Page 2 of 8

Posted: Sun May 21, 2006 21:58
by stefan_hoy
Faile wrote:jeg liker Semirhage. Hun er kul :D
Hva er det som er så kult med Semirhage?

Posted: Sun May 21, 2006 22:44
by Kjetil
stefan_hoy wrote:
Faile wrote:jeg liker Semirhage. Hun er kul :D
Hva er det som er så kult med Semirhage?
Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?

Posted: Sun May 21, 2006 23:04
by stefan_hoy
Kjetil wrote:Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
Hehe, nei. Har du?

Posted: Sun May 21, 2006 23:26
by Kjetil
Ja, Terje sendte meg noen bilder fra siste landsmøte.

Posted: Sun May 21, 2006 23:34
by stefan_hoy
Hehehe, viste ikke at de hadde en organsisert forening :D

Men tilbake OT, Semirhage har en del ganske interessante trekk ved seg, akkurat den sadistiske er jo i alle fall, hum, vel; interessant. Men at hun slår Lanfear? Aldri.

Posted: Mon May 22, 2006 6:20
by Faile
det er noe med måten hennes å tenke på. jeg liker den.

og forøvrig. hennes sadisitiske trekk er jo også bare koselige :P

Posted: Mon May 22, 2006 9:13
by Lieungh
Stemmen gikk nok til Lanfear, fordi hun er vakker og fryktelig, men jeg tror egentlig jeg burde ha lest ferdig hele serien før jeg bestemte meg. Men så lenge gidder jeg ikke å vente med å bestemme meg, så hittil synes jeg Lanfear er tøffest. Er for øyeblikket akkurat ferdig med tSR, og Asmodean virker også veldig stilig, selv om han kanskje er litt svak. Og det er vel også det jeg liker ved ham, at han er litt patetisk. :lol:

Posted: Tue May 23, 2006 1:38
by stefan_hoy
Asmodean er en interessant person ja, det at han blir ofte blir nevnt som den svakeste av forsakens både i Kraften og i mer "pragmatisk" kraft gjør uansett nok til at han for meg ikke er den klareste stjerna på nattehimmelen.

Jeg er mer sans for Rahvin; kvinneforføreren, eller den arrogante Bel'al fordi de understreker de Fortaptes "storhet". Selv om de ikke er så sterke som f.eks. Ishamael er/var de allikevel (berettiget) meget fryktet og respektert for sine egenskaper og handlinger på sine respektive felt.

Dette synes jeg er en av bøkenes feilgrep: at de Fortape spesielt og AoL generelt svekkes i styrkeforholdet til dagens Randland. I starten av bøkene var AoL noe så stort at det ikke kunne fattes, og de fortapte ditto sterke, bare DR skulle kunne måle seg. Nå har det blitt så mange sterke som gjør at de mister sin særstilling som halvguder, selv om de fremdeles er det i praksis.

Er mulig derfor jeg liker Rahvin og Bel'al. Illusjonen opprettholdes.
Faile wrote:og forøvrig. hennes sadisitiske trekk er jo også bare koselige
Den diskusjonen tror jeg du får ta med Loki :wink:

Posted: Tue May 23, 2006 9:57
by Faile
Loki?


uansett så lurer jeg på hva tanken bak det semirhage gjør i KoD er. nekter å tro at hun bare var arrogant.

Posted: Tue May 23, 2006 11:26
by Ceres
Hehe, reagerte helt likt som deg, Faile... Loki? Hva er det han har med saken å gjøre?

Og Semi er et godt valg for yndlingsforsaken synes jeg også. Spesielt etter KoD, men før også,
Spoiler
med hennes skyggestilling hos Tuon
. Hun er ikke fult så opplagt et valg som Lanfear og Moridin som begge har fått massevis med screentime.

(Liker ikke å være opplagt....)

Posted: Tue May 23, 2006 11:41
by stefan_hoy
Tenkte på en eller annen tråd her inne, troe det er "Forestill deg at du er Rand.." eller noe. Der kom det klart fram at han ikke er noe særlig begeistret for fremmede farlige kvinner. Bare derfor liksom :)

Edit:Forestill deg at du er Rand..

Posted: Tue May 23, 2006 19:02
by Faile
Kjetil wrote:
stefan_hoy wrote:
Faile wrote:jeg liker Semirhage. Hun er kul :D
Hva er det som er så kult med Semirhage?
Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
btw. off topic, men kjetil. hva i alle dager får deg til å trekke slike sluttninger? :P

Posted: Tue May 23, 2006 19:25
by Akira
Faile wrote:
Kjetil wrote:
stefan_hoy wrote: Hva er det som er så kult med Semirhage?
Faile driver med S&M vet du. Har du ikke sett henne utstyrt i lakk og lær?
btw. off topic, men kjetil. hva i alle dager får deg til å trekke slike sluttninger? :P
Han er småborgerlig.

Posted: Tue May 23, 2006 20:21
by Lothar
Demandred

Posted: Sun May 28, 2006 21:41
by Terje
stefan_hoy wrote:Dette synes jeg er en av bøkenes feilgrep: at de Fortape spesielt og AoL generelt svekkes i styrkeforholdet til dagens Randland. I starten av bøkene var AoL noe så stort at det ikke kunne fattes, og de fortapte ditto sterke, bare DR skulle kunne måle seg. Nå har det blitt så mange sterke som gjør at de mister sin særstilling som halvguder, selv om de fremdeles er det i praksis.
Tja. Som du sier, De Fortapte er fortsatt sterkest i praksis, i og med at rå kraft ikke kan måle seg med kombinasjonen av rå kraft og kunnskap. For du må huske at De Fortapte kommer fra en Alder der kanalisering av Den Ene Kraften var blitt utvikla nærmest til perfeksjon.



Uansett, mine favoritter er Asmodean og Graendal.
Asmodean fordi han hadde en killer grunn til å slutte seg til Skyggen -- han ville ha muligheten til å dyrke musikken sin til evig tid. Og det er jo tøft. Graendal kommer på andreplas fordi hun vel er den eneste som har hatt vett til ikke å stikke hodet for langt fram. Hun er slu, forsiktig, og ond som noen.