Tråden for kvinnelige problemer av ymse art

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hm... ja, jeg håper for din del at du mener det. Å se på et annet menneske og kun tenke "æsj," det er grusomt det. Til tross for at du holder det inni deg.

Men la oss ikke krangle om dette, jeg tror vi er på samme sida likevel. Fjortiser og alt for mange jenter generelt bruker alt for mye sminke.
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg tenkte ikke "æsj", jeg ble bare overasket for hvor annerledes hun var. Det er snakk om ei veldig søt jente, men da hadde hun problemer med kviser og litt slikt. Og var bare veldig annerledes pynta opp. Jeg var vel 16 selv, og ble paff.

Men nå må du ikke tro at jeg ikke kan se på et annet menneske å bare tenke æsj, for det gjør jeg. Det gjør alle gutter. Utseendet er viktig for begge kjønn. Desverre kan du vel si.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg gir ærligtalt katta i utseende, men jeg er nok dømmende til en viss grad på det punktet jeg også...

men ettersom flere av superlativene i nicket til kjetil går på utseende har jeg vel mulig ikke stemmerett da. :P

*kremt*dårlig dømmekraft*kremt*

gothere bruker generelt for mye sminke.(mens vi først lista opp :P )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg likte snilleste best :p

Ellers tror jeg det ikke før jeg får se det, at du gir katta i utseendet til en gutt.
Katten
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Katten »

Jeg har ikke begynt å sminke meg enda, men i klassen min, er du ikke en av de populære, og sminker deg, da er du GARANTERT offer for stygge blikk og snakking bak ryggen på deg. Litt synd, egentlig. Hvorfor kan ikke bare folk få gjøre som de vil?

Jeg går bare i 7. klasse, så dere før vel dømme dette utifra det, og ikke som om jeg var tenåring eller noe sånt da, hvis dere gidder å si noe til dette =P
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hvorfor det er slik? Tja, vanskelig å si, sånn er vel samfunnet. Selv om jeg tror bare det er noen ganske små klikker som dømmer slik. Det må vel finnes jenter i klassen din som ikke har begynt med slik enda?
Er jo alltid sånn at det dannes klikker og grupper, og de setter seg gjerne opp i konflikt med hverandre.

Har du ikke noen interesse av å sminke deg, og du heller vil spille fotball, eller noe sånt, synes jeg du skulle gjøre det. Om du får noen stygge blikk eller kommentarer, gjør jo ikke det noe. Hver gang du klarer å overse en, blir du bare sterkere.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

synes det er for tidlig å begynne med sminke på barneskolen... men det er nå mitt syn :P

(og ta dette for det det er: en kommentar fra en kjetil kaller traktorlesbe, og dermed da mulig har mista sin stemmerett(igjen) :P )
Katten
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Katten »

Vel, jeg har aldri hatt noen interesse av sminke/kjoler/annen pynt osv. Har hull i øra da, men det er mest for at folk ikke skal tro jeg er en gutt(Har kort hår), er vel egentlig ganske guttejente =P

Eg anngående fotball, alle i den populære gjengen spiller det, faktisk, nesten alle jentene i klassen spiller det =P

Anngående å overse folk, er det det jeg har gjordt de siste årene =P
Rett etter at jeg klippet håret, ropte folk mye stygt etter meg, så det å overse folk er jeg veldig vant til nå.

Jeg er enig i at det er for tidlig å begynne å sminke seg på barneskolen, men det er meg da =P
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hehe, hva er det du gjør da?
Anngående kort hår, det klarer jeg ikke å forsvare :p Jeg er kanskje litt gammeldags. Uansett om ikke du har interesse for kjoler og sminke etc, så kommer det sikkert etterhvert, er uansett ikke noe vits i å gjøre noe du ikke vil. Mennesker utvikler seg forskjellig, og i forskjellig tempo. Gjør det du vil, når du er ung.

(Nå som jeg begynner å nærme meg voksen, må jeg gjøre det jeg ikke har lyst til store deler av dagen.)

(Og Faile, desverre har Traktorlesber stemmerett.)
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Kjetil wrote:(Og Faile, desverre har Traktorlesber stemmerett.)
weee! :D

bare synd at de fleste av dem er svært venstredreid i tillegg :wink:
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Faile wrote:
Kjetil wrote:(Og Faile, desverre har Traktorlesber stemmerett.)
weee! :D

bare synd at de fleste av dem er svært venstredreid i tillegg :wink:
mhm, skulle ha tatt dem med skurtreskeren.

Edit: Bare de venstredreide Traktorlesbene.
Spoiler
De høyrevridde kan vi koke i et kar med smør
Edit 2:
Kjetil vil tilbake på sporet. Hvordan takler jenter som dere, no offence, som har litt uvanlige interesser som for eksempel fantasy, gruppepresset?
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ceres wrote:Herregud, da, menn, det er da fullt av jenter som går rundt uten særlig mye sminke! Selv holder jeg meg til mascara til daglig bruk. Jeg synes synd på dere om dere ikke kan se på jenter uten å bli skremt - vi er alle mennesker.
Joda, mange jenter bruker lite sminke, vi blir husker desverrre bare dollene når vi skal snakke om slik. Og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser om folk er sminket eller ikke så lenge det er vettug bruk. Mange blir faktisk penere med "usynlig" sminking. Og det er skummelt å være gutt.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Det går da begge veiene... Mine venner, som ikke har lest en bok i sitt liv mobber meg hele tiden. Ikke noen god ting...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Wolfbrother wrote:Mine venner, som ikke har lest en bok i sitt liv mobber meg hele tiden.
Heh, det burde da vitterlig være deg, med det overlegne intellektet bøkene har gitt deg, som burde mobbe dem? :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Har du prøvd å mobbe noen, uten at de fatter hva enn mener?
La meg si det slik; stikkende, og vond følelse som sprer seg utover armen, mens personen ved deg drar til seg hånden.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Locked