magic Platinum Edition på nytt. Denne pakka inneholder Heroes I-III, med alle expansions packs. Burde være XP-komp., men seg skal ikke si noe for sikkert, ettersom min egen 3DO-utgave av nevnte Platinum Edition, ikke er det... 
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.