Ashaman wrote:Galad er jo en karakter som er laget til å vere en damebedårer da!!!
Og mettop derfor så liker ingen av mennene han!!
Galad?
Galad er en av RJs mer interessante karakterer - hvordan han mener at han bør handle utfra den temmelig sære moralkodeksen sin gjør ham noe forskjellig fra de andre. Det er også interessant å se hvordan han mener han kan gjøre gode ting, og hvordan han finner ut at Platon hadde rett.
Når det gjelder de mindre likte, kommer jeg ærlig talt ikke på noen. Det er mange jeg misliker, men ingen jeg kan peke ut som spesielt dårlig. Det finnes jo så mange slags irritasjonstyper...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Har ikke lest KoD enda, og har hørt at Galad er frempå, og gjør noe, så kanskje jeg liker han bedre da! Og jeg har ikke sagdt at han ikke er en interessant person, men jeg likker ikke oppførselen hans så ekstremt godt, enda.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Hehe, nei, har ikke lest så langt! Er midt i SK nå, ca der jeg ga opp for et år siden! Ble en lang pause! Men håper å få fingra i KoD snart, og lese ut den i en fei! Eller, kanskje jeg må kose meg med den slik at jeg blir ferdig til aMoL kommer ut!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Har ikke sett så mye til Galad jeg heller(ferdig med FoH), så den eneste meningen jeg har fått av han er at jeg ikke liker han. Dette blir vel mest pga at Elayne ikke liker han. (Men jeg synes det var dårlig gjort å sladre på Rand inne i slottet i EotW. )
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Damien Frost wrote:Har ikke sett så mye til Galad jeg heller(ferdig med FoH), så den eneste meningen jeg har fått av han er at jeg ikke liker han. Dette blir vel mest pga at Elayne ikke liker han.
Galad er da en fantastisk figur. Føler egentlig litt medynk for han. Stakkaren får ikke noen av de jentene han liker, og det å vokse opp med en så utrolig sytende og sutrende (halv)søster, må være forferdelig. Det at Elayne ikke kan fordra han, gjør han bare enda mer elskbar...
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
Det er sant. Gleder meg til scenen der de møtes (for første gang?) Berelain kan ha det med å skape like mye krøll rundt seg som en Ta'veren når det er menn i nærheten, og Galad visa versa... Det er dog tross alt fortsatt synd på han, dialogen mellom Min og Gawyn, der Gawyn nevner det at Galad er "heartsick because Egwene is gone" var virlerlig sår. Selvom det kanskje er Gawyn det er mest synd på. Dakal liten...
Du finner idioter over alt. På hele kloden.
Jeg sier ofte til meg selv: Malin, du er ikke alene.
hvorfor mer synd på gawyn? ville kalle det like synd jeg, Gawyn har ikke noe som tilsier at han skulle engste seg høyere for egwene enn det Galad gjør...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.