Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

skriv akkurat det du vil, men hold deg til norsk.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Hvis det er den samme Jakten som det snakkes om i EotW, så var vinteren i god gang. Er det ikke samme jakten, så er det klart det blir feil. Si ifra, så kan jeg endre på det.
Vel, denne Jakten er jo satt i gang 7 år etter Aielkrigen, så det er ingen evigvinter. Tror dette står i den første posten i OOC, men jeg er ikke sikker på hvordan det der er. Men det er hvertfall 11 år til trollokene inntar Tvillingelvene.

Og LM (trasstrasstrasstrass): For meg kan du gjerne være med i spillet, men Terje er tross alt sjefen.

Du må ikke lese alle de tidligere innleggene, men det er mye god underholdning i det, så jeg anbefaler det. Som Terje har sagt har det ikke egentlig skjedd noe. Men reiser du i følge med noen anbefaler jeg at du leser de siste postene av dem også. Og Terje og Faile har reist sammen lenge (Tharj og Vladra/Naidar), mens jeg og Terje kom inn i Tar Valon (Akka og Aisa) og i Maradon blir Moirane Sedai (Kandora) med til Pestlandet. Der er vi nå.
LM wrote:Må jeg "samarbeide" med andre karakterer? Eller står jeg fritt til å skrive meg bort fra alt og alle? Jeg skjønner at det beste hadde vært hvis jeg kunne samarbeidet, men alt til sin tid...
Vel, vi holder vel på å danne flere følger nå, og noen reiser for seg selv også. Men skal du være med i noe følge så bli enig med dem først :P

Angående engelsk. Ikke ta inn engelske skrivemåter med Engelsk. Jeg tror nok det beste hadde vært om du og skrev på norsk.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Hyrden wrote:Og LM (trasstrasstrasstrass):
Hva mener du, Sauegjeteren. :D

Greit, altså ikke Engelsk. Jeg holder på å lese postene nå (bare et utvalg, som Ceres) og blir vel ferdig med det snart. Bio'en og første post må ventes rundt neste uke.

Er det noen andre som skal ut på tur cirka samtidig så send en PM så kan vi diskutere eventuelle "treff". Men jeg er en enstøing så jeg tror det blir litt vandring i starten.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Mye er allerede besvart, men siden jeg er Mod her, tar jeg meg tid til å gi litt mer autorative svar.
Lothair Mantelar wrote:Jeg lurer på om jeg også vil begynne å skrive i denne RPG-en. Jeg får masse tid framover til slike trivielle ting fordi jeg er ferdig med eksamene og kan ha godt av treningen.
Yayz0r! :D
Det er en par ting jeg lurer på: Må jeg lese alle de tidligere innleggene? Jeg ser et Terje skrev et slags sammendrag av han, (jeg anmoder) Moiraines og Sauegjeterens karakterer sine eventyr. Er dette nok for meg?
Dersom karakteren din skal reise sammen med andre karakterer, er det bortimot påbudt at du leser alle innleggene der den/de andre karakterene har vært involvert, slik at du setter deg inn i handlingsmønstrene deres. Ellers gjør du som du vil med det.
Må jeg "samarbeide" med andre karakterer? Eller står jeg fritt til å skrive meg bort fra alt og alle? Jeg skjønner at det beste hadde vært hvis jeg kunne samarbeidet, men alt til sin tid...
Gjør akkurat som du vil, men ikke slutt deg til ei gruppe hvor de andre ikke vil ha deg med.
Er det lov å skrive på Engelsk? Det er blitt mitt favorittspråk og jeg tror jeg kunne skrevet de beste innleggene med det.
Nei, det er ikke tillatt å skrive på andre språk enn norsk, dansk eller svensk.

Mesteparten av disse svarene finnes forøvrig i regeltråden for dette underforumet.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Terje wrote:
Er det lov å skrive på Engelsk? Det er blitt mitt favorittspråk og jeg tror jeg kunne skrevet de beste innleggene med det.
Nei, det er ikke tillatt å skrive på andre språk enn norsk, dansk eller svensk.
Kult, da er vi et skandinavisk forum 8)
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Tusen takk, Terje. Jeg har lest reglene, men må innrømme at ikke alt detter inn i mitt altfor trange hode... Skal skjerpe meg!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg, (Valanja og Treash), The Black Wind (Safira og Soren) og Lohriel (Syrini) skal lage et følge. Bare til informasjon. Vi skal møtes i Tar Valon.
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Alle er så innmari uaktive på rollespillet for tiden? Er det bare fordi Terje er forsvunnet? Jeg kan jo ikke skrive alle innleggene etterhverandre :P

Og jenta mi... Lohriel... SkriveSkrive!!
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg har en sånn halvferdig sak. men jeg har vært så borte i det siste. skal se om den ikke kommer ut ikveld.

men det merkes at terje er borte...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Jeg blir borte en stund, som jeg har sagt i reise bort... tråden. Så Blackie og Lohriel. Dere står fritt til å skrive imens altså. Gleder meg til å lese alt når jeg kommer tilbake. :D
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg gleder meg til du blir ferdig, Faile *hint, hint*...
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Jeg gleder meg til du blir ferdig, Faile *hint, hint*...
Hadde bare Terje bevist at han lever også nå da så. Da hadde det blitt riktig bra. Såvidt jeg vet er det vel hans tur.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Mulig det er hans tur, men Faile skrev at hun hadde en "halvferdig sak" for 20 dager siden.
. . .
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det gleder meg (til en viss grad) å opplyse herskapet om at Terje lever i (noe som kan ligne på) beste velgående, og at det (nesten) ikke går en dag uten at han har dårlig samvittighet for at han ikke kommer til kjære tidshjulet.net en gang i blant, om enn bare for å holde liv i dette rollespillet, hans (uekte) hjertebarn.

Skal prøve å få skrevet noe i løpet av uka, men kan ikke love noe, da jeg jobber hver dag og mitt elskede trådløse nettverk er nede for telling på grunn av gniene fedre og gamle datamaskiner.

Enn så lenge, er jeg deres alltid like høyt elskede Terje IV, den Ubeskjedne.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Hvordan går det med de skribleriene?
Post Reply