Fotball

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Ingen ære være EngEN!
Lurer mye på hva som har foregått i hodet til Mons Ivar Mjelde, eller kanskje...Spillerne!
Brann har dessverre et stort problem, nemlig at de ikke fikser en ferie!
Brann ledet suverent og så ut til å vinne....Også kommer sommerferien!
Lurer nesten på om Brann ikke skulle få ferie!
De roter jo bort ledelsen som om den ikke betyr noe!

Også bestemmer styret i RBK at de skal spille 4-3-3 som om treneren ikke betyr noe!
HAHA! :lol:
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Mayorearth wrote:Ingen ære være EngEN!
Lurer mye på hva som har foregått i hodet til Mons Ivar Mjelde, eller kanskje...Spillerne!
Brann har dessverre et stort problem, nemlig at de ikke fikser en ferie!
Brann ledet suverent og så ut til å vinne....Også kommer sommerferien!
Jeg tror ikke det foregår noe som helst spesielt oppe i hodet til Mjelde, så det kan du ta med ro. Det er derimot et lite faktum at Brann ikke tåler press, selv om de har klart seg bedre i år og kan enda vinne serien ( :x ) :lol: .

Dessuten så tror jeg heller at det er RBK som er blitt mye bedre og at de nedrykkstruede laga kjemper hardere for å overleve som er Branns problem. De har det med å gi bort unødvendige poeng mot bunnlag som TIL.
Også bestemmer styret i RBK at de skal spille 4-3-3 som om treneren ikke betyr noe!
HAHA!
(to ganger har du skrevet "også" når du har ment "og så"...)

En ting er å fastslå at vi skal spille angrepsfotball, en annen ting er det å låse av et system for evig og alltid. Jeg nekter å tro at styret i RBK er så dumme at det ikke har levnet mulighet for treneren å skifte spillesystem.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nå, Rosenborg har jo spilt 4-3-3 siden Gud gikk i bleier, så det skader jo ikke å få det formalisert. Dessuten, selv om man har 4-3-3 som utgangsformasjon så går det jo fint an å variere, f.eks. med bruk av spisser eller midtbanespillere på vingene, forsvarere på midtbanen, og andre slike ting som de har holdt på med også etter dette styrevedtaket.

Ellers synes jeg Rosenborg har vist noen svakhetstegn i det siste; i de siste to kampene har de ikke vært like gode som de var f.eks. da de slo LSK 3-1 for noen uker/måneder sida. Sapara og Tettey spiller som guder, greit nok, og Riseth holder fortet som anker, i tillegg til at Iversen endelig har fått VIF-rusket ut av kroppen og blitt en spillende spiss igjen. Men mye av forsvarsspillet er svakt, og vingene får det ikke like bra til som i alle fall jeg skulle ønske. Jeg synes nesten jeg kjenner igjen angrepsspillet deres fra vårsesongen... *grøss*

Og når det gjelder Molde... :cry:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Andre-omgangen mot TIL og første-omgangen mot Lyn var da strålende! og ikke glem den fantastiske Odd kampen!

Braaten er jo i sitt livs form på flanken (selv om han er en fryktelig medgangsspiller: han er bare god når laget spiller bra). Men Storflor er og vil for alltid bli for dårlig. La oss håpe Jamtfall eller Hyka kan få litt mer tillit til neste år.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Braathen, ja! At jeg kunne glemme ham! Men er litt usikker på hvor god han er som ving, ettersom få av innleggene hans har imponert meg særlig. Dog, han har kanskje ikke gode nok avslutteregenskaper til å være midtspiss, og teknikken han lar ham jo skjære inn i banen og runde forsvarsspillere som om de hade fått beina støpt fast i betong, og det er jo en utmerka vingegenskap.

Andreomgangen mot TIL var rett nok ganske bra, men førsteomgangen mot Lyn... de første 20 minuttene var jo strålende, men det var mer på grunn av Lyns udugelighet enn Rosenborgs kvalitet, syntes jeg... :?
Og etter det 25. minutt kom jo Lyn mye mer inn i kampen.
- Verg., Aen., 3.315.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Terje wrote:Braathen, ja! At jeg kunne glemme ham! Men er litt usikker på hvor god han er som ving, ettersom få av innleggene hans har imponert meg særlig. Dog, han har kanskje ikke gode nok avslutteregenskaper til å være midtspiss, og teknikken han lar ham jo skjære inn i banen og runde forsvarsspillere som om de hade fått beina støpt fast i betong, og det er jo en utmerka vingegenskap.
Jeg synes han gjør seg strålende på vingen når han kan spille med en såpass offensiv back som Roar "Supermainn" Strand. Da får vi de gode innleggene til Ivers og en spiller som gjør at motstander laget må ha trippelsikring for at han ikke skal slippe gjennom alt for lett :P
Andreomgangen mot TIL var rett nok ganske bra, men førsteomgangen mot Lyn... de første 20 minuttene var jo strålende, men det var mer på grunn av Lyns udugelighet enn Rosenborgs kvalitet, syntes jeg... :?
Og etter det 25. minutt kom jo Lyn mye mer inn i kampen.
Rett nok at de kom mer med i kampen, men det bidro også til at spillet bølget fram og tilbake og begge lag fikk store sjanser. Uansett hvor godt vant vi RBK-ere er til at laget vårt totalt overkjører motstanderen, så er det forfriskende å se noen som biter tilbake :lol:

Hva er deres mening om kampen mot Hellas? Duger Ivers og Solskjær på topp? Burde Sas-Braathens spilt i stede for nevnte Rosenborg spiss?

Jeg for min del er enig med Hareide i hans laguttak. Problemet blir selvfølgelig at vi ikke har noen bakromsspillere, men Braaten kan alltids komme innpå for enten Strømstad, Hæstad eller Martin (eller Iversen).

Når det gjelder resultatet så stiller jeg meg litt uvitende (!) Jeg har ikke sett Hellas spille siden EM, og det begynner å bli en stund sia. I utgangspunktet skal Norge være kapable til å plukke poeng i Athen, men vi har fått oss noen på trynet før i mesterskapskvaliker. Jeg ser ikke bort fra at det kan skje igjen.[/quote]
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Vel, så lenge Hareide beholder midtbana fra de to foregående kampene (det var slike jeg husker ting midtbana som vant de to første kampene gjennom iherdig og aggressivt press), spiller ikke angrepet så stor rolle. Men i og med at jeg ikke er så begeistra for Carew passer det meg fint at han er ute. Angående de andre spissene synes jeg det ser bra ut med Iversen og Solskjær. Eventuelt går det jo an å sette på Braathen (er det egentlig noen H inni der? :P) rundt det 60. eller noe, slik at han i alle fall får litt tid til å vise seg fram. Og da bør han brukes som spiss, ikke midtbane. Han kan jo klare seg bra i en slik posisjon også, men...
- Verg., Aen., 3.315.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Så snubler Norge igjen.

Faen, ikke rart uten Tommy.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Snubler? Både Tyrkia, og Hellas er vel lag som skal slå Norge. Ikke mye til kamp av noen av lagene, men kan vel dog skyldes på regnet.

Hvem faen er Tommy? En grunn til at de kan ha "snublet" kan være Carew som har spillt fantastisk de siste kampene for Norge var skadet.

Edit bestemte meg.
Last edited by Wolfbrother on Sun Oct 08, 2006 18:29, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Først så kan de ikke snuble, så snublet de visst uten Carew. Bestem deg.

Tommy Svindal Larsen, btw.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Litt drøyt å si at Carew har spilt strålende i de siste landskampene, rett nok hadde han en soloprestasjon i forrige kamp, men ellers har han ikke imponert så veldig. Målfarlig er han ihvertfall ikke.

Så ikke hele Hellas-kampen, men har inntrykk av at det ikke er noe vits å svartmale situasjonen. Norge spilte en god kamp, men fikk ikke uttelling - og var uheldig med linjedommeren. Sånt skjer i fotball.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Greit nok husker ikke helt alle de siste kampene, men jeg tror Carew er viktig for norge. Målfarlig har han ikke vært, men Iversen hadde knapt ballen over midtbanen. Solkjær var god, men heller ikke veldig målfarlig. Årst, og Braaten var gode i sine minutter, Årst hadde vel de to største sjansene sett bort fra at Braaten ble feilaktig avblåst.

Ellers er jeg uenig i at kampen var god. Ingen av lagene hadde noen stor kamp, men som sagt så kan regnet ta sin del. Banen så ikke ut.

Desuten skal det være sagt at Hellas hadde et stolpeskudd som jeg så inne 3 sekunder etter den traff stolpen.

Men det er ikke over enda, jeg tror personelig at Tyrkia blir den hardeste motstanden.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Brann-RBK!!!

Hvem vinner tippeligaen 2006? Er det de uspiselige, selvgode drittsekkene fra Bergen, eller er det de modige, fintspillende, og gudsvelsignete ridderne fra Trondheim?

Jeg kan ikke se noen grunn til at vi taper i Bergen - vi har spilt best de siste månedene, vi har vært uslåelige på ni kamper, vi rundspilte brann i første omgangen på Lerkendal, vi har Iversen, Sæternes og Winters har tatt vaksiner mot å score på RBK, som forresten har TL beste forsvar!

Noen uenig?
Mayorearth
Sitter
Sitter

Post by Mayorearth »

Lothair Mantelar wrote:Brann-RBK!!!

Hvem vinner tippeligaen 2006? Er det de uspiselige, selvgode drittsekkene fra Bergen, eller er det de modige, fintspillende, og gudsvelsignete ridderne fra Trondheim?

Jeg kan ikke se noen grunn til at vi taper i Bergen - vi har spilt best de siste månedene, vi har vært uslåelige på ni kamper, vi rundspilte brann i første omgangen på Lerkendal, vi har Iversen, Sæternes og Winters har tatt vaksiner mot å score på RBK, som forresten har TL beste forsvar!

Noen uenig?
Ja.

Er uenig i at dere trønderjævler er gudsvelsignete og alle de andre løgnene!

Dere er noen forbannede drittsekker som tror dere er så forbannet flinke, hadde det ikke vært for Eggen hadde dere ligget nede i 4 div!!

Det er ingen vits i å snkke om hvem som vinner før etter kampen.

Etter kampen kan vi snakke om hvem som vant (Brann-hvem ellers 8) )

Dra deg til rbkBRAKKEN dere jo ikke engang et skikkelig hus, men en brakke!

Tapere deluxe!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg liker egentlig ingen av lagene, men skal man dømme ut ifra seriøsiteten til fansene jeg har sett det siste døgnet (1 på hver side) er RBK laget for meg.

Hva pokker har Eggen med laget nå å gjøre? Han har da ikke styrt på ett par år han. Hadde han vært med for fullt enda kan det da godt være de hadde slitt mer. Lære å krabbe, lære å gå, lære å styre RBK.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply