øgler kan vel ikke fly kan dem vel? er vel ingen av delene.Akira wrote:De er vel egentlig øgler og ikke insekter?Kjetil wrote:to'raken og raken om ikke jeg tar milivis feil.Sauegjeteren wrote:Men man vet aldri. Og de insektene seanchanerne flyr på, hva heter de igjen?
Dragen
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hmm, det kan ikke jeg huske. Må visst lese på nytt gitt.Sauegjeteren wrote:takk Kjetil.
Akira: De ble beskrevet som insekter av Jordan. Sett fra Morgases side tror jeg det var. Og kanskje Lews også.
Nei, vent. Du mener ikke tilfeldigvis Seanchanernes hjelmer da? De er jo beskrevet som insektlignende.
Edit: Jo, øgler kan fly. Det var flygeøgler da dinosaurene eksisterte. Pterodaktyl for eksempel.
Last edited by Akira on Tue Mar 14, 2006 21:22, edited 1 time in total.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Du tenkjer vel heller på rustningane til soldatane, som likner svært på insekt. Det skal dog seiast at eg ikkje hugser heilt den scenen med Morgase, so det kan godt vere du har rett. Men i so fall har Morgase feil, for det er øgler.
Det kan godt vere det fanst dragar ein gong i tida, lenge før Legendenes Alder, men tviler på at nokon er att i dag.
Det kan godt vere det fanst dragar ein gong i tida, lenge før Legendenes Alder, men tviler på at nokon er att i dag.
incanus wrote:Du tenkjer vel heller på rustningane til soldatane, som likner svært på insekt. Det skal dog seiast at eg ikkje hugser heilt den scenen med Morgase, so det kan godt vere du har rett. Men i so fall har Morgase feil, for det er øgler.
Ordet øgler må du definere på norsk for meg. Jeg var nesten helt sikker på at øgler er krypdyr.
Den nederste er ein torm.
Kan hende eg er litt på tynn is når det gjeld øgledefinisjonen, men eg har alltid tenkt på raken som flygande øgler, og er ikkje åleine om det:
Kan hende eg er litt på tynn is når det gjeld øgledefinisjonen, men eg har alltid tenkt på raken som flygande øgler, og er ikkje åleine om det:
Bakuun (seanchanar) i kap. 22 av PoD wrote:but he doubted it was easy to handle a pen in a saddle strapped to the back of a flying lizard.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

En crolm.

En torm

En to'raken

En lopar

En grolm
Last edited by Ashaman on Tue Mar 14, 2006 21:46, edited 1 time in total.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter