Den allsidige sportstråden ønskes lykke til!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Medfølelse for Frankrike? Er ikke flausen deres egen skyld? Man kan kanskje synes synd på fotballinteresserte franskmenn som ikke har så stor påvirkningskraft på laget, men de overlever. Det er ikke synd på dem bare fordi laget gjør det dårlig :P
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

TamalThor wrote:Men når det kommer til fotball... Bryr meg like mye om VM i fotball som en isbjørn bryr seg om pingviner.
Nice one! :D
(Jepp... måtte tenke meg om to ganger... :oops: )
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

TamalThor wrote:Men når det kommer til fotball... Bryr meg like mye om VM i fotball som en isbjørn bryr seg om pingviner.
Strengt tatt er jo fugl på isbjørnmenyen. At isbjørner bryr seg såpass lite om pingviner, tror jeg nok bare har å gjøre med uvitenhet. Begrenset verdensoppfattelse og mangel på erfaringer.

Jeg heier på Ghana!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Moghedien wrote:
Strengt tatt er jo fugl på isbjørnmenyen. At isbjørner bryr seg såpass lite om pingviner, tror jeg nok bare har å gjøre med uvitenhet. Begrenset verdensoppfattelse og mangel på erfaringer.
Vel.. Satser på at den manglende interessen kommer av uvitenhet, ja. Og at jeg ikke gidder å svømme til andre siden av planeten for å forandre på det... :P
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Fotball? Interesserer meg sprekken i kløfta. Kan like gjerne se på at gresset gror.
Spydkasting derimot! Og roing! Og nesten alt annet utenom fotball er kjempeartig!
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Chiad wrote:Fotball? Interesserer meg sprekken i kløfta. Kan like gjerne se på at gresset gror.
Sprekken i kløfta? :lol: Haha, *snøft* :)
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Voldsomt så mange som ikke liker/er uinteresserte i fotball, da. Trodde at de fleste, selv de som ikke liker fotball til vanlig, finner en liten fotballentusiast når det er fotballVM. Tydeligvis ikke. Men kom igjen folkens, det er jo en stor fest - en langt større fest enn OL er (kanskje, muligens litt hardt å ta i men).

Siden sist har jo flere ting skjedd. Italia klarte så absolutt ikke å karre seg videre, og England fløy ut i går ettermiddag, noe jeg også regnet med. Min personlige favoritt USA gikk også ut etter 8.delsfinalen, så nå er det ikke mange lag jeg har en personlig ting for, igjen Tror at min forhåndstippede finale, mellom Spania og Argentina, ikke vil skje, for om ikke jeg husker feil er de på "samme side" av sluttspillet, det vil si at de vil eventuelt møtes før finalen - tror det er semien. Litt synd, men sånn er det nå en gang. Uruguay fortsetter å imponere, samme med Tyskland, men sistnevnte er det på en måte litt forventet at de skal gå langt. Hvem trodde det om Uruguay før VM?

Fortsatt spent på Argentina. En litt heldig 3-1 seier i går mot Mexico, med en feildømt mål, og en personlig tabbe av en mexicansk forsvarer, men så når Mexico skulle virkerlig presse på 3-1 at Argentina demmet fint opp. De virker nesten sterkere og sterkere for hver kamp, selv på kamper hvor de ikke presterer på toppnivået sitt (i går).
Manbearpig
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Fotball er gørr! og fotballvm er bare bortkasta tv tid! Det fins mange bedre, gøyere og finere sporter og holde på med.
"Every man dies. Not every man really lives.
- William Wallace"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Kom gjerne med eksempler og forklar hvorfor de er bedre, gøyere og finere enn fotball. For de som liker fotball virker det en smule rart at det er "mange".

Og det er jo merkelig når man ser det engasjementet som er rundt om kring i verden at fotballen ikke tas så godt i mot her.

Jeg kan allikevel skjønne at folk er litt lei. Jeg er ganske lei tippeligasendingene på TV2 siden de ikke kommer med noe nytt, og man fremstiller den norske ligaen som om den er virkelig god, da den faktisk ikke er det. Ser lite på tippeligakamper, annet enn kanskje ha de på i bakgrunnen. Men det er en grunn til at det er slik, og at det er så mye fotballvm på tv - et tydelig ønske blant folket og tvfolka å ha det slik. De bruker ikke penger på noe som folk tydeligvis ikke vil følge med på.

Et eksempel på, etter min mening, teit prioritering, er NRK. Kutta ut Wimbeldon (tennis) og fotballvm for å satse på MGP. Men det er jo klart, en som da heller ser på sport enn et kleint musikkshow, mener selvfølgelig dette.
Manbearpig
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Jeg har ikke kommentert i denne tråden fordi jeg har vært for opptatt med å se på fotball, fotball og sportsendinger om en sport kalt fotball. Før i tida (før jeg hadde sommerjobber), kunne jeg se nesten alle kampene som ble sendt, men nå må jeg nøye meg med å kun se de aller, aller fleste. Jeg får vondt i hjertet hver gang jeg går glipp av en kamp jeg ville helst ha sett.

En stor fordel med årets sommerjobb som assistent for psyk. utv. personer, er at jeg kan se på fotball på TV mellom slaga, og dagplanene for de fleste brukerne er sånn at jeg i hvert fall får med meg 2030-kampen. Det er mange ting som er fint med livet, men å få betalt for å se fotball må være noe av de aller, aller beste.

Snåsamannen sa at Tyskland kom til å vinne. Jeg håper han tar feil og at enten Argentina eller Spania tar med seg pokalen, selv om Brasil ser ut som de har skumle planer.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Fotball hva er det? Jo en sport der mange vosene mannfolk (og noen kvinnfolk som vi ikke ser så mye til på tv) med IQ nummeret på ryggen!
- William Wallace"
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Post by TamalThor »

Genialt sagt :P Stjerne i boka :wink:
Chiad
Asha’man
Asha’man

Post by Chiad »

Samtidig var det visst en utrolig smart spiller....IQ på 150 eller noe sånt. Aiai....wasted!!!! :O
elric
Hengiven
Hengiven

Post by elric »

Chiad wrote:Samtidig var det visst en utrolig smart spiller....IQ på 150 eller noe sånt. Aiai....wasted!!!! :O
Ingen regel uten unntak.
- William Wallace"
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Argumentene dine er en smule mangelfulle, elric. Det samme gjelder for alle andre som sier at de ikke liker fotball og at det detfor er teit og dårlig og at alle som liker det er dumme.

Det er helt OK å si at man ikke liker fotball - det trenger ikke å begrunnes en gang. Å komme med den påstand at "fotball er gørr", derimot, er ikke så kult når du ikke kan argumentere godt for det.

Jeg liker heller ikke fotball spesielt godt. Det interesserer meg ikke, jeg føler meg ikke hjemme blant fotballfansen, det er mange andre ting jeg heler vil bruke tiden min på. Men jeg synes fotball kan være en veldig fin sport, og det er bra at det engasjerer så utrolig mange mennesker og gir tilhørighet til diverse lag og en følelse av å være med på et lag, en sport, og i det hele tatt et fellesskap som er større enn en selv.

Så det så.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Post Reply