Når hun blir stor skal hun hete Harald

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Hør, hør!

Fyll våre nysjerrige leseøyne.

Hvem var det som skrev om den morderiske rektoren igjen? Vil gjerne se hvordan det går.

EDIT: En liten skrivefeil
Last edited by davram bashere on Fri Aug 17, 2007 20:27, edited 1 time in total.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Lothar wrote:Du kunne ikke legge ut litt av denne teksten igjen? :P
Hvilken tekst var det snakk om?

Da var manuset mitt sendt av gårde til en evalueringstid på 2-10 uker^^ :D
Last edited by Azumiel on Tue Jan 26, 2016 12:27, edited 1 time in total.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Da var 1. utkastet ferdig justert
Sendes av gårde i løpet av 2 uker
Sendes hvor?

Skriver dere virkelig et første ut kast så andre osv?
Hos meg går det mer sånn
1.kap 5 utkast
2.kap 4 utkast
osv...

Er alt riktig med en gang? Kommer dere virkelig ikke på noe under veis?
Som vann til tørst strupe
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg kladder først med blyant, så skriver jeg det inn på data og så skriver jeg det om. (Ikke at jeg noensinne har fått utgitt noe, men.. Det kommer vel etterhvert.)
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Skriver også først for hånd (kulepenn) Så inn på data, innen det har kommet på data har jeg funnet på en ny genial idee og starter på nytt for hånd, så på data igjen... osv...

Men hva er egentlig poenget med å gi ut?
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

At dere gidder?! Har aldri vært noen stor fan av kladding, nøkkelord og tankekart, plager vettet av meg :shock:
Jeg skriver rett inn på pc'n hvis jeg får en genial idé til en historie...

Poenget med å gi ut en bok..hmm, kanskje hvis du syns den var så bra at du ville at hele verden skulle få vite(hva da?)vet ikke..
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Når man kladder først er det enklere å se svakhetene i historien. Man ser hvor man burde bytte ut ord og man får muligheten til å skrinlegge et dårlig prosjekt før man har jobbe så mye med det.

Sinsera: Du må inrømme at det er litt kult å kunne si at du er forfatter. Merke at folk sperrer øynene opp når du sier navnet ditt og kommer med et forsiktig "Den Sinsera?"
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

For min del så foretrekker jeg å holde meg foran dataskjermen når jeg skriver. Jeg har skrevet så mye på data etterhvert at jeg nesten ikke husker hvordan å skrive for hånd. Det er dessuten enklere å gjøre om på din egen tekst på en data enn det er på papir.

Selv om jeg ikke forstår de som skriver for hånd, så kan dere bruke dette argumentet hvis noen argumenterer imot det: Neil Gaiman, forfatter av Sandman, American Gods, Anansi Boys og Neverwhere, skriver alle sine manuskript for hånd først. Akkurat slik DB gjør.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Jeg skriver ingenting for hånd,
bare ideer som jeg skribler ned i en bok,
når jeg får en ide på stedet.

Skriver først ferdig boka, går over
og skriver et nytt utkast.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Sinsera: Du må inrømme at det er litt kult å kunne si at du er forfatter. Merke at folk sperrer øynene opp når du sier navnet ditt og kommer med et forsiktig "Den Sinsera?"
Sisnera, ikke Sinsera...(første gang jeg kan rette på noen, JIPPI :D )

Tviler foresten på at jeg vil bruke et nick på forsiden av en bok...

Tja, selvfølgelig har du et poeng, MEN, det er fortsatt ikke veldig kult/bra eller noe sånt. Hadde vert mye bedre å være kjent for noe som gjorde verden til et bedre sted. Vis vi skriver kun for å bli forfattere og at alle vet hvem vi er, syns jeg bare vi skal gi opp med en gang. Det er direkte egoistisk. Eller er vi så selvgode at vi imbiller oss at det vi skriver faktisk vil fasinere mange? Av alle her som ønsker/håper/vill/skal gi ut bok, så er det kanskje 1 som lykkes, ellers ville Fantasi delen i bokhandelen fylt hele lokale (noe som egentlig ikke er så dumt).

Så det jeg prøver å si, er at vi må holde bena på bakken... OK, jeg vil bli forfatter, du vil bli forfatter ditt en og datten vil bli forfatter. Men det går ikke, Jeg synes vi skal skrive for vår egendel og ikke for verden, som egentlig er enda mer egoistisk en å skrive for seg selv. Vis det tilfeldigvis viser seg å bli bra, så kjempe bra, gi det ut, vi vil lese og juble på dine veine. Men jeg tror vi skal holde alle bena på jorda...

(Høres værre ut enn morra mi jo...)
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

En ekte forfatter skriver for å bli lest og spre budskap, ikke for pengene ^^
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Sisnera wrote:

Kan liksom ikke det ekte navnet ditt :roll:
Sisnera wrote:Tja, selvfølgelig har du et poeng, MEN, det er fortsatt ikke veldig kult/bra eller noe sånt. Hadde vert mye bedre å være kjent for noe som gjorde verden til et bedre sted. Vis vi skriver kun for å bli forfattere og at alle vet hvem vi er, syns jeg bare vi skal gi opp med en gang. Det er direkte egoistisk. Eller er vi så selvgode at vi imbiller oss at det vi skriver faktisk vil fasinere mange? Av alle her som ønsker/håper/vill/skal gi ut bok, så er det kanskje 1 som lykkes, ellers ville Fantasi delen i bokhandelen fylt hele lokale (noe som egentlig ikke er så dumt).

Så det jeg prøver å si, er at vi må holde bena på bakken... OK, jeg vil bli forfatter, du vil bli forfatter ditt en og datten vil bli forfatter. Men det går ikke, Jeg synes vi skal skrive for vår egendel og ikke for verden, som egentlig er enda mer egoistisk en å skrive for seg selv. Vis det tilfeldigvis viser seg å bli bra, så kjempe bra, gi det ut, vi vil lese og juble på dine veine. Men jeg tror vi skal holde alle bena på jorda...

(Høres værre ut enn morra mi jo...)

Hva er galt med å ha hodet i lufta og være egoistisk?

Azumiel wrote:En ekte forfatter skriver for å bli lest og spre budskap, ikke for pengene ^^
Tapersnakk. Alle vil ha penger :wink:
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

For en tullete diskusjon. Jeg tviler sterkt på at alle skriver med samme hensikt. Noen skriver fordi de har noe å dele eller en god historie, andre skriver for å bli berømte. Og svært mange skriver av andre grunner også. De fleste har også økonomiske motiver, det ville vært merkelig om alle som skrev lot være å tenke på økonomien. For mange er jo dette tross alt en jobb. Og så finnes jo de som bare tenker på økonomien.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

For en tullete diskusjon. Jeg tviler sterkt på at alle skriver med samme hensikt. Noen skriver fordi de har noe å dele eller en god historie, andre skriver for å bli berømte. Og svært mange skriver av andre grunner også. De fleste har også økonomiske motiver, det ville vært merkelig om alle som skrev lot være å tenke på økonomien. For mange er jo dette tross alt en jobb. Og så finnes jo de som bare tenker på økonomien.
Det tror jeg du har rett i.
Sisnera skrev:
Sitat:

Kan liksom ikke det ekte navnet ditt
(Hvordan sitere?)

Bare fint du ikke kan det, men var i pirkehumør...
Hva er galt med å ha hodet i lufta og være egoistisk?
Kanskje det at vi ikke er de eneste her i verdenen?
Tapersnakk. Alle vil ha penger
Antagelig har du rett, men det er surt å innrømme det
En ekte forfatter skriver for å bli lest og spre budskap, ikke for pengene ^^
Da finnes det antagelig få "ekte" forfattere. Og enkelte skuler budskapet meget godt.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Det var jo bare et utsagn :P
Post Reply