Bokomslagene
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Da er d sikkert noe som Sweet har tegnet, fra en eller annen hendelse i bøkene. Var d ikke den tegnestilen han brukte på NS?? Er liksom samme stilen på NS koveret!!
Men hvem er d som bruker hjelmer med slike horn??
Edit: og hvem er hun dama på hesten som har tilslørt ansiktet??
Men hvem er d som bruker hjelmer med slike horn??
Edit: og hvem er hun dama på hesten som har tilslørt ansiktet??
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
Trolloker? Det ser jo ut som helt vanlige menn med upraktiske, teite hjelmer. Beklager å si at jeg ikke egentlig liker den illustratøren noe særlig... Hvis det der skal være trolloker så stemmer det hvertfall ikke for meg. Og ikke Loial heller. Jeg vet at det er feil, men jeg ser ham faktisk for meg som... blå (han hadde en blå kappe på seg da han traff Rand, og så har det liksom blitt til hudfargen på en eller annen måte. Nesten som hanne derre i X-menFantasy Freak wrote:Hvem er de hornfolka som er på mange av bildene? er det trolloker?
Uansett, jeg får ikke de tegningene til å stemme.
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Er egentlig skuffet på illustrasjonene generelt. Synes ikke akkurat at de er imponerende. Den beste utførte rent tegnemessig er TEoTW mener jeg, til tross for feil - men det er det jo på alle.
Leste et sted at Sweet gav et utkast, men ble alltid korrigert av forlaget (?) så det kan kanskje ha noe med at de alltid blir en form for kompromiss. I LoC ser jo Rand ut som en ganske ræva Elvisimitator!
Og Rand ser jo ikke lik ut i ansiktet engang, på noen av illustrasjonene! Er for dårlig spør du meg.
Leste et sted at Sweet gav et utkast, men ble alltid korrigert av forlaget (?) så det kan kanskje ha noe med at de alltid blir en form for kompromiss. I LoC ser jo Rand ut som en ganske ræva Elvisimitator!
Og Rand ser jo ikke lik ut i ansiktet engang, på noen av illustrasjonene! Er for dårlig spør du meg.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Selv har jeg alltid hatt sansen for Den Store Jakten. Omslaget er kanskje ikke så veldig korrekt, sett i forhold til beskrivelsene i bøkene, men det er noe med stemninga jeg liker, som ikke finnes på noe annet omslag. Grønnfargen som dominerer bildet er så beroligende, at jeg ikke klarer å mislike det, selv om Trollokene og Loial ser ganske rare ut.stefan_hoy wrote:Er egentlig skuffet på illustrasjonene generelt. Synes ikke akkurat at de er imponerende. Den beste utførte rent tegnemessig er TEoTW mener jeg, til tross for feil - men det er det jo på alle.
Videre er jeg glad i Skyggen Stiger, i og med at det ser ut som at de har det skikkelig soft i der i Ødelandet. Vinterens Hjerte er også kul, med alle sine forekjellige folkeslag og ting. Dessuten ser ikke Perrin så aller verst ut. Resten er imidlertid temmelig dårlige, og bedre blir det ikke av at Tor Book klister på dem prangende glitreskrift. Nei, takke seg til de gamle Orbit-utgavene!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.