Stengning av tråder

Har du noen forslag til forbedringer eller synspunkter om siden?

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Synes du Adminsen bør varsle en eventuell stengning av en tråd?

Ja
14
56%
Nei
10
40%
Annet (Vennligst forklar)
1
4%

Total votes: 25

Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Hva slags rekord snakker du om? Innlegg?
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg syns generelt at admins er veldig flinke til å stenge riktige tråder, men f.eks hvis det er en tråd vi har snakket en del i, og plutselig kommer det opp et tema admins ikke liker, syns jeg de kan advare først, noe de som regel gjør. Æsj nå ble jeg bare uenig med meg selv. *Sukk* Jeg prøver å si lure ting, men det funker sjelden :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

jeg mener at det er vist med å si ifra. Det er jo noen tråder som det sklit litt ut av men som kansje kunne bli bedre hvis admisene hadde sagt ifra at den skulle bli stengt
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stefan wrote:Er det noen som har et godt eksempel på en god diskusjon som har blitt stengt?
Jepp. "Planeter og andre ting vi ikke har greie på. Der hadde vi ett brukbart tema helt til noen kom på at det var ett flott sted å hedre han galningen. Vi hadde da god greie på at han kom til å få seg selv drept en gang. Den hadde jeg gjerne sett at ble åpnet igjen.

Og samtidig må jeg si at admins gjør en god jobb, men kanskje de burde gi ett ørlite forvarsel ihvertfall?

Ellers admins: Flotters.

PS: Utrolig at "diskusjonen for kvinnelige problemer av ymse art" fortsatt lever, men takk til admin for storsinnethet.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Princess wrote:Tror ikke det er mange som kommer til å svare på det siste spørsmålet ditt. Det kommer ikke jeg heller til å gjøre fodi jeg ikke har noen gode eksempler å komme opp med...
Utifra det du skriver her, så mener du altså at vi stenger riktige tråder? Vet du ikke egentlig mente å uttrykke det - men takk likevel.

Og slutt med barnslige personangrep. Faile er blitt en av de beste på å si fra når noen går off-topic, så hør heller på henne, istedenfor å kritisere henne tilbake, bare fordi hun tilfeldigvis kritiserte deg.
Sauegjeteren wrote:Jepp. "Planeter og andre ting vi ikke har greie på. Der hadde vi ett brukbart tema helt til noen kom på at det var ett flott sted å hedre han galningen. Vi hadde da god greie på at han kom til å få seg selv drept en gang. Den hadde jeg gjerne sett at ble åpnet igjen.

Og samtidig må jeg si at admins gjør en god jobb, men kanskje de burde gi ett ørlite forvarsel ihvertfall?

Ellers admins: Flotters.

PS: Utrolig at "diskusjonen for kvinnelige problemer av ymse art" fortsatt lever, men takk til admin for storsinnethet.
Her er jeg faktisk relativt enig med deg. Blir bare så grenseløst oppgitt når folk ikke skjønner at når en diskusjon foregår, så kommer man ikke og saboterer tråden ved å si noe som har absolutt ingenting med saken å gjøre. Det beste dere brukere kan gjøre hvis dette skjer, er å overse innlegget totalt og bringe saken tilbake til tema. Enkelte av dere er faktisk flinke til dette.

Skal åpne og rydde i planettråden.

Angående tråden om kvinnelige problemer, så er jeg helt enig. Kanskje den største spamtråden av dem alle, selv om det har vært gode diskusjoner der også. Simen hadde et stort ryddeprosjekt gående, hvor han skulle slette spaminnleggene, men akkurat i det han hadde silt ut alle klikket opera tror jeg.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Kom på en ting til. Kunne det vært mulig med ett påbud i velkomst-mailen om at en skal se på nybegynner-guiden?

Og kanskje skrive inn i nevnte tråd at man har å se etter tema før man starter nye?

*Hoppe rundt i glede over at tråden min er oppe og går igjen.*
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Det skal være link til nybegynnerguiden i velkomstmailen. Ellers blir det håpløst om vi skal varsle om stengning av tråder som åpenbart ikke har noe her å gjøre.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Eivind wrote:Det skal være link til nybegynnerguiden i velkomstmailen. Ellers blir det håpløst om vi skal varsle om stengning av tråder som åpenbart ikke har noe her å gjøre.
Åja. Da er vel alt greit skulle man tro.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Ok, la meg få en ting avklart...er dette forumet et sted hvor man kan ta opp temaer av ulike art, (alt innen rimlighetens grense selvfølgelig) eller har man en form for rettningslinje som sier at enkelte ting ikke kan bringes på banen? I såfall har jeg forsatt til gode å skjønne hvor den grensen går, for gudene skal vite at det det prates om her har en jævla spennvidde, derfor klarer jeg ikke helt å få definert hva som er legitimt å ta opp...til nå har jeg trodd at kun norsk lov har satt grensene her på forumet, jeg prøver når jeg har noe på hjerte, og ikke starte en ny tråd hver gang...prøver å bruke en tråd som ihvertfall kan brukes til det temaet, og siden en tråd hvor man kan debattere alt mellom himmel og jord er utelukket kanskje en strengere praksis og håndheving er på sin plass...?
-----------///M-----------
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Arandal wrote:Ok, la meg få en ting avklart...er dette forumet et sted hvor man kan ta opp temaer av ulike art, (alt innen rimlighetens grense selvfølgelig) eller har man en form for rettningslinje som sier at enkelte ting ikke kan bringes på banen? I såfall har jeg forsatt til gode å skjønne hvor den grensen går, for gudene skal vite at det det prates om her har en jævla spennvidde, derfor klarer jeg ikke helt å få definert hva som er legitimt å ta opp...til nå har jeg trodd at kun norsk lov har satt grensene her på forumet, jeg prøver når jeg har noe på hjerte, og ikke starte en ny tråd hver gang...prøver å bruke en tråd som ihvertfall kan brukes til det temaet, og siden en tråd hvor man kan debattere alt mellom himmel og jord er utelukket kanskje en strengere praksis og håndheving er på sin plass...?
Jeg skal forsøke å svare etter beste evne, Arandal. Forumet vårt er basert på WoT, men brorparten av innleggene er som kjent i Småprat-delen hvor, ja, man skal kunne ta opp akkurat det man vil (innenfor retningslinjene som blir gitt under registrering). Dersom du har noe du vil si eller utrykke din mening om, så ikke vær redd for å starte eget tema. Det er fint at du undersøker om det er allerede er passende tråder det kan postes under, men ikke la det bli et kriterie for å poste. Forumet trenger tilførsel av tråder, innlegg og vinklinger dersom det skal være levedyktig.

Når det er sagt, så har vi et mål med forumet om å holde det ryddig, interessant og heve innholdet til et visst nivå. Av den grunn får ikke alle tråder leve som ikke møter kravene. Tråd-oppstarteren må ha dette i tankene.

En tråd hvor alt mellom himmel og jord tas opp er ingen god eller ønskelig tråd, den har ikke et noenlunde konsentrert tema og ender oftest opp som en haug med møl. Tråden for kvinnelige problemer er nokså bred og omfattende, men funker likevel til en viss grad siden alt under dette populære området faller inn under denne tråden, og vi står ikke igjen med mange småtråder om mensen, kjærester, sjekketriks, utseendefiksering osv. Skjønner?

Ellers var vi mer nazi på å splitte tråder, fjerne innlegg og slikt før. 66,7% av administrasjonen er som kjent på nasjonale oppdrag.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Eivind wrote:Det skal være link til nybegynnerguiden i velkomstmailen. Ellers blir det håpløst om vi skal varsle om stengning av tråder som åpenbart ikke har noe her å gjøre.
Hvis trådene i seg selv ikke har noe her på forumet å gjøre så steng i vei for min del, men ikke steng tråder som har hatt diskusjoner men bli ødelagt av usaklige innlegg og debatter. De er det flertallet vil at dere skal varsle.

Og sånn til allmenn opplysning: Denne tråden handler ikke om adminsen gjør en god jobb eller ikke. Så klart de gjør det. Denne tråden er for adminsen sin bruk slik at vi skal kunne være litt forberedt om en tråd som står vårt hjerte nært er i fare for å stenges.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Lothair Mantelar wrote:
Hvis trådene i seg selv ikke har noe her på forumet å gjøre så steng i vei for min del, men ikke steng tråder som har hatt diskusjoner men bli ødelagt av usaklige innlegg og debatter. De er det flertallet vil at dere skal varsle.

Og sånn til allmenn opplysning: Denne tråden handler ikke om adminsen gjør en god jobb eller ikke. Så klart de gjør det. Denne tråden er for adminsen sin bruk slik at vi skal kunne være litt forberedt om en tråd som står vårt hjerte nært er i fare for å stenges.
Vi er glade for konstruktiv kritikk, men da bør det være litt mer hold i denne kritikken enn det er her. Har lett litt gjennom forumet nå, og samtlige stengte tråder har en åpenbar grunn for dette - med unntak av sauegjeterens favoritt, og åpnet jeg så fort han påpekte dette. Hvis dere mener vi har stengt en tråd uten grunn, er det altså bare å sende oss en pm, så skal vi vurdere det på nytt. Nå som de to andre adminsene ikke er her like ofte, bør dette sendes til meg.

Dette er nok heller en diskusjon om hva som er gode tråder - for det virker som vi har litt forskjellige syn på dette. Som Simen sa prøver vi å holde forumet på et visst nivå, og eksempler som dette er ikke med på å heve det:
http://www.tidshjulet.net/forum/viewtop ... 9879#29879

Regner med dette var den utløsende faktoren for din kritikk. Gjentar derfor igjen, det Eivind, Simen og jeg har sagt mange ganger: Vi prøver å holde forumet på et visst nivå, og tråder som ikke er med på dette, står i fare for å bli stengt. Diskusjonen i nevnte tråd var ikke til stede, åpningsinnlegget la ikke opp til dette, noe Loki med rette harselerte over, og når det blir lagt opp til en av tidenes mest lavpannede diskusjoner - da er ikke en advarsel nødvendig. De gangene vi ser en mulighet for å bringe diskusjonen tilbake på sporet, prøver vi eller andre erfarne brukere som oftest å gi en advarsel.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Øhhh, Stefan: Jeg tror ikke vi er på samme bølgelengde her. Jeg er nok, og kan være ganske barnslig og at du stengte den tråden i ditt eksempel synes jeg var helt korrekt. Så ikke kom her og tro at jeg ikke kan se visdommen i noe slikt bare fordi det var jeg som var dum.

Og nå gjentar jeg meg selv. Grunnen til at jeg ville åpne denne tråden var mest p.g.a. alle de stengte "gratulasjonstrådene". I hver eneste av disse har ikke adminsen brydd seg om å varsle på noen som helst måte før de er blitt stengt. Alt jeg ber om er at dere gir oss en sjanse til å kutte en slik negativ utvikling i en tråd, og dere kan hjelpe oss ved å si ifra når dere føler en tråd bør stenges.

Og vi brukere kan selvsagt bli bedre, og jeg lover at dere aldri vil lese slike innlegg som i eks. fra meg igjen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Skjønte at det var mer enn den ene tråden ja, derfor jeg skrev utløsende faktor.

Angående varsling av at tråder vil bli stengt - og da særlig gratulasjonstråder: Hvorfor trenger vi å varsle dette, når dere faktisk vet at slike tråder vil bli stengt relativt raskt? Disse gratulasjonstrådene som etterhvert bare ender i at hver enkelt bruker skriver en tråd med "Gratulerer!", de stenger vi - ettersom vi regner dette som uinteressant "søppel".
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stefan wrote:Skjønte at det var mer enn den ene tråden ja, derfor jeg skrev utløsende faktor.

Angående varsling av at tråder vil bli stengt - og da særlig gratulasjonstråder: Hvorfor trenger vi å varsle dette, når dere faktisk vet at slike tråder vil bli stengt relativt raskt? Disse gratulasjonstrådene som etterhvert bare ender i at hver enkelt bruker skriver en tråd med "Gratulerer!", de stenger vi - ettersom vi regner dette som uinteressant "søppel".
Det holder met ett gratulerer, og dermed har gratulanten snakket for alle. Vil tro det skal funke. Men i noen av disse trådene har det kanskje vært en grei diskusjon på forhånd?

Men jeg skal ikke klage jeg. Bortsett fra at stengte tråder ser stygt ut tror jeg ikke jeg har mer å diskutere i stengte tråder. Annet enn "pels" fra lenge siden som ble stengt på grunn av at palestinere ble innblandet. Men den er foreldet, og betyr ikke stort for meg nå.
Post Reply