Filmer

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Syns Crash var helt OK jeg, når jeg så den på DVD. Husker ikke så mye av den, men likte den.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Jeg skjønner heller ikke den nådeløse kritikken av Crash, Ceres. Den ble Oscarnominert, og selv om ikke alle er enig i det, bør man vel hest regne det som et kvalitetsstempel?

Tror jeg ville gitt den 8 av 10..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hmm, husker at en politimann drar er svart dame ut av en bil som brenner, som ikke vil bli redda av han, fordi han klådde henne på rumpa.

Enhver god film inneholder slike scener.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Kjetil wrote:Hmm, husker at en politimann drar er svart dame ut av en bil som brenner, som ikke vil bli redda av han, fordi han klådde henne på rumpa.

Enhver god film inneholder slike scener.
Helt enig, Kjetil. :)

Jeg har sjekket Crash ut, og synes å huske at den var en av de bedre filmene jeg så forrige vinter. Absolutt verd pengene. Moralen og etikken, de røde stoppskiltene osv. var veldig bra.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg så Crash på kino i fjor vinter og husker at jeg ga den 9.0/10 eller noe sånt. Så jeg syntes den var ganske bra, med andre ord. Satte fokus på amerikanske raseholdninger på en helt grei måte, hvis jeg ikke husker helt feil.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Jeg så "O brother, where art thou?" for en stund siden, og syntes dette var en hysterisk morsom film. Jeg ville gi den 8.5/10 p.g.a. vanskelig sørstats-dialekt, men med tekst var den grei. Noen i mot?
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

hansito wrote:Jeg så "O brother, where art thou?" for en stund siden, og syntes dette var en hysterisk morsom film. Jeg ville gi den 8.5/10 p.g.a. vanskelig sørstats-dialekt, men med tekst var den grei. Noen i mot?
Saggy Bottom Boys!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
creutzfeldt
Hengiven
Hengiven

Post by creutzfeldt »

hansito wrote:Jeg så "O brother, where art thou?" for en stund siden, og syntes dette var en hysterisk morsom film. Jeg ville gi den 8.5/10 p.g.a. vanskelig sørstats-dialekt, men med tekst var den grei. Noen i mot?
Eg er ein stor Coen-fan :) Fargo, The Big Lebowski, Barton Fink, O Brother... Genialt!
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
pdragon
Hengiven
Hengiven

Post by pdragon »

Genial komedie, å dialekten gjør den bare enda bedre! 10/10
Pain is just weakness leaving the body
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Selvfølgelig gjør dialekten den bedre, men jeg syntes det var vanskelig å forstå de når jeg ikke hadde på tekst, men med tekst er den genial.

Dette er et klipp fra en av de første animasjonsfilmene, Kong Pow. Det er visstnok en omgjort Bruse Lee film, og den er, synes jeg, hysterisk morsom fra begynnelse til slutt. Klippet ligger her: http://klipps.no/matrixcow/, det er dårlig kvalitet på filmen, ja, men du ser da handlingen.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Ceres wrote:Mest talentloese filmen ever: Crash. Sjekk den ut om dere betviler meg.

Consider yourself warned.
Burde kanskje ha klarrert at dette er en Crash som ikke ble oscarnominert, og som kom paa kino for to maaneders tid siden.

Crash oscarnominert er virkelig en bra film. Blant de aller aller beste.
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Å, det er den ekle om de folka som har sex inne i bilvrak på ulykkessteder? Har aldri sett den, men forstår reaksjonen din bedre nå.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Okay, folkens: Lotta hadde en aldri så liten filmkveld i går. Med "aldri så liten" mener jeg tre filmer, og de var dessverre av meget varierende kvalitet...

Film nr. 1 var LIfe of Brian (den andre gangen jeg ser den) av Monty Python. Jeg synes den var enda bedre denne gangen og storkoste meg hele veien gjennom. Alle religiøse sekter burde se denne filmen!
Karakter 8,5/10. Den er virkelig genial.

Film nr. 2 var Pirates of the Carribean 2 (den andre gangen jeg ser den). I motsetning til Life of Brian, som er en moderne klassiker, så har ikke Pirates tålt tidens tann like godt. Johnny Depp er brilliant, men Orlando Bloom og Keira Knightley viser med all tydelighet sine manglende skuespiller evner. Denne filmen er en ren popcorn-film, og prøver heller ikke å være noe annet. På grunn av sine lite ambisiøse målsetninger, så synes jeg dette er en god underholdningsfilm som anbefales.
Karakter 5,5/10. God underholdning.

Film nr. 3 var Miami Vice. Denne filmen hadde jeg store forventninger til før jeg så den, siden den hadde fått gode karakterer og sjangeren passer min filmsmak nokså godt.

Uheldigvis viste Miami Vice seg å være heller dårlig. Den handler om to politiagenter som går undercover for å avsløre en stor doplanger. Historien utvikler seg og er på ingen måte original - den er heller så forutsigbar at man begynner å føle seg skikket til å skrive horoskop i avisen.

Fortellerteknikken til regisøren var forvirrende. Miami Vice handler om to politemenn, spilt av Jaime Foxx og Colin Farrell (*shudders), og historien dreier seg kun om dem. Regisøren tok seg ikke tid til å la oss få noe empati med dem, utenom at han viser utallige sex-scener der de har seg med kjærestene sine. Jeg brydde meg ikke om hva som skjedde med dem, og da har noen gjort noe galt.

Konklusjon: Dårlig manus, dårlig hovedrolleinnehaver i Farrell (*shudders), halvpene damer (viktig for en action-flick som denne), og dårlig laget. Den var nesten underholdene til tross for alt dette, så jeg ender opp på 3,5/10. Anbefales ikke.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Terje wrote:Å, det er den ekle om de folka som har sex inne i bilvrak på ulykkessteder? Har aldri sett den, men forstår reaksjonen din bedre nå.
Høres ut som en fantastisk film.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Lothair Mantelar wrote: Film nr. 2 var Pirates of the Carribean 2 (den andre gangen jeg ser den). I motsetning til Life of Brian, som er en moderne klassiker, så har ikke Pirates tålt tidens tann like godt. Johnny Depp er brilliant, men Orlando Bloom og Keira Knightley viser med all tydelighet sine manglende skuespiller evner. Denne filmen er en ren popcorn-film, og prøver heller ikke å være noe annet.
Mener ikke å være frekk eller noe, det er sikkert noe i det du sier, men hvorfor utfører Bloom og Knightley dårlige skuespillprestasjoner i denne filmen?

Hva er en popcorn-film, har ikke så god peiling på slike uttrykk :D
Post Reply