Hva tror folket om kjedebrev man må sende videre for å unngå uhell i all kjærlighet?
Selv sender jeg kanksje disse videre hvis de har ett fint budskap, men ikke for å unngå kjærlighet. Det er nok andre grunner til at det ikke går så det suser
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ja, men det er unektlig en form for forbindelse der...klarer man ikke å sette grenser og bli så overtroisk at det går utover det daglige livet. Da begynner det å ligne farlig mye...men det er vel heldigvis sjeldent at noen er så overtroiske.Stine wrote:tvangstanker er dog noe ganske annet enn overtro.

Å la være å tro på dem er uaktuelt. De er der, enten det er aliens eller pakk med planker som driver på. For min del... aner ikke. Vet bare at det er uhøflig å gjøre tryskinga vanskelig for gardbrukeren, og kanskje ødelegge for også.Siri Sedai wrote:kornsirkler
Nesten bestandig.Siri Sedai wrote:Kan ikke påstå at jeg tror på noe, men det er facinerende lesestoff av og til.
Det tror jeg på. Enten man nå kommer igjen som menneske, ku, blomst eller bie, i himmel og helvete, eller bare "går inn i en følelsesløs tilstand", som en smart greker sa en gang. Man blir en slags gjenfødt uansett. Nå tror jeg riktignok mest på grekeren, men man vet aldri.Siri Sedai wrote:Spesielt reinkarnasjon. Det hadde vært greit å begynne å tro det ikke var game over.

For noen, er religion overtro selv om de kaller det for tro, men hvilken rett har man til å kalle andres tro for overtro?sauegjeteren wrote:Det tror jeg på. Enten man nå kommer igjen som menneske, ku, blomst eller bie, i himmel og helvete, eller bare "går inn i en følelsesløs tilstand", som en smart greker sa en gang. Man blir en slags gjenfødt uansett. Nå tror jeg riktignok mest på grekeren, men man vet aldri.Siri Sedai wrote:Spesielt reinkarnasjon. Det hadde vært greit å begynne å tro det ikke var game over.
Er reinkarnasjon overtro forresten? Hinduene har vel det som en dagligtro, for dem er det vel ganske enkelt tro, ikke overtro?
Det er sånn jeg har forestilt meg døden, selv om bare kalt det for å være borte vekk. Det hadde nok vært greit å kunne møte barnebarn (når den tid kommer..) igjen etter å ha dødd, og da er det greit å tro at man kommer i himmelen/paradiset så man kan møte de igjen.saugjeteren wrote:"går inn i en følelsesløs tilstand", som en smart greker sa en gang.