Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
hm, jeg kan ikke huske noen spesifikke rosa skjorter i jentefilmer akkurat nå...Ceres wrote:Virkelig? Jeg synes noen ganger det kan være pent, jeg... Har du ikke sett filmen om han sjåførtypen med rosa skjorte... Søren, hva heter han igjen han typen... Og den filmen... TYpisk jentefilm, men dog... Rosa skjorte.
jeg tror at for meg, handler det ikke om at det er rosa. det handler om hvilken mennesketype som generelt går i rosa skjorter. det er gjerne de samme som er ekle og glatte og har en pappa med altfor mange penger. fordommer, heter det vel...
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Jeg har vært ute og reist litt i helga, og jeg har truffet mange gamle venner og en del slekt. Det som slår meg som merkelig er hvordan jeg selv er 22 år gammel, og ikke har oppnådd noe som helst? Jeg føler at alle, fra de er omlag 19 år gamle har kjøpt hus, eller i hvert fall tomt. Eller så har de barn og lever som samboere....
Hvor gamle var dere da dere kjøpte deres hus/leilighet? Eller hvor gamle planlegger dere å være?
Og hvor mye lån tørr dere ta opp?
Hvor gamle var dere da dere kjøpte deres hus/leilighet? Eller hvor gamle planlegger dere å være?
Og hvor mye lån tørr dere ta opp?
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Skal kjøpe et hus når jeg er 23 år gammel. Da har jeg forhåpentligvis tatt en bachlor i litteraturhistorie og studert engelsk i to år. Det med lån bekymrer meg ikke. Jeg har fått en del kroniske sykdommer (leddgikt, kronisk dårlig humor, m.m.) + en rekke skader, og siden jeg hadde/har en FANTASTISK sykeforsikring har jeg en del penger å leve på.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
...kronisk dårleg humør, sa du? XDdavram bashere wrote:siden jeg hadde/har en FANTASTISK sykeforsikring har jeg en del penger å leve på.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Siri Sedai
- Den Eldste

Depreson?davram bashere wrote:Skal kjøpe et hus når jeg er 23 år gammel. Da har jeg forhåpentligvis tatt en bachlor i litteraturhistorie og studert engelsk i to år. Det med lån bekymrer meg ikke. Jeg har fått en del kroniske sykdommer (leddgikt, kronisk dårlig humor, m.m.) + en rekke skader, og siden jeg hadde/har en FANTASTISK sykeforsikring har jeg en del penger å leve på.
Jeg ville heller vært foruten de pengene, tror jeg.
Urban tilværelse
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Hver gang jeg treffer gamle venner fra ungdomsskolen som har blitt foreldre, tenker jeg slike ting som dette...Ceres wrote:Jeg har vært ute og reist litt i helga, og jeg har truffet mange gamle venner og en del slekt. Det som slår meg som merkelig er hvordan jeg selv er 22 år gammel, og ikke har oppnådd noe som helst? Jeg føler at alle, fra de er omlag 19 år gamle har kjøpt hus, eller i hvert fall tomt. Eller så har de barn og lever som samboere....
Skal vi se, jeg blir 22 om et par dager, og skal begynne på min andre bachelorgrad til høsten -- med mindre Onkel Grønn vil ha meg. Hvis det ikke skjer noe veldig uforutsett og uventa, kommer jeg også til å ta ped., og kanskje ett årsstudium i tillegg til dette. Det blir til sammen fem år.Hvor gamle var dere da dere kjøpte deres hus/leilighet? Eller hvor gamle planlegger dere å være?
Så jeg har ikke planlagt å skaffe meg egen leilighet eller hus før jeg blir 27, og da blir det helst å flytte til ei lita bygd hvor sånt ikke koster så alt for mye...
Forhåpentligvis kommer boligmarkedet til å kollapse i løpet av de neste fire åra, men jeg kommer nok uansett til å ta opp så mye lån som jeg trenger. Og hvor mye det blir avhenger helt av hvor jeg bosetter meg. Likevel, lærerlønninger er ikke blant de aller høyeste (selv om de ikke er så forferdelig lave, heller), så det blir vel litt moderasjon på et eller annet vis...Og hvor mye lån tørr dere ta opp?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.