davram bashere wrote:Skal kjøpe et hus når jeg er 23 år gammel. Da har jeg forhåpentligvis tatt en bachlor i litteraturhistorie og studert engelsk i to år. Det med lån bekymrer meg ikke. Jeg har fått en del kroniske sykdommer (leddgikt, kronisk dårlig humor, m.m.) + en rekke skader, og siden jeg hadde/har en FANTASTISK sykeforsikring har jeg en del penger å leve på.
Depreson?
Jeg ville heller vært foruten de pengene, tror jeg.
Ikke spesielt mye av det nei. selvfølgelig er det kjipt å være syk, men pengene veier opp for det bigtime. Jeg elsker penger. Uansett får jeg jo en haug med dager da jeg har en unskyldning for å være inne å lese. Du kan jo som mor prøve og tvinge en slamp på over 90 kilo ut når han knapt nok kan stå på bena. På den måten slipper jeg å få sol på de bleke lemmene mine og det er jo alltid et pluss. Likblekhet og overvekt skal vistnok stå høyt i kurs hos jentene for tiden.
Nei, nå har jeg drevet og svarmalt litt her. Det er ikke så ille og det har faktisk mange positive sider å være kronisk syk også. Spesialtilpassede kontorstoler hjemme og på skolen og sykkel med motor, bare for å nevne noen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Ceres wrote:
Hvor gamle var dere da dere kjøpte deres hus/leilighet? Eller hvor gamle planlegger dere å være?
Og hvor mye lån tørr dere ta opp?
Jeg var 22 år, og det skjedde tidligere idag, tjohei!
Ender opp med et lite lån på rundt en halv million, samt overtar fellesgjeld på 700 000. En nydelig 2 år gammel leilighet midt i trondheim sentrum på 38 m2. Toppers
Tror nok eiendomsmarkedet er noe snillere ellers i landet enn her i Oslo. Til og med jeg kunne ha gjort det der! For en leilighet på 38 kvm i Oslo må man jo fort ut med et par millioner, spesielt om den er i fin stand... Jeg er også noe skeptisk til fellesgjeld, jeg har ikke satt meg godt nok inn i det, men 700 000 hørtes jo ikke avskrekkende mye ut. Men det kan hende jeg tar feil.
Jeg regner i det minste det som et tillegg til kjøpesummen, og i dette tilfelle tilsvarer det et månedsutgift på 4000, men denne inkluderer både oppvamring og kommunale avgifter.
Inntrykket mitt av boligmarkedet i Trondhjem er veldig greit. Stort sett alle leilighetene vi så på, gikk til slutt på, eller rett i nærheten av prisanntydningen. I Kristiansand er det mer vanlig med syke budrunder og flere hundre tusen over er oftere en regel enn untaket. Boligmarkedet i Oslo tør jeg ikke tenke på, glad jeg aldri skal studere der.
Hehe, det er faktisk en tur til sørlandet som fikk meg på disse tankene selv... Venner og fettere og kusiner driver og kjøper seg hus og tomter i Søgne.
Kjetil wrote:Jeg var 22 år, og det skjedde tidligere idag, tjohei!
Ender opp med et lite lån på rundt en halv million, samt overtar fellesgjeld på 700 000. En nydelig 2 år gammel leilighet midt i trondheim sentrum på 38 m2. Toppers
Yay, grattis!
Hvor er forresten "midt i Trondheim sentrum"?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Tja, kanskje en liten overdrivelse, men ihvertfall inne på den halvhøya der gågatene og slikt ligger. I Ørjaveita om du har hørt om den gata, ganske nærme sjøen igrunn.
Oi. Det vil jeg være enig i at er ganske så midt i byen, ja. Det er ikke mange kvartaler som kan sies å være mer "midt i byen" enn det som liger mellom Munkegata, Fjordgata, Nordre og Olav Tryggvasons.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil wrote:Høye, langt hår, briller, gjerne med nese gjemt bak en avis, luskende etter meg. Skummelt igrunn.
In Trondheim, Terje stalks YOU!
- Yakov Smirnoff
Gratulere med leilighet, Kjetil. Håper du trives i byen med norges beste fotballag. Jeg regner med at det var derfor du flyttet
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov