Bokomslagene

Her kan du diskutere bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Det siste er ikkje frå noko bokomslag som eg veit. Klarer heller ikkje sjå kva scene det skal vere henta frå...
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Da er d sikkert noe som Sweet har tegnet, fra en eller annen hendelse i bøkene. Var d ikke den tegnestilen han brukte på NS?? Er liksom samme stilen på NS koveret!!
Men hvem er d som bruker hjelmer med slike horn??

Edit: og hvem er hun dama på hesten som har tilslørt ansiktet??
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er flere år siden jeg leste NS nå, men jeg synes å huske noe om en konfrontasjon mellom noen krigere ved Chachins byport, helt i begynnelsen. Er rimelig sikker på at det er den eneste scena det kan være...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
ludde
Hengiven
Hengiven

mhm

Post by ludde »

Det vil si at gammern er den siste gjennlevende som brakte Lan ut av Malkier, og han unge er Lan. Men hvem den dama som er tilslørt er vet jeg ikke. hmm.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Anonym domani handelskvinne? :?
- Verg., Aen., 3.315.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Fantasy Freak wrote:Hvem er de hornfolka som er på mange av bildene? er det trolloker?
Trolloker? Det ser jo ut som helt vanlige menn med upraktiske, teite hjelmer. Beklager å si at jeg ikke egentlig liker den illustratøren noe særlig... Hvis det der skal være trolloker så stemmer det hvertfall ikke for meg. Og ikke Loial heller. Jeg vet at det er feil, men jeg ser ham faktisk for meg som... blå (han hadde en blå kappe på seg da han traff Rand, og så har det liksom blitt til hudfargen på en eller annen måte. Nesten som hanne derre i X-men :roll: )
Uansett, jeg får ikke de tegningene til å stemme.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Det må vel være Lan, Bukama og Moiraine Chachin. Er vel kun menn fra Malkier som fortsatt bruker hadorien? Var det ikke det den hette?
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Lieungh wrote:Uansett, jeg får ikke de tegningene til å stemme.
Ikke jeg heller. Syns ærlig talt at de er teite...
. . .
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Er det bare jeg som er irritert hver gang denne tråden får en ny post? Noen som kan tenke seg grunnen til min irritasjon... Har å gjøre med orddeling...
Urban tilværelse
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Tenkte det samme når tråden ble bumpa ja, men tenkte at Simen kom til å gjøre noe med saken :p
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ah... nydelig...

:)
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Er egentlig skuffet på illustrasjonene generelt. Synes ikke akkurat at de er imponerende. Den beste utførte rent tegnemessig er TEoTW mener jeg, til tross for feil - men det er det jo på alle.

Leste et sted at Sweet gav et utkast, men ble alltid korrigert av forlaget (?) så det kan kanskje ha noe med at de alltid blir en form for kompromiss. I LoC ser jo Rand ut som en ganske ræva Elvisimitator!

Og Rand ser jo ikke lik ut i ansiktet engang, på noen av illustrasjonene! Er for dårlig spør du meg.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Det finnes ingen allen lee i wot. De som tegner wot gjør en drit job. Bare en som er akseptabel, og det er nr 1.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

stefan_hoy wrote:Er egentlig skuffet på illustrasjonene generelt. Synes ikke akkurat at de er imponerende. Den beste utførte rent tegnemessig er TEoTW mener jeg, til tross for feil - men det er det jo på alle.
Selv har jeg alltid hatt sansen for Den Store Jakten. Omslaget er kanskje ikke så veldig korrekt, sett i forhold til beskrivelsene i bøkene, men det er noe med stemninga jeg liker, som ikke finnes på noe annet omslag. Grønnfargen som dominerer bildet er så beroligende, at jeg ikke klarer å mislike det, selv om Trollokene og Loial ser ganske rare ut.
Videre er jeg glad i Skyggen Stiger, i og med at det ser ut som at de har det skikkelig soft i der i Ødelandet. Vinterens Hjerte er også kul, med alle sine forekjellige folkeslag og ting. Dessuten ser ikke Perrin så aller verst ut. Resten er imidlertid temmelig dårlige, og bedre blir det ikke av at Tor Book klister på dem prangende glitreskrift. Nei, takke seg til de gamle Orbit-utgavene!
Leste et sted at Sweet gav et utkast, men ble alltid korrigert av forlaget (?) så det kan kanskje ha noe med at de alltid blir en form for kompromiss. I LoC ser jo Rand ut som en ganske ræva Elvisimitator!

:lol: Genial sammenligning! :D
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply