Fotball
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Du er ikke alene om det. Han går aldri til linja, men slår heller slappe lomper fra ca. 20 meter, som forsvarerne ikke har problemer med å klarere, og som angriperne ikke har mulighet til å få noen skikkelig treff på...Lothair Mantelar wrote:Jeg misliker Storflor intenst.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
En annen RBK-spiller jeg har mistet sansen for er Solli. Hvor mange feilpasninger skal man få lov til å slå før nok er nok?
*Rister på hodet*
Nei, la Ciljan og Tettey få spille, med Skjølsvik, Hyka og Lund i båkhånd. (og selvsagt Roar Strand "supermainn"
)
*Rister på hodet*
Nei, la Ciljan og Tettey få spille, med Skjølsvik, Hyka og Lund i båkhånd. (og selvsagt Roar Strand "supermainn"
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Nja, jeg skal innrømme at jeg ikke har så veldig sansen for Solli lenger, jeg heller, men han spilte ganske mye bedre mot Vålerenga enn han har gjort i de kampene jeg har sett i vår (stort sett alle hjemmekampene før juni). Har forhåpninger om at han kan bli riktig god som anker, med Tettey og Skjelbred indreløpere. Og hvis det ikke går, imponerte han meg da han spilte høyreving en omgang i vår...
Ellers har jeg fått tak i billetter til Molde - Rosenborg nå på søndag!
Første gang jeg får sett denne kampen live både på Lerkendal og Molde Stadion.
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
*Sender sjalu tanker i retning en viss langhåret RBK-fan*Terje wrote:Nja, jeg skal innrømme at jeg ikke har så veldig sansen for Solli lenger, jeg heller, men han spilte ganske mye bedre mot Vålerenga enn han har gjort i de kampene jeg har sett i vår (stort sett alle hjemmekampene før juni). Har forhåpninger om at han kan bli riktig god som anker, med Tettey og Skjelbred indreløpere. Og hvis det ikke går, imponerte han meg da han spilte høyreving en omgang i vår...
Hrmpf! Jeg vedder på at de ikke sender Molde-kampen på tv.
For min del så er Solli over og ut. Når du er så gammel, fått så mange sjanser, og aldri levd opp til forventningene mer en glimtvis (som norge-slovenia, tsjekkia-norge, og dine to ekspempler, Terje), så synes jeg heller at vi kunne selge ham og kjøpe Tarek Elyuonousasiudfkda (Rett?
Ellers noterer jeg med glede at Arsenal er i ferd med å sikre seg Ribery. Den nye Zidane kommer til å gli rett inn i elleveren vår og han kommer til å bidra til at vi moser all motstand i PL
EDIT:
Sjekka nettopp hjemmesida til gunners og der er det et intervu med Wenger der han sier at han ikke har bruk for Ribery. Vi har jo Ljungberg, Reyes, Walcott, Hleb og Rosicky!
Men hvis Reyes drar til Real, Walcott spiller spiss, og Rosicky på midten: da har vi bruk for Ribery!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Ah, problemet med Solli er jo at Rosenborg per dags dato ikke har noen som kan ta over rolla som anker. Riseth har vært prøvd, men har ikke egentlig overbevist. Dessuten er han gammel. Strand og Berg er gamle, og holder knapt en hel kamp. Så for min del kunne de godt ha solgt Solli, men ikke før Start rykker ned og de får kjøpt Hæstad og Strømstad. 
Eventuelt en annen ung, defensiv midtbanespiller med mad playmakerskillz.
Hva Ribery angår, tror jeg nok Gunners trenger litt mer enn bare ham for å "mose all motstand i PL". Han og Rosicky er gode tilskudd, men midtbanen har vel egentlig aldri vært Arse's største problemområde, har det vel?
Men jeg skal ikke stikke under en stol at jeg er misunnelig. Klubben du holder med har i motsetning til favoritten min en tilsynelatende fornuftig innkjøpspraksis, og bruker ikke flere miliarder på gamlinger som kanskje har to sesonger igjen på toppnivå...
Og MFK-RBK går på TV; den er i alle fall kl. 20.00 neste søndag.
Hva Ribery angår, tror jeg nok Gunners trenger litt mer enn bare ham for å "mose all motstand i PL". Han og Rosicky er gode tilskudd, men midtbanen har vel egentlig aldri vært Arse's største problemområde, har det vel?
Men jeg skal ikke stikke under en stol at jeg er misunnelig. Klubben du holder med har i motsetning til favoritten min en tilsynelatende fornuftig innkjøpspraksis, og bruker ikke flere miliarder på gamlinger som kanskje har to sesonger igjen på toppnivå...
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jepp, men Solli hadde hatt den rollen nå hvis han hadde bevist at han duger. Han har derimot bevist at han ikke duger, og derfor må vi hente inn et nytt anker. Jeg er enig i at Riseth ikke er god nok heller, men fram til en ny spiller er på plass så ser jeg for meg at han får spille anker. De snakker om en slovener, Marek Sapara, som kanskje kan være løsningen.Terje wrote:Ah, problemet med Solli er jo at Rosenborg per dags dato ikke har noen som kan ta over rolla som anker. Riseth har vært prøvd, men har ikke egentlig overbevist. Dessuten er han gammel. Strand og Berg er gamle, og holder knapt en hel kamp. Så for min del kunne de godt ha solgt Solli, men ikke før Start rykker ned og de får kjøpt Hæstad og Strømstad.
Eventuelt en annen ung, defensiv midtbanespiller med mad playmakerskillz.![]()
Jeg er dessverre stygt redd for at Start ikke rykker ned, og Hæstad og Strømstad er vel mest indreløpere, noe som vi har nok av (ikke at jeg hadde sagt nei takk
Det klart det, men han hadde vært på å bidra til det.
Strømstad og Hæstad går aldri til Rosenborg, drar de fra Start drar de til utlandet. Start er den beste klubben å spille for i Norge.Ah, problemet med Solli er jo at Rosenborg per dags dato ikke har noen som kan ta over rolla som anker. Riseth har vært prøvd, men har ikke egentlig overbevist. Dessuten er han gammel. Strand og Berg er gamle, og holder knapt en hel kamp. Så for min del kunne de godt ha solgt Solli, men ikke før Start rykker ned og de får kjøpt Hæstad og Strømstad.
Lite trolig at de rykker ned med den formen de begynner å få nå.
Noe jeg synes er litt merkelig, er at Lothair Mantelar heier på Arsenal. Alt som står i hodet på han er jo å kjøpe spillere. Tror heller Chelsea er klubben for deg.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Kremt... Ikke tro at jeg ikke skjønner hva du prøver på, Kjetil, men siden du har slengt ut kroken så skal jeg svelge agnet med hud og hår (om enn bare for å dra deg dypt ned i avgrunnen og forlate deg derKjetil wrote:
Noe jeg synes er litt merkelig, er at Lothair Mantelar heier på Arsenal. Alt som står i hodet på han er jo å kjøpe spillere. Tror heller Chelsea er klubben for deg.
Jeg er, som enhver fotballfan ganske opptat av hva som rører på seg under silly season. Det er på grunn av at det faktisk ikke er noen kamper som blir spilt og jeg er opptatt av at laget mitt skal gjøre det så godt som mulig neste sesong.
SÅ KLART jeg er opptatt av spillere, men hvis du følger nøye med på hvem jeg foreslår som forsterkninger så er det ingen kosmiske stjerner som f. eks Ballack eller Schevy. Nei, jeg prøver å tenke realistisk i forhold til hvilke midler en gjeldstynget klubb som mitt kjære Arsenal FC nå en gang er, og foreslå slike spillere som vil kunne heve laget uten at de koster 200 mill ++. Ribery, som er den jeg har mast om i det siste, vil anslagsvis koste oss 150 mill, noe som ikke er dyrt for en slik spiller i det hele tatt.
Jeg håper Arsenal kjøper spillere som Cesc Fabregas, Fran Merida og Barazcite, og ikke slike overvurderte talenter som Mikkel Rev og Salmon Kalou. VI bruker småpenger på våre talenter. Chelshit har brukt nærmere 230 mill på dem.
Og grunnen til at jeg heier på Arsenal er verken innkjøpspolitkken eller økonomien. Jeg heier på det laget som spiller best og morsomst fotball. Ingen kan argumentere mot det faktumet.
Sånn, Kjetil. Da fikk du yppet i dag også
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Vell, de er ganske viktige siden Arsenal er den klubben som bruker flest talenter i løpet av en sesong. Og mine eksempler (merida osv) er ikke Arsenals talenter. De er spillere som de har hentet fra andre klubber. Merida ble f. eks hentet fra Barca og er 16 år.Kjetil wrote:Hvor kommer egne talenter inn her?
Den videon var bra, men ikke så god som de man kan se av Merida eller Aguiro.
I morgen begynner endelig den skikkelige fotballsesongen igjen
. Og som jeg gleder meg.
Går dessverre glipp av serieåpningen pga skolefest; men regner med Kuyt, Fowler, Crouch eller Bellamy ordner seieren. Endelig har vi spisser til å stole på!
Ellers er jeg forøvrig helt enig med Lothair i den foregående diskusjonen. Alle toppklubber er kjøpelag, men Arsenal er nok den klubben som i minst grad splasher ut store summer for enkeltspillere. Wenger har vel heller ikke truffet med noen av storkjøpene som jeg kan huske, men har vært ekstremt god på å gjøre ukjente talenter til verdensstjerner.
Går dessverre glipp av serieåpningen pga skolefest; men regner med Kuyt, Fowler, Crouch eller Bellamy ordner seieren. Endelig har vi spisser til å stole på!
Ellers er jeg forøvrig helt enig med Lothair i den foregående diskusjonen. Alle toppklubber er kjøpelag, men Arsenal er nok den klubben som i minst grad splasher ut store summer for enkeltspillere. Wenger har vel heller ikke truffet med noen av storkjøpene som jeg kan huske, men har vært ekstremt god på å gjøre ukjente talenter til verdensstjerner.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Liverpool har kjøpt gode spisser, selv om Kuyt langt fra imponerte meg i VM. "Synd" at de ikke scorte nok mål mot Sheffield U.Stefan wrote:I morgen begynner endelig den skikkelige fotballsesongen igjen. Og som jeg gleder meg.
Lurer på om jeg skal legge dette sitatet til min sigg?Stefan wrote:Ellers er jeg forøvrig helt enig med Lothair i den foregående diskusjonen.
Ellers så syntes jeg Arsenal gjorde en god kamp. Henry var tydelig ute av form, Adebayor var heller dårlig, men Walcott gjorde en god debut, Fabregas var sterk og laget ga aldri opp. Synd med et poeng, men jeg tror mange skal slite mot Aston Villa i år. O'Neill er en lur jævel.
RBK i storform. Bare pass dere, Viking!