Fotball

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Akira wrote:
Lothair Mantelar wrote:
Terje wrote:
Vi har folk som Lotta, som holder med Rosenborg of misliker Molde.
Men holder ikke Akira med Brann?
Jo, det er nettopp det jeg gjør, les min ovenstående post. :P
Si det til Terje...
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

-Kjetil Rekdal trekker seg! :cry:
http://www.vif-fotball.no/article716524.ece
Måtte nesten bare legge ut denne!
En av de største personene i Vålerengas 93 år gamle historie har takket for seg etter 6 år i klubben..
Mange meninger om dette, men som Engasupporter må man jo bare felle en liten tåre, uansett hvor dårlige resultatene har vært i det siste.
Opprykk i 2001, cupgull i 2002, tårer og kvallikseier i 2003, Seriesølv med minst mulig margin i 2004, GULL i 2005!!!
Dette taler for seg selv i en jojo-klubb som Enga.
Lykke til videre Kjetil, du vil bli savna!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Thomdril wrote:-Kjetil Rekdal trekker seg! :cry:
http://www.vif-fotball.no/article716524.ece
Måtte nesten bare legge ut denne!
En av de største personene i Vålerengas 93 år gamle historie har takket for seg etter 6 år i klubben..
Mange meninger om dette, men som Engasupporter må man jo bare felle en liten tåre, uansett hvor dårlige resultatene har vært i det siste.
Opprykk i 2001, cupgull i 2002, tårer og kvallikseier i 2003, Seriesølv med minst mulig margin i 2004, GULL i 2005!!!
Dette taler for seg selv i en jojo-klubb som Enga.
Lykke til videre Kjetil, du vil bli savna!
Men vi liker ikke klysa for det.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Kjetil wrote:Men vi liker ikke klysa for det.
Trenger dere ikke! Så lenge dere ikke er Engasupportere gir jeg blanke F i om dere liker fyren.. :P
Men at han er en helt for supporterne, kommer man ikke bort fra. (Noen i hvert fall) :wink:
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lothair Mantelar wrote:
Akira wrote:
Lothair Mantelar wrote: Men holder ikke Akira med Brann?
Jo, det er nettopp det jeg gjør, les min ovenstående post. :P
Si det til Terje...
Si hva da? Lotta er deg, det, kjære Lothair Mantelar. ;)

Og noen av oss som ikke liker Enga spesielt godt har faktisk sansen for Reka. Er ikke ofte man får se en fyr som ikke er redd for å framstå som arrogant nå for tida...

Men Thomdril, hva tror du om Semb?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Terje wrote:
Lothair Mantelar wrote:
Akira wrote: Jo, det er nettopp det jeg gjør, les min ovenstående post. :P
Si det til Terje...

Og noen av oss som ikke liker Enga spesielt godt har faktisk sansen for Reka. Er ikke ofte man får se en fyr som ikke er redd for å framstå som arrogant nå for tida...

Men Thomdril, hva tror du om Semb?
Godt å høre det fortsatt er vettuge folk igjen her på forumet :lol:
Ang. Semb er jeg veldig usikker.. Han herja jo ikke med landsen, selv om jeg vil si han var litt undervurdert. Hvor har f. eks hardeide tatt oss? 50. plass på rankingen!
Jeg tror faktisk Semb ikke hadde vært så ille. Det eneste jeg er usikker på, er han som klubbtrener.. Men han er vel et greit alternativ..
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Terje wrote:
Lothair Mantelar wrote:
Akira wrote: Jo, det er nettopp det jeg gjør, les min ovenstående post. :P
Si det til Terje...

Hva? Liker du han fordi han tørr å oppføre seg som den drittsekken han er? :roll:

Min store nyhet i dag er Marek Sapara. Jeg håper virkelig ikke at han flopper, men at RBK endelig har kjøpt en god utlending... Hva tror dere?

Vi får vel se svaret mot Stabæk..
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

De har sikkert kjøpte en god utlending, men som vanlig kommer det til å være irrelevant, all den tid de ikke kommer til å bruke ham.

Og angående Reka: Underholdningsverdien av ham er for stor til at jeg klarer å mislike ham. ;)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Selv om jeg er LSK-fan, liker jeg Rekdal.
Hva? Liker du han fordi han tørr å oppføre seg som den drittsekken han er?
Ærlig kalles det. Han er en av få trenere som svarer stort sett ærlig på spørsmål om dommere og lignende. Også er han arrogant, noe nordmenn generelt ikke liker. Beste sitat:

"Det er bedre at i score, enn at du bomme!"
- I straffekonkurransen mot Lillestrøm, da den 11. straffa skulle tas, og spørsmålet var om han eller keeperen skulle ta den.

Forresten: Unngå for store quotebokser - eller "ziggurater".
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Stefan wrote:"Det er bedre at i score, enn at du bomme!"
- I straffekonkurransen mot Lillestrøm, da den 11. straffa skulle tas, og spørsmålet var om han eller keeperen skulle ta den.
Hehe.. Vekker minner det der.. Det var i "gode gamle dager" det. Ulidelig spennende den straffekonken der. I er sjef!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Noen kommentarer til gårsdagens kjøpefest?

What do you take me for? Of course! :)

Jeg er meget fornøyd med Arsenal selvsagt. Vi ble kvitt tre spillere: Cygan, Cole og Reyes. I retur fikk vi U-19 kapteinen til Brasil, Denilson, William Gallas og "Udyret" Baptista!

:D :D (Jodler gledessanger i alpene og hopper lekent fra topp til topp) :P :P 8)

Cygan trenger ingen å sørge over mer enn i over null sekunder. Han ble aldrig den kjempen vi trengte, spilte sjeldent godt, og var også mye skadet. Good Riddance!

"Cashley" er etter min mening en av verdens ypperste venstrebacker og han bli selvsagt dypt savnet, men smerten dempes kraftig av hvordan han behandelt klubben min, og jeg feller ikke en tåre og sender ikke en vemodig tanke til den drittsekken. Han kommer til å gli rett inn i Chelshit.

I retur fikk vi Gallas. Han er etter min mening bedre enn Terry, og kraftig undervurdert. Han hjelper sin partner til å bli god, og gjør aldri noen blemmer alla sylvestre eller Campbell. Her har vi fått en verdig partner til Kolo, og sammen vil de være med på å danne PLs beste backlinje: Eboue, Toure, Galla, Traore/Glichy (skadet)/Hoyte (han duger ikke, men for ikke spille når Glichykommer.)

Reyes drar til Real på lån, med opsjon på kjøp. Det er greit. På vingen har vi Walcott, Rosicky, Ljungberg, Hleb og kanskje Baptista og i nøden Van Persie. Han vil ikke bli savnet, fordi han kun spilte godt i sin første sesong, og har siden vært mildt sagt ustabil.

I bytte får vi Baptista, som sammen med Henry vil danne årets spisspar. De er begge gode for 20+ mål, selvom Baptista nok må finne fram Sevilla-formen om det skal skje. Og det er ikke umulig med Wenger som trener!

Og en meget spennende spiller i Denilson blir også vurdert så god at Wenger henter ham på vinduets siste dag. Han koster oss 6,5 mill USD (en betydelig sum for Wenger å være) og han har førstelags erfaring fra Sao Paulo. Han var med å slå Liverpool blant annet. Gutten spiller på midtbanen og vil utvilsomt få noen førstelagskamper i Carling Cupen, om enn ikke mer. Jeg gleder meg så gruelig til å se denne gutten spille!!! 8)

Ellers så ser det ut som om Lillestrøm og Brann har hentet jævla gode spillere i Bakke, Gashi (!) og Husar (?). Slovaken er spennende, men ser ut til å ha en fryktinngytende CV for en så ung mann. La oss håpe de flopper!

Gledelig å legge merke til at VIF bli svekket. Håper dere rykker ned!
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Lothair Mantelar wrote:Gledelig å legge merke til at VIF bli svekket. Håper dere rykker ned!
Nåja.. Gashi har dratt, men han har jo ikke kkurat vært i landslagsdiskusjonen i det siste for å si det sånn.. Det vi blir svekka på er bredden på midtbanen, men det fører muligens til at noen av unggutta slipper til.
Når det gjelder Gashi i brann, vet jeg ikke helt hvordan det blir.. De har Andresen og Bakke, som jeg regner med blir førstevalget, pluss Helge Haugen som en konkurrent på midten kan det bli vanskelig.
Setter de ham på høyrekanten vil i hvert fall ikke spille spesielt bra.
Jeg leste også at når de kjøpte ham, lette de etter en pasningssikker makker til Andresen, og da tror jeg de fort kan få seg en overraskelse. Pasninger er jo ikke akkurat varemerket hans. :lol:
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ble en hektisk avslutningsdag på transfervinduet ja.

Skal bli spennende å se Baptista, men tror det vil ta litt tid før han tilpasser seg. Har vel først og fremst spilt midtbane i RM, og gjort det svært dårlig så vidt jeg vet?

Forstår godt at du ikke feller en tåre for Cashley, uansett hvor gode spillerne er, kan de pelle seg til Chel$ki når de tenker penger foran fotball. Savnet blir han nok, men synes faktisk Arsenal kom best ut av de handelene der. Gallas er vel en av de få spillerne hos russerne jeg har hatt sansen for. Håpet han skulle komme til Liverpool for noen år siden faktisk.

Tviler på at Walcott blir å regne med denne sesongen, hvertfall ikke på vingen. Kanskje som supersub på topp. Flere av de engelske landslagsspillerne var jo sjokkert over at han var med i landslagstroppen, han var visst ganske uferdig (ikke overraskende, med tanke på alderen).

Selv er jeg selvsagt kjempespent på Dirk Kuyt, tror han kan bli en hit i Premier League - var i hvertfall utrolig lovende i de 30 minuttene han spilte forrige helg.

Han piffet forøvrig opp fotballgallaen i Nederland for noen uker siden:
http://www.youtube.com/watch?v=-1xCPgskPDU

Ser også ut til at Agger er i ferd med å bli fast i midtforsvaret, han har ihvertfall tatt godt vare på sjansen han nå har fått i Carraghers skadefravær.

Lukter fugl av dette laget her:
Reina
Finnan - Carra - Agger/Hyypia - Riise

Sissoko - Alonso

Pennant - Gerrard Gonzalez/Kewel/Aurelio

Kuyt / Bellamy / Crouch / Fowler

Tipper vi får se denne oppstillingen ofte mot topplagene, mens 4-4-2 foretrekkes mot antatt dårligere lag.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Egentlig driter jeg i utenlandsk fotball...

Kjenner en greker på Naxos som heier på Raufoss i 3 div.
Post Reply