Men til poenget, morsom serie
Harry Potter and the Half-Blood Prince - OBS! Spoilere
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Harry Potter er ikkje det eg har tenkt mest på, men tviler på at Voldemort ville gjort Malfang til ein horcrux i utgangspunktet. Og dessutan, var han i det heile fødd då Voldemort laga horcruxane? (Eg veit ikkje når han har bursdag.) Nagini er mykje meir sannsynleg i mine auge. Men eg kan sjølvsagt ta feil...
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Eh, Draco er mer sannsynlig enn andre forslag jeg har hørt (Humlesnurr (
), Harry, ...), men det er likevel ikke akkurat noen jeg anser som mulig. Dessuten kan jeg ikke forestille meg at det kan være særlig behagelig å bli gjort til en malacrux, og når Draco kan ha vært maks 1 år da prosessen ble gjennomført...
Nei, jeg tror malacruxene ble laget før både Draco og Harry ble født. Og at Draco skal være Dragen det refereres til i Galtvorts motto? Hehehehe.
Det er jo ingenting som tilsier at vi i det hele tatt har sett eller hørt om det som skal være de(n) siste malacruxene...
Diskusjon: http://forum.fantasynorge.com/viewtopic.php?t=426
Nei, jeg tror malacruxene ble laget før både Draco og Harry ble født. Og at Draco skal være Dragen det refereres til i Galtvorts motto? Hehehehe.
Det er jo ingenting som tilsier at vi i det hele tatt har sett eller hørt om det som skal være de(n) siste malacruxene...
Diskusjon: http://forum.fantasynorge.com/viewtopic.php?t=426
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Tviler på at grunnleggerne av Galtvort tenkte på Draco Malfang da de laget mottoet, men Voldemort er jo veldig opptatt av Galtvort og kan følge opp mottoet bla. med å bestemme navnet til Mini Malfang og gjøre ham til malacrux.
Ellers har jeg en annen teori om at Harry er det 8. ufrivillige malacrux, laget da Voldemort angrep Potterne. Harry og Voldemort har hatt "kontakt" så det er ikke usannsynlig. Og da må sikkert Nilus drepe Harry. For det var vel en profeti hvis jeg ikke husker feil. Harry måtte drepe Nilus eller omvendt.
Men jeg tror helt bestemt at malacruxene er noe vi har hørt om. Rowling vet å lage spenning.
Ellers har jeg en annen teori om at Harry er det 8. ufrivillige malacrux, laget da Voldemort angrep Potterne. Harry og Voldemort har hatt "kontakt" så det er ikke usannsynlig. Og da må sikkert Nilus drepe Harry. For det var vel en profeti hvis jeg ikke husker feil. Harry måtte drepe Nilus eller omvendt.
Men jeg tror helt bestemt at malacruxene er noe vi har hørt om. Rowling vet å lage spenning.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Men Tolkien skriver så mye bedre at det blir litt latterlig... Hører litt på lydbok fra bøkene, der Anders Ribu leser, og det er ganske fantastisk... Meget godt oversatt.
Rowling prøver på en helt annen aldersgruppe, og er mye flinkere til å utvikle serien på en måte hvor man håper det blir fler, ikke at serien blir ferdig før han mister ryktet som en god forfatter.
Rowling prøver på en helt annen aldersgruppe, og er mye flinkere til å utvikle serien på en måte hvor man håper det blir fler, ikke at serien blir ferdig før han mister ryktet som en god forfatter.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
ref over: jeg tror ikke de tok den der akiraAkira wrote:Hæ? Sier du det altså. Trodde alt etter Tolkien var plagiat. Eller var det Jordan? Hmm.Sauegjeteren wrote:Glede seg. Og drager kan det være overalt Akira.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Profetien går ut på at en gutt født omtrent samtidig med Harry og Nilus vil komme i et skjebnefellesskap med Mørkets Herre: Enten vil gutten drepe Voldemort, eller så vil Voldemort drepe gutten. Og siden Voldemort drepte Harrys foreldre, og siden han ble bundet til Harry gjennom dette, er det Harry det er snakk om:Sauegjeteren wrote:Ellers har jeg en annen teori om at Harry er det 8. ufrivillige malacrux, laget da Voldemort angrep Potterne. Harry og Voldemort har hatt "kontakt" så det er ikke usannsynlig. Og da må sikkert Nilus drepe Harry. For det var vel en profeti hvis jeg ikke husker feil. Harry måtte drepe Nilus eller omvendt.
HP: TOotP, ch. 37, The Lost Prophecy wrote:`The one with the power to vanquish th?e? Dark Lord approaches… born to those who have thrice defied him, born as the seventh month dies … and the Dark Lord will mark him as his equal, but he will havc
power the Dark Lord knows not … and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives … the one with the power to vanquish the Dark Lord will be born as the seventh month dies …
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Joanne Kathleen Rowling=kvinne.Wolfbrother wrote:.
Og jeg husket vist feil om Nilus og Harry, eller tolket feil. Sorry Terje. Blir jeg tilgitt?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.