Page 2 of 3
Posted: Tue Dec 11, 2007 21:09
by Kalle Kraffel
Hans gode namn og rykte vil bli fulstendig øydelagt viss han gjer ein dårleg jobb. Viss han ikkje har lese serien, kjem han til å slite. Spesielt sidan han skal gjere redigeringsarbeid til ei bok som burde bli minst like bra som KoD.
Tida vil vise, Hjulet rotar vidare.
Posted: Tue Dec 11, 2007 22:47
by SirGalrim
Ashaman wrote:[...] sidan han ikkje har lese serien.
Huh? Det framkommer i intervjuet av ham på Dragonmount såvidt jeg kan se at han har leste alle bøkene minst en gang.
Posted: Wed Dec 12, 2007 11:05
by Kalle Kraffel
Ja, det ser slik ut....

Posted: Wed Dec 12, 2007 13:24
by Lothair Mantelar
Brandon Sanderson wrote:I bought the book [THE EYE OF THE WORLD] a few weeks later, and loved it. I was happy when, several years later, the next book came out in hardback. I couldn't afford it then, but I could afford DRAGON REBORN when it was in hardcover, and so I bought it. That has been my tradition ever since--I buy them, even if I haven't read the last two, as I wait for the series to finish.
Min feil; han har lest alle utenom de to siste i følge dette innlegget på bloggen hans, og han har sikkert lest serien ferdig nå som han har blitt valgt. Jeg blandet kortene litt når jeg skrev det første innlegget
Her er linken til Brandon Sandersons farvel til RJ.
Posted: Wed Dec 12, 2007 21:43
by Elyas
Nei, nei, nei! Mannen kan jo ikke engang navnet på serien, i bloggen hans skriver han om THE EYE OF THE WORLD series, ikke om The Wheel of Time. Og han her skal skrive avslutningen? ...
Posted: Wed Dec 12, 2007 22:46
by Sauegjeteren
Hovedpoenget er om prosaen er god nok, detaljer som navn og tidspunkt er det nok noen som ser veldig nøye over.
Posted: Thu Dec 13, 2007 14:03
by Asphyxiate
Hovedpoenget er vel at serien blir avsluttet, vis det blir bra vil det være en bonus uten R.J.
Posted: Thu Dec 13, 2007 15:13
by Kalle Kraffel
Eg er sikker på at mannen er mykje meir fungerande som forfattar enn det som kjem fram her. Han ville ikkje bli valgt viss han ikkje var det. Det er ikkje berre vi som er kritiske til kven som skal fullføre serien.
Eg er ikkje sikker på om eg synast at hovudpoenget er at serien blir avslutta, viss det ikkje blir gjort på ein god måte.
Posted: Thu Dec 13, 2007 18:58
by Lothair Mantelar
Opinionen virker generelt å være positiv til valget, og det er klart at man får et ensidig syn på saken når kun én person på forumet har noe å bygge en mening på. Brandon Sanderson har tross alt fått et par priser for sine romaner og de har heller ikke solgt så halvgalvt borti Amerika

Posted: Thu Dec 13, 2007 20:55
by Shallis
Er glad for at de har bestemt seg jeg. Da vet vi at det skjer noe, og at det ikke er så altfor lenge til kanskje

Posted: Sun Dec 16, 2007 22:41
by Ninin
Jeg tror det er bedre om noen med litt avstand til serien skriver den enn noen som har et nært forhold til den skal gjøre det.
En person som ikke blir så lett dratt avgårde kommer ikke til å ta seg så store friheter med de delene som må komme fra fantasien, som det en som har et forhold til serien har.
Men så har nok RJ satt klare guidelines for hvor serien skal ende hen også. Etter å ha lest om antall notater han har så skulle man jo tro han hadde lagd et ganske gigantisk sammendrag av den siste boka.
Posted: Sun Apr 13, 2008 18:34
by Lieungh
Hmmm, han virker ikke så ille. Men hvis han roter så mye med navn og ting som noen her mener så får vi håpe Harriet og/eller noen andre leser veldig nøye gjennom alt så det blir riktig. Jeg håper de tar seg god nok tid og fullfører boka best mulig. Det er nok ganske mange som ville bli skuffa hvis den blir dårlig, og dessuten burde RJ få den respekten han fortjener med en god bok i stedet for en halvhjerta en.
Hoi, lenge siden jeg har vært på forumet her
Moren min spurte meg om når siste boka kom ut, og så endte jeg opp her ^_^
Posted: Tue Apr 15, 2008 15:45
by Insvims
Jeg følger litt med på bloggen til Brandon Sanderson, hvor han skriver om framdriften med den siste boken i serien. Jeg har stor tro på at dette kommer til å bli en verdig slutt. Men jeg håper han bruker lang tid, for jeg leser sakte, og er foreløpig bare på bok nummer 4

Posted: Tue Apr 15, 2008 16:19
by Sisnera
Det som er litt skummelt for ham er jo det at det virker som om de fleste er veldig kritiske til ham. Altså at man vil ha ett ekstra øye oppe for feil, enn man ville hatt hvis det var RJ som hadde skrevet den.
Synd hvis flere lesere slakter boka allerede før den har kommet ut.
Posted: Tue Apr 15, 2008 16:23
by Mierin Eronaile
Jeg er veldig redd for at jeg kommer til å gjøre det bare på grunn av at det ikke er Robert Jordan som har skrevet den. At jeg kommer til å synes alt er dårlig. Og den minste lille feil vil gjøre meg iritert. Det er kjipt!