Der må jeg si meg uenig gitt...den ulempen det gir å måtte ha tilgang på rullepapir er noe som man må innfinne seg med, derfor er ulempen konstant...av den grunn vil jeg si det er en fordel at man kan bruke sider i bøker som en midlertidig erstatning...et annet eksempel i samme gate, behovet/ulempen med dopapir...da kan man i ytterste nødstilfelle bruke f.eks en avis...det er en fordel å få tørket seg? Ikke en nødvendighet, men absolutt en fordel...Loki wrote:Det er ikkje ein fordel, det er ein måte å begrense ein ulempe - nemleg behovet for ei ekstra vare i dagleglivet: rullepapiret. Å begrense ei ulempe er ikkje det same som ein fordel.
Røyking
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-----------///M-----------
Ja, det er ein konstant NÅR EIN RØYKER. Men her var situasjonen at ein valgte mellom å røyke eller å ikkje røyke. Tilgangen på rullepapiret vart framstilt som ein fordel ved å røyke. Det er det simpelthen ikkje. Det er ein måte å svekke ein av ulempene ved å røyke. Å sei at det er ein fordel ved å røyke er som å sei at det å sleppe å betale lisenspenger for andre kanalar enn NRK er ein fordel ved å ha tv. Det er det ikkje, det er ein moderert ulempe ved å ha tv.Arandal wrote:Der må jeg si meg uenig gitt...den ulempen det gir å måtte ha tilgang på rullepapir er noe som man må innfinne seg med, derfor er ulempen konstant...av den grunn vil jeg si det er en fordel at man kan bruke sider i bøker som en midlertidig erstatning...et annet eksempel i samme gate, behovet/ulempen med dopapir...da kan man i ytterste nødstilfelle bruke f.eks en avis...det er en fordel å få tørket seg? Ikke en nødvendighet, men absolutt en fordel...Loki wrote:Det er ikkje ein fordel, det er ein måte å begrense ein ulempe - nemleg behovet for ei ekstra vare i dagleglivet: rullepapiret. Å begrense ei ulempe er ikkje det same som ein fordel.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Nei dette er er et spørsmål om fordelene med å røyke...og om bruken av alternative rullepapir...la meg komme med et eksempel...du og en annen person sitter i samme rom, du røyker rullings, han røyker pipe...dere mangler begge to essensielle elementer som kreves for å røyke tobakken deres...i ditt tilfelle rullepapir, i hans tilfelle en pipe...det eneste dere har tilgang til er en bok...Da har du en fordel som rullingsrøyker fordi du kan benytte deg av sidene i boka...
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

BOKMISHANDLER!!Arandal wrote:Nei dette er er et spørsmål om fordelene med å røyke...og om bruken av alternative rullepapir...la meg komme med et eksempel...du og en annen person sitter i samme rom, du røyker rullings, han røyker pipe...dere mangler begge to essensielle elementer som kreves for å røyke tobakken deres...i ditt tilfelle rullepapir, i hans tilfelle en pipe...det eneste dere har tilgang til er en bok...Da har du en fordel som rullingsrøyker fordi du kan benytte deg av sidene i boka...
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Vil bare si at mange av disse påstandene er helt feil.Adelaid wrote:FORDELER MED Å RØYKE
1. Alltid omgitt av en tåkesky
2. Veldig sløv i blikket
3. Dyp, hes og grøtet stemme
4. Røyking holder fluer å mygg vekke
5. Kraftig belegg på tungen så man er 100% sikker
på at man ikke har smaks sans på den maten
man inntar.
6. Husker alltid på å ha en ny sigarett klar før du er
ferdig med den forrige slik at en sparer fyrstikk eller gass.
7. Ditt kraftig forminskede potens hjelper deg med at du slipper
alle de unødvendige bevegelsene med ditt underliv
8. En alltid gul og lekker hudfarge gjør at du ikke skiller
deg ut som turist i Kina
9. At det alltid lukter skikkelig sterk tobakks og røykelukt
av klærene dine
10. Ditt soledariske vesen med myndighetene gjør at du donerer
enorme summer til statskassen
11. Dine hender og fingre er alltis opptatt,
Så du slipper å pille deg i nesen
12. Du kan alltid finne en annen tobakksrøker,
dersom du bruker din luktesans
13. Kvinnene beundrer en mann som kan
se døden i øynene
14. Dårlig kondisjon, slik at du slipper å slite
ut sålene på skoene dine
15. For ikke å snakke om alle de deilige og interesante
sykdommene som du kan få
16. Demper eldrebølgen
Du blir ikke sløv i blikket.
Du får ikke værre stamme enn det du har fra før av før du begynte å røyke.
Man har smakssans slev om man røyker mye.
Du blir ikke gul i hunden! Hvem bli det?!
Man kan ha god kondisjo selv om man røyker. (Slik som ellers).
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Dette er kun et imaginært scenario...men er boka dårlig nok så vil jeg ikke utelukke at det faktisk kunne skjedd...nå røyker ikke jeg lengre da.Sauegjeteren wrote:BOKMISHANDLER!!Arandal wrote:Nei dette er er et spørsmål om fordelene med å røyke...og om bruken av alternative rullepapir...la meg komme med et eksempel...du og en annen person sitter i samme rom, du røyker rullings, han røyker pipe...dere mangler begge to essensielle elementer som kreves for å røyke tobakken deres...i ditt tilfelle rullepapir, i hans tilfelle en pipe...det eneste dere har tilgang til er en bok...Da har du en fordel som rullingsrøyker fordi du kan benytte deg av sidene i boka...
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte