Diskuter andre bøker dere leser
Moderators: Lothair Mantelar , Sauegjeteren , Loki
Wolfbrother
Den Fortapte
Posts: 1659 Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus
Post
by Wolfbrother » Sun May 14, 2006 19:06
Har aldri syntes Pullman var noe bra, men... Hører jo dere sier anerledes.
Er det barne bøker?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Posts: 2715 Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:
Post
by Sauegjeteren » Sun May 14, 2006 19:14
Wolfbrother wrote: Har aldri syntes Pullman var noe bra, men... Hører jo dere sier anerledes.
Er det barne bøker?
Nja, mellomting. Passer vel kanskje for 12-15 år tror jeg.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Falya
Hengiven
Posts: 148 Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker
Post
by Falya » Sun May 14, 2006 19:19
Harry Potter bøkene betegnes som barnebøker, så ja det kan vel betegnes som en barnebokserie. Men har egentlig alri brydd meg noe. Narnia er også en barebok, men er full av god fantasi
Synes at visse bøker noen ganger blir plassert i en, hva skal jeg kalle det, en "merkelig alder".
Falya daughter of Rembold
Wolfbrother
Den Fortapte
Posts: 1659 Joined: Fri Sep 30, 2005 21:19
Location: Tellus
Post
by Wolfbrother » Sun May 14, 2006 19:24
Da hopper jeg over den til senere. Noen barne bøker passer alle aldere.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Falya
Hengiven
Posts: 148 Joined: Mon Apr 03, 2006 17:40
Location: Asker
Post
by Falya » Sun May 14, 2006 21:00
Jepp, det gjør de, leste for eksempel Ringenes Herre i 7.klasse, så det er egentlig opptil en mener nå jeg
Falya daughter of Rembold
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Posts: 4724 Joined: Tue May 03, 2005 0:22
Location: Trondheim/Eidsvåg
Contact:
Post
by Terje » Sun May 14, 2006 22:47
Falya wrote: Jepp, det gjør de, leste for eksempel Ringenes Herre i 7.klasse, så det er egentlig opptil en mener nå jeg
Jepp. Kunne ikke være mer enig.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen. , 3.315.
Lothar
Asha’man
Posts: 282 Joined: Sat Nov 12, 2005 18:24
Post
by Lothar » Sun May 14, 2006 22:53
Pullman skriver bra han..
Tear
Trollok
Posts: 17 Joined: Sun Apr 23, 2006 19:31
Location: Trondheim
Post
by Tear » Wed Sep 27, 2006 16:43
Jeg liker denne serien. Hver gang jeg ikke har noe å lese i begynner jeg på disse bøkene igjen, og griner litt hver gang jeg kommer til slutten :'-)
Shallis
Den Fortapte
Posts: 1316 Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo
Post
by Shallis » Wed Sep 27, 2006 18:25
Man må grine på slutten av den mørke materien. Jeg begynner å grine skikkelig tidlig bare fordi jeg vet hva som kommer til å skje. Åsså blir jeg driittrist når:
Lee Scoresby og Hester dør
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Torbjørn
Den Fortapte
Posts: 1438 Joined: Mon Jun 27, 2005 17:11
Location: Bergen
Post
by Torbjørn » Tue Nov 28, 2006 20:58
Shallis
Den Fortapte
Posts: 1316 Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo
Post
by Shallis » Tue Nov 28, 2006 21:16
Jess! Det har jeg venta på lenge..!
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
creutzfeldt
Hengiven
Posts: 126 Joined: Fri Sep 22, 2006 17:35
Post
by creutzfeldt » Tue Nov 28, 2006 21:28
Blir litt James Bond II dette her... Eva Green som Serafina Pekkala, og Daniel Craig som Lord Asriel
I am Sartre of Borg. Existence is futile.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Posts: 2715 Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:
Post
by Sauegjeteren » Tue Nov 28, 2006 22:11
creutzfeldt wrote: Blir litt James Bond II dette her... Eva Green som Serafina Pekkala, og Daniel Craig som Lord Asriel
Uff. Man burde ikke bruke samme skuespillere mot hverandre i forskjellige settinger.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.