Page 3 of 14
Posted: Fri Jan 06, 2006 20:34
by Terje
Ashaman wrote:Galad er jo en karakter som er laget til å vere en damebedårer da!!!
Og mettop derfor så liker ingen av mennene han!!
Galad?
Galad er en av RJs mer interessante karakterer - hvordan han mener at han bør handle utfra den temmelig sære moralkodeksen sin gjør ham noe forskjellig fra de andre. Det er også interessant å se hvordan han mener han kan gjøre gode ting, og hvordan han finner ut at Platon hadde rett.
Når det gjelder de mindre likte, kommer jeg ærlig talt ikke på noen. Det er mange jeg misliker, men ingen jeg kan peke ut som spesielt dårlig. Det finnes jo så mange slags irritasjonstyper...
Posted: Fri Jan 06, 2006 20:40
by Ashaman
Har ikke lest KoD enda, og har hørt at Galad er frempå, og gjør noe, så kanskje jeg liker han bedre da! Og jeg har ikke sagdt at han ikke er en interessant person, men jeg likker ikke oppførselen hans så ekstremt godt, enda.
Posted: Fri Jan 06, 2006 21:15
by Terje
Han har da heller ikek gjort så mye ennå, eller hva?

Posted: Fri Jan 06, 2006 23:00
by Ashaman
Nope, har bare redda Egwene og noen, husker ikke helt, og så har han blitt rakka ned på av Elayne!
Posted: Fri Jan 06, 2006 23:23
by finduz
Har er litt med i KoD da.
KoD:
Syns forordet i KoD var skikkelig bra, Galad var skikkelig kul. Var tøff den kampen i starten.
Posted: Fri Jan 06, 2006 23:36
by Terje
Har Ashaman lest så langt, da?

(Sorry hvis jeg undervurderer deg...

)
Posted: Sat Jan 07, 2006 0:31
by Ashaman
Hehe, nei, har ikke lest så langt! Er midt i SK nå, ca der jeg ga opp for et år siden! Ble en lang pause! Men håper å få fingra i KoD snart, og lese ut den i en fei! Eller, kanskje jeg må kose meg med den slik at jeg blir ferdig til aMoL kommer ut!
Posted: Sat Jan 07, 2006 10:27
by Damien Frost
Har ikke sett så mye til Galad jeg heller(ferdig med FoH), så den eneste meningen jeg har fått av han er at jeg ikke liker han. Dette blir vel mest pga at Elayne ikke liker han. (Men jeg synes det var dårlig gjort å sladre på Rand inne i slottet i EotW.

)
Posted: Sat Jan 07, 2006 11:55
by Fantasy Freak
Men Galad gjør alltid det rette! Samme hvem som får gjennomgå etterpå.
Posted: Sat Jan 07, 2006 12:43
by Ashaman
Ja, og det kan vere negativt også!
Selv om en manns død kan føre til noe godt/rett, så ville ikke Galad nøle med å gjennomføre det!
Posted: Sat Jan 07, 2006 13:16
by Faile
og derfor er han så herlig forutsigbar!
(og det hjelper vel en smule på den positive innstillingen at han ser ut som en gud også!)
Posted: Sat Jan 07, 2006 13:56
by Daughter of the Nine Moon
Damien Frost wrote:Har ikke sett så mye til Galad jeg heller(ferdig med FoH), så den eneste meningen jeg har fått av han er at jeg ikke liker han. Dette blir vel mest pga at Elayne ikke liker han.
Galad er da en fantastisk figur. Føler egentlig litt medynk for han. Stakkaren får ikke noen av de jentene han liker, og det å vokse opp med en så utrolig sytende og sutrende (halv)søster, må være forferdelig. Det at Elayne ikke kan fordra han, gjør han bare enda mer elskbar...

Posted: Sat Jan 07, 2006 17:01
by Terje
Pff, hva skal han med alle de andre, når han kommer til å ende opp med Berelain?

Posted: Sat Jan 07, 2006 17:15
by Daughter of the Nine Moon
Det er sant. Gleder meg til scenen der de møtes (for første gang?) Berelain kan ha det med å skape like mye krøll rundt seg som en Ta'veren når det er menn i nærheten, og Galad visa versa... Det er dog tross alt fortsatt synd på han, dialogen mellom Min og Gawyn, der Gawyn nevner det at Galad er "heartsick because Egwene is gone" var virlerlig sår. Selvom det kanskje er Gawyn det er mest synd på. Dakal liten...
Posted: Sat Jan 07, 2006 17:56
by Faile
hvorfor mer synd på gawyn? ville kalle det like synd jeg, Gawyn har ikke noe som tilsier at han skulle engste seg høyere for egwene enn det Galad gjør...