Page 4 of 14

Posted: Sat Jan 07, 2006 18:00
by Daughter of the Nine Moon
Fordi Gawyn i tillegg legger bånd på følelsene sine da han aldri ville røre en jente Galad har kastet sitt hjerte etter. :D

Posted: Sat Jan 07, 2006 18:02
by Faile
for en ulldott... :lol:

tviler på at den ene situasjonen er noe bedre eller verre enn den andre.

Posted: Wed Jan 11, 2006 21:17
by Akira
Jeg liker ikke the Whitecloaks, de er jævla irriterende, men Elaida er verre, hun er jo en f******* usurper av Amyrlin Seat. Hver gang jeg leser om henne så forbanner jeg det hersens kvinnfolket. Generelt sett er darkfriends en rimelig stor torn i øyet. Også var det Logain og han andre som leder Asha'man for Rand. Pokkers intrigemakere. Hvorfor kan ikke Rand bare ta styringen selv og knuse alle motstandere og fiender? Han er jaggu meg mektig nok til den oppgaven. Også var det Seanchan da, hvilken rett har vel de til å komme å drive på som de gjør. Arrgh. Jaja, da har ihvertfall jeg fått gi uttrykk for mine meninger. :P

Posted: Wed Jan 11, 2006 21:37
by Faile
Akira wrote:Også var det Logain og han andre som leder Asha'man for Rand. Pokkers intrigemakere.
Mazrim Taim :wink:

nei, er ikke noe glad i ham jeg heller... :x

Posted: Thu Jan 12, 2006 20:16
by Ashaman
Logain er grei nok, men Taim er en tåpe!
Liker ingen av Shaidoene heller!

Posted: Tue Jan 17, 2006 22:06
by Terje
Lurer på om Jordan mener han har lykkes når de fleste ser ut til å mislike "skurkene" hans. Det er jo gøy dersom han ville ha en svart-hvitt verden (noe jeg har grunn til å tro at han ville - jf. bloggen hans, f.eks.), men hvis han ville skape mer troverdige og tredimensjonale karakterer blir jo problemet umiddelbart større...
Akira wrote:Hvorfor kan ikke Rand bare ta styringen selv og knuse alle motstandere og fiender? Han er jaggu meg mektig nok til den oppgaven.
Han kan da ikke gjøre alt selv! Hørt om arbeidsdeling og delegering noen gang? Det er disse konseptene som gjør at verden fungerer sånn den gjør.

Posted: Tue Jan 17, 2006 22:15
by Faile
Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt :P

Posted: Tue Jan 17, 2006 22:33
by Akira
Terje wrote:
Akira wrote:Hvorfor kan ikke Rand bare ta styringen selv og knuse alle motstandere og fiender? Han er jaggu meg mektig nok til den oppgaven.
Han kan da ikke gjøre alt selv! Hørt om arbeidsdeling og delegering noen gang? Det er disse konseptene som gjør at verden fungerer sånn den gjør.
Ja selvfølgelig har jeg det, men det var mer et uttrykk for oppgitthet.

Posted: Tue Jan 17, 2006 22:40
by Terje
Ach, tror jeg glemte en tongue-in-cheeck-smiley i den posten der, Akira. Kan ha endra litt "tone" på grunn av det.
Faile wrote:Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt :P
Faile er jo en av de bedre - en uavhengig dame som ikke er redd for noe og som oppfører seg så logisk som en kan forvente. Tror de som misliker henne bare gjør det fordi de er misunnelige på henne fordi hun kapra Perrin... :P (Ja, damer er rare vesner, jeg vet det. :P)

Posted: Tue Jan 17, 2006 22:46
by Akira
Terje wrote:Ach, tror jeg glemte en tongue-in-cheeck-smiley i den posten der, Akira. Kan ha endra litt "tone" på grunn av det.
Ja, men da så, men jeg ble ikke fornærma altså.
Terje wrote:
Faile wrote:Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt :P
Faile er jo en av de bedre - en uavhengig dame som ikke er redd for noe og som oppfører seg så logisk som en kan forvente. Tror de som misliker henne bare gjør det fordi de er misunnelige på henne fordi hun kapra Perrin... :P (Ja, damer er rare vesner, jeg vet det. :P)
Jeg må si jeg liker Faile veldig godt ja. Hun er liksom ikke så ekstrem som enkelte andre kvinnelige personligheter i bøkene.

Posted: Wed Jan 18, 2006 12:17
by Ceres
Jeg likte henne veldig godt i første halvdel av serien, helt til - og litt forbi - giftemålet. Men etter det ble alt bare "oh, Perrin, ikke se på den kvinna, ikke gjør ditt, gjør datt, ull dått, etc etc..." Og så var jo shaido-plottet litt for langt. Spesielt når de bare skulle henrette Rolan på den måten! Det var TÅPELIG! TÅPELIG sier jeg dere! TÅPELIG! :oops: (Likte Rolan, i tilfelle noen lurte...)

Posted: Wed Jan 18, 2006 12:22
by Faile
Akira wrote:
Terje wrote:
Faile wrote:Faile er snill, alle hater Faile... litt omvendt, men også tredimensjonelt :P
Faile er jo en av de bedre - en uavhengig dame som ikke er redd for noe og som oppfører seg så logisk som en kan forvente. Tror de som misliker henne bare gjør det fordi de er misunnelige på henne fordi hun kapra Perrin... :P (Ja, damer er rare vesner, jeg vet det. :P)
Jeg må si jeg liker Faile veldig godt ja. Hun er liksom ikke så ekstrem som enkelte andre kvinnelige personligheter i bøkene.
først av alt: jeg er sykt sjalu! bare sånn det er... en av to grunner til navnet jeg har *le*

og hun er ekstrem. :P

og det virker som alle, på de engelske sidene jeg har vært på vel og merke, hater henne :?

Posted: Fri Jan 27, 2006 22:23
by Eirik
hater elaida, hun kan sammenlignes med en hvitekappe som kan lede kraften, hun oppfører seg i allefall sånn :x

Grunn 1 til at de ligner:Elaida vil ha bort flesteparten som kan lede kraften, mens hvitekappene vil ha bort alle.
Grunn 2:Ingen av dem støtter Rand.

Posted: Sat Jan 28, 2006 2:46
by Nicke
Hvordan kan noen mislike faile? Det er jo ikken hennes feil at hu vokste opp der hun gjorde? Jeg har en fölelse av at det er sånn et ekteskap skal väre der hun kommer fra! HVOR? Er det noen som husker?

Posted: Sat Jan 28, 2006 13:22
by Akira
Hun kommer fra Saldaea, og er til og med kongelig, hvis du ikke har fått med deg det. ;) Faren er Davram Bashere så vidt jeg kan huske.