Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Nei. Så derfor går jeg ofte rundt med dårlig samvittighet i lengre tid.
Men så får jeg heldigvis ikke dårlig samvittighet så veldig ofte.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Pleier å tenke på at man som regel alltid kan ha det jævligere, f.eks har du vondt i armene som følge av at du holder på noe tungt, ja da tenker du hvordan det hadde vært å bære en 64kg tung ambolt ifra Fevik til Oslo med relativt dårlige betingelser...og som ved et trylleslag oppleves smerten du opplever ikke så fæl som den du vet du hadde følt når du kommer tassene naken opp Karl Johan med jernklumpen i favnen din og tresko som er fire nummer for små på føttene...
-----------///M-----------
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Arandal wrote:Pleier å tenke på at man som regel alltid kan ha det jævligere, f.eks har du vondt i armene som følge av at du holder på noe tungt, ja da tenker du hvordan det hadde vært å bære en 64kg tung ambolt ifra Fevik til Oslo med relativt dårlige betingelser...og som ved et trylleslag oppleves smerten du opplever ikke så fæl som den du vet du hadde følt når du kommer tassene naken opp Karl Johan med jernklumpen i favnen din og tresko som er fire nummer for små på føttene...
Du har sære fantasier. Men jeg skal ikke være den som dømmer. Fungerer dette også dersom du f.eks har løyet til noen og du vet at du egentlig ikke bør fortelle sannheten heller? Hjelper det da å tenke at det kunne vært verre, jeg kunne ha drept henne, eller noe i den duren?
Urban tilværelse
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Ceres wrote:Du har sære fantasier. Men jeg skal ikke være den som dømmer. Fungerer dette også dersom du f.eks har løyet til noen og du vet at du egentlig ikke bør fortelle sannheten heller? Hjelper det da å tenke at det kunne vært verre, jeg kunne ha drept henne, eller noe i den duren?
Hehe, det vel ikke akkurat en fantasi det scenarioet jeg beskrev, men å spankulere opp Karl Johan naken høres da utvilsomt fortreffelig ut...Vel, enhver situasjon må ses på individuelt, også for man handle ut ifra det...er man tjent med å modifisere sannheten slik at man eventuellt kan skåne en man bryr seg om ser jeg ikke problemet, da får jeg heller ikke samvittighetskvaler, det får jeg kun hvis løynen er til egen vinning eller for å ramme andre på en eller annen negativ måte. Nei å bruke tenkte situasjoner er nok mer for å få satt ting i perspektiv, f.eks På lille julaften dro jeg en nesten flett ny bil til en ny verdi av 250000kr i fjellveggen...totalskadd, og etter slik jeg har forstått må jeg ut med rundt 10000kr i egenandel. Surt...? Ja, men det gikk bra med både jeg og kompisen min, det er tross alt det viktigste. Penger er en ting, en annen persons liv og helse er noe helt annet...Så når man tenker på hva som kunne ha blitt resultatet, innser du fort at det kunne endt med en langt høyere pris å betale.
-----------///M-----------
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg lurer på, er jenter usikre, beskjedne, eller bare veldig mye lurere enn meg?

Ikke veldig sannsynlig det siste der.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kjetil wrote:Jeg lurer på, er jenter usikre, beskjedne, eller bare veldig mye lurere enn meg?

Ikke veldig sannsynlig det siste der.
Det er nok individuelle forskjeller her... Men for min del antar jeg det siste. :P
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Overaskende Ceres, jeg som alltid har sett på deg som min største støttespiller :)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kjetil wrote:Overaskende Ceres, jeg som alltid har sett på deg som min største støttespiller :)
Ja, ikke sant? : 8)

Men for ikke å spamme admins ut av skjulestedet deres, så er det jo kanskje en mulighet å spørre om hva som får deg, Kjetil, til å inneha så dype tanker?
Urban tilværelse
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg er nesten helt sikker på at mange jenter er langt mer usikre enn gutter på mange områder. Jeg har vært borti jenter som nesten har grått av tonen oss gutta imellom i vennegjengen, og det enda vi bare har slengt dritt til hverandre. Vi selv ler bare av det. Og jeg ser igjen lignende greier i mange sammenhenger.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

det må da være noen spesielle jenter, sauegjeter.

jeg for min del slenger dritt til alle og enhver. :roll:
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Det er fordi du er en liten pøbel, du stinemor.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stine wrote:det må da være noen spesielle jenter, sauegjeter.
Jeg er ikke sikker på at jentene skal klandres for det vi sier...

Nytt tema på gang her, tror dere? Maskuline og feminine farger, kanskje?
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sauegjeteren wrote:
Stine wrote:det må da være noen spesielle jenter, sauegjeter.
Jeg er ikke sikker på at jentene skal klandres for det vi sier...

Nytt tema på gang her, tror dere? Maskuline og feminine farger, kanskje?
Svart eller blodrødt. Det er macho.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

¨Det er emo, det.

Brunt og grått, trauste og gode farger det. Slik en kar skal gå med.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Når fikk farger kjønnsidentitet? :shock:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Post Reply