Page 3 of 3
Posted: Fri Sep 22, 2006 21:11
by Mayorearth
vups det så eg ikkje...

Posted: Wed Nov 15, 2006 18:43
by Lothar
Ga boka en åtter jeg. Jeg sammenlignet ikke med de andre bøkene da, men jeg står likevel for den. Boka er da interresant den.. kanskje ikke full av action, men interresant.
Btw, fant en feil i artikkelen:
Elayne plukker Porten fra hverandre
Var vel Aviendhas bedrift, det.
Posted: Wed Nov 15, 2006 20:04
by Kjetil
Nei, Aviendha gjør det først, Elayne prøver etterpå, og finner et nytt våpen, kabooom.
Posted: Wed Nov 22, 2006 8:26
by Svarte Drage
Eg syntest at Dolkenes vei var ganske bra akurat som alle dei andre bøkene
Eg syntes at alle bøkene er heil fantastiske og at alle fortjener 10/10

Posted: Sat Nov 29, 2008 12:08
by Mattrim Cauthon
Ga boka en tier.
Elsker alle bøkene

Posted: Sat Nov 29, 2008 17:12
by Shallis
Du liker vel noen bøker bedre enn andre, og da kan du ikke bare gi alle 10 xP
Posted: Sat Nov 29, 2008 18:02
by Mattrim Cauthon
Jeg kan ikke bestemme meg...XD
Posted: Sat Nov 29, 2008 20:27
by Chriz
Vurdere du bøkene opp mot andre bøker kan jeg skjønne at du gir alle en tier, men når du vurdere bøkene opp mot hverandre så må du neste finne ut hvilken du liker best

Posted: Sat Nov 29, 2008 20:29
by Mattrim Cauthon
Det tar jeg når jeg har lest alle...

Posted: Sun Nov 30, 2008 19:57
by Shallis
Man trenger ikke ha lest alle bøkene for å syns at en er bedre enn en annen...
Jeg syns foreksempel at eneren er bedre enn toeren, selv når jeg bare hadde lest de to første bøkene

Posted: Sun Nov 30, 2008 22:40
by Chriz
Og jeg mente treeren var bedre enn eneren og toeren da jeg bare hadde lest de.

Posted: Sun Mar 08, 2009 22:58
by Chriz
Nettopp ferdig med denne boka, på gjenlesing. Den er bra på sin måte, men den når ikke samme nivå som andre bøker i serien. Mange plusser: Rands korstog mot Seanchanerne, bruken av Vindskålen (er det det den kalles på norsk?), og begynnelsen på jakten på Den Svarte Ajah.
Irriterer meg grenseløst over Sjøfolkkvinnene, og like mye over Nynaeve og Elayne som inngikk den syke Avtalen, men det er nok bare positivt at forfatteren klarer å skape slike reaksjoner i leseren.
Boka mangler det helt klare høydepunktet, men det er slettes ikke dårlig. Husker desverre ikke hva jeg ga boka, men jeg ville gitt den en 7'er eller en 8'er nå.
Posted: Mon Mar 09, 2009 9:36
by Merrilin
Ganske tøft Chriz, vi ligger helt likt på gjennomlesning, jeg er midt i Path of Daggers

Men er forøvrig enig med deg! Mangler de helt store høydepunktene, som definerer boka, men jeg liker den utrolig godt likevel. Det blir en slags "pause", en refill av info på en måte. Har hørt at mange syntes boka er kjedelig, men jeg er uenig. Vi for mange nye POV's og innblikk i nye planer. Veldig interessant!!
Men mangler dog det store, store høydepunktet, men jeg gir den 9.
Posted: Wed Jun 09, 2010 18:49
by Eerath
Gav terningkast 7 jeg. Syntes den hadde bra tempo og var mer enn underholdende nok. Ingen veldig store klimaks, men likevel mange små spenningsmomenter. Sånt liker man.
Posted: Mon Jun 14, 2010 17:38
by Lily
Dette er faktisk den boka jeg liker minst, men jeg kan ikke huske hvorfor lenger. Ja, opprinnelig rangerte jeg PoD etter CoT. Men det er jo en stund siden jeg leste PoD nå, mest fordi jeg ikke likte den så godt som jeg ville.