Småprat garantert useriøst!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Kjetil wrote:Det var sånn det lå ann ja. Du trenger ikke å uroe deg Ida, jeg prøver virkelig å glemme:P
Fortrenger vi deler av fortiden, Ituar? :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Store deler av den, om du må vite det :)
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Hei, hei! Har funnet ut at klasseturen i 10 skal bli til Oslo siden vi ikke fikk lov til av rektor å bruke for mye penger eller være vekke for lenge, så da blir det ikke noe utenlandstur. Så da var spørsmålet; til dere som bor i Oslo, finnes det noe som er verdt å besøke/oppleve der? Sånn klassevis. Vi reiser rundt april tror jeg..er ikke helt bestemt.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Vel, Vigelandsparken er jo alltid en sikker vinner, og med Frognerparken der også så har dere et sted å slappe av. Sånne turer har det med å inneholde mye gåing
Manbearpig
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Chiad wrote:Hei, hei! Har funnet ut at klasseturen i 10 skal bli til Oslo siden vi ikke fikk lov til av rektor å bruke for mye penger eller være vekke for lenge, så da blir det ikke noe utenlandstur. Så da var spørsmålet; til dere som bor i Oslo, finnes det noe som er verdt å besøke/oppleve der? Sånn klassevis. Vi reiser rundt april tror jeg..er ikke helt bestemt.
Ta en tur på operaen når dere først er der ;) Den er ikke noe fin, men noe å skryte av ;)

Ellers hmm. Pentagon ;) :D men tja, er ikke plass til en hel klasse der :S

Historisk Museum er det gratis ingang på, og det er egentlig en fin opplevelse, men tenker vel at det blir nedstemt siden dere sikkert ønsker litt skolefri.

I april er dessverre ikke frognerbadet oppe. Men dere kan jo dra og se på kino på Coluseum, bare pass på at det er sal 1.

Ellers kan dere dra på klatreverket, norges største klatresenter, er der jevnlig selv, utrolig morsomt. de har golfsimulator og det meste av treningsgreier.

Megazone, er jo artig, men det kostere jo da tilsvarende med penger.

Ellers går det ann å dra på Freia, masse gratis sjokolade ;)
Som vann til tørst strupe
Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Jeg bor ikke i nerheten av Oslo (takk og pris :P ) men da vi var der på korpstur før sommeren var noen på NRK Opplevelsessenter, og noen var i en reptilpark eller noe.. Også har man jo selvfølgelig Tusenfryd, men den åpner kanskje ikke så tidlig på året?
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Takk, takk!! Kan dere fortelle litt om de enkelte tingene?
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Vigelandsparken: Haug med skulpturer av kunstneren Vigeland, deriblant "Sinnataggen" og "Monolitten" (?)som sikkert er kjent. Det fine er at dette er ute i Guds frie natur, og vis det er fint vært er det jo bare deilig å rusle rundt i april når våren er varm. Dog kjedelig vis det er dåtlig vær (var en gang der i sludd og masse slaps på bakken, da var det mindre koselig).
Frognerparken ligger sammen med Vigelandsparken og er en vanlig park med gressplen etc. etc.
Vil også anbefale Nasjonalmuseet, men ikke ta guide. Når jeg har hvert der har det vært morsomst når jeg har gått på egen hånd. Med guide blir det for stort fokus på læring og en fastsatt rute. Men hver sin lyst.
Historisk museum, ja, anbefales. Navnet sier vel det meste.
Manbearpig
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Ok, takk! :D

Jeg gikk på profilen min og så på alle de gamle innleggene mine nettop og må si at jeg ble skamfull og ikke så rent lite flau! At det går an å skrive så teit! Men da var jeg jo tross alt bare en liten snørrunge og nå er jeg en hel del eldre, nesten ett år! Man kan forandre seg mye på kort tid. :) Men kan godt hende jeg skriver like barnslig nå som da.. :?
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Hmm, Oslo Oslo Oslo<3

Som jente må jeg jo si at shopping på Karl Johan og Oslo City er et must, men kanskje ikke noe klassegreier.

Et besøk på Deichmanske bibliotek er vel herlig, bare for å se på alle bøkene man aldri rekker å lese.

Og selvfølgelig..! Sånn journalist-greie på VG-huset.
Vi gjorde det i 10. og var kanskje litt barnslig, men driiitartig..!
Da blir man delt inn i team, også skal man løpe rundt i en etasje å rapporere hva som skjer, følge ledetråder å finne ut av hva som skjer, og til sist skal man lage en avisforside, (les velge en av flere alternativer) som stemmer med den informasjonen man har fått.
Senere får man en t-skjorte hvor det enten står "jeg fikk terningkast 6 på VG mediesenter" eller noe, eller "Jeg fikk sparken av VG mediesenter"

Artig artig, og absolutt en klassegreie;)
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Dersom du har muligheten til å tusle alene på Karl Johan, må du ta en tur innom Outland! Jeg er sikker på at flesteparten på dette forumet har den butikken som et fast besøkssted hver gang de er i Oslo :lol: Og om du ikke har friheten til det, kan du jo dra med hele klassen isteden x3
. . .
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Moiraine Sedai wrote:Dersom du har muligheten til å tusle alene på Karl Johan, må du ta en tur innom Outland! Jeg er sikker på at flesteparten på dette forumet har den butikken som et fast besøkssted hver gang de er i Oslo :lol: Og om du ikke har friheten til det, kan du jo dra med hele klassen isteden x3
Definitivt :D
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Yawron
Hengiven
Hengiven

Post by Yawron »

Er Svindal rå??!!
"Once more the drama begins"

- Paul Muad'dib
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

...vennligst slett dette etter som at alternativet ikke kom opp på skjermen min... :?
Last edited by Chiad on Sun Dec 07, 2008 18:13, edited 1 time in total.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Min gjetning er Aksel Lund Svindal, som vel så langt denne helga har vunnet to alpine verdenscupmesterskap, og skal ut i det som skal være hans beste gren i kveld, om det ikke allerede har starta.

Og ja, siden han ble skadet for under ett år siden, så er han rå.

Personlig lurer jeg litt på hva som foregår i hodet til Petter Northug om dagen. Det virker neimen ikke som det er mye som stopper han, om man hører på det han sier.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply