Hvilken Randland elv bærer samme (fornavn for tegnefilmskaperen) navn som en kjent norsk tegnefilmaker (avdød)?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Faile wrote:regner med at det er elva Ivo du er ute etter.
Hva slags syn har Profeten på aieler, og hvorfor?
Jeppers, du har helt rett Faile. Kunne du det fra før, eller? (Lar være å svare på spørsmål siden jeg har svart nokså hyppig i det siste )
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Sauegjeteren wrote:Hva? Hva slags tegneserier har Ivo Caprino laget? Trodde han puslet med dukkene sine jeg
He he... Det er vel for så vidt sant, men FAILE skjønte i hvert fall hva jeg mente. Slutt å være så pirkete
Men altså:
Faile wrote:Hva slags syn har Profeten på aieler, og hvorfor?
Er det verkeleg ingen andre som kan/gidd svare... Profeten har eit veldig negativt syn på aielar, på grunn av at han som Masema kjempa ein del mot dei. (I ein treårsperiode ved Ankor Dail, der han fekk eit arr som suvenir.)
Spørsmål:
Kva heiter dei ulike Grenselandene, og kva er hovudstadane?
Kvifor har du med Lanfear og Moghedien, men ikkje Demandred (Barid Bel Medar), Aginor (Ishar Morrad Chuian), Asmodean (Joar Addam Nessosin) og Graendal (Kamarile Maradim Nindar)?
stefan_hoy wrote:hvilke fortapte gjorde seg fortjent til et tredje navn, og hva var disse fortaptes fulle navn i AoL?
Ser bare to navn eg. Men kan hende det var slik det skulle vere?
Kva du meiner? I Legendenes Alder var det slik at ein vart fødd med eitt førenamn og eitt etternamn, men om ein utmerka spesielt seg fekk ein eit tredje namn, eller andre etternamn. Lanfear (Mierin Eronaile) utmerka seg ikkje nok til å få det, men Be'lal (Duram Laddel Cham) gjorde det.
Har ikke fått et fullsendig svar ennå, så mitt gjelder fortsatt. Hvilke av de fortapte gjorde seg fortjent til et tredje navn i AoL, og hva ble (de fullstendige) navnene?
Sauegjeteren sa nokre (pluss eit par som ikkje skulle vere der), eg sa resten trur eg, og nemnte at gjetaren sitt spørsmål kunne stå. Den komplette lista:
Aginor - Ishar Morrad Chuain
Asmodean - Joar Addam Nessosin
Be'lal - Duram Laddel Cham
Demandred - Barid Bel Medar
Graendal - Kamarile Maradim Nindar
Ishamael - Elan Morin Tedronai
Sammael - Tel Janin Aellinsar
Semirhage - Nemene Damendar Boann
Spørsmålet er då: Hva heter Mørkefrenden Lan hadde følge med i Ung Vår?
stefan_hoy wrote:hvilke fortapte gjorde seg fortjent til et tredje navn, og hva var disse fortaptes fulle navn i AoL?
Ser bare to navn eg. Men kan hende det var slik det skulle vere?
Mulig incanus egentlig besvarte det, men jeg gjør det nå likevel jeg da. Det står ikke at man må faktisk skrive alle navnene til nevnte personer, men refere til nevnte Fortapte og så fødselsnavnet. Så det så.