Kjeder meg, så tenkte jeg kunne ta å oppdatere denne litt. Noe utvikling har tross alt funnet sted det siste halvannet året...
Navn: Terje (fortsatt, faktisk)
Bosted: Studerer i Trondheim, bor ellers i Eidsvåg, ei lita bygd ved rota til Romsdalshalvøya, 5 mil fra Molde. Men av fødsel, avstamning og mentalitet er jeg nordøsterdøl.
Hva jeg driver med for tida: Tar en Bachelorgrad i samfunnskunnskap med fordypning i historie og statsvitenskap, på NTNU her i Trondheim. Fullstandig ubrukelig grad, egentlig, og nå har jeg begynt å bekymre meg for hva jeg skal søke på til våren...
Om sommeren har jeg praktisk talt fast jobb som omviser på Nesset Prestegård, så lenge jeg husker på å sende inn en søknad.
Kort beskrivelse av utseende: Langt hår, briller, kronisk røde kinn, svarte klær. Høy og mager. Tidvis hakeskjegg.
Hobby: Spamme på forumer, spille et og annet dataspill, lese bøker seff

, henge med venner (som om jeg har noen

), når jeg en sjelden gang i blant treffer noen av dem. Dessuten har jeg i den siste måneden drevet med litt sporadisk blogging på
http://natsecorma.net/terje
Tidens mest ambisiøse prosjekt: Prøvde meg på både jogging og terrengsyklig for noen uker siden, men det blir så fort kaldt i Trondheim at jeg heller satser på å gå meg en lang tur hver dag.
Mest framtredende karaktertrekk: Det er fristende å nevne elefanthukommelsen min (som egentlig ikke er så framtredende, selv om den er av vital betydning for meg), eventuelt overlegenhetstankene mine. Men til syvende og sist kommer jeg alltid tilbake til det faktum at jeg er sjenert. Kontaktvegringa mi er faktisk på grensa til det psykotiske.
Favorittforfattere: I Norge er det Jens Bjørneboe, med Tor Åge Bringsværd på andreplass, Abo Rashoul på tredje, Knut Nærum på fjerde, og Are Kalvø på femte. Utenfor Norge liker jeg Robert Jordan, Neil Gaiman, George R.R. Martin, Terry Pratchett, Lee (HJELP! Jeg aner ikke hvem dette kan være! Kan noen hjelpe meg?), Steven Erikson, John Ronald Reul Tolkien, Niccolo Machiavelli (nå har jeg faktisk lest "Fyrsten" også

), Robin Hobb, Katharine Kerr, Douglas Adams, Philip Pullman, R. Scott Bakker, Susanna Clarke, Andrej Kurkov, og en hel bråte andre.
Favorittmusikk: Bandet er Radiohead, sjangrene er punk og indie. Eller generelt sett forskjellige former for rock.
Favorittfilmer: Er en sucker for historiske drama, crazyhumor, eventyrfilmer, filmer som får meg til å tenke, og gjerne litt alternative og sære ting. Kan jo nevne Garden State, Gosford Park, Thank You For Smoking, Brotherhood of the Wolf, City of God, The Royal Tennenbaums, Life Aquatic With Steve Zissou, Being John Malkovich, Kjøpmannen I Venedig, Fight Club, Den Fantastiske Amelié Fra Montmatre, X-Men 2, Kingdom Of Heaven, Quills, Elizabeth, m.fl.
TV-serier: Loki har omvendt meg til Whedonsime, ergo elsker jeg Angel, Buffy og Firefly, i den rekkefølga. Ellers har jeg sansen for Scrubs, Blackadder, Monty Python, Rome, Battlestar Galactica, Sopranos, Band of Brothers, Narnia, og Ut I Vår Hage.
Tegneserier: Gaimans "Sandman", Ennis og Dillons "Preacher". Hedge Knight. Far Side. Reservatet. Rocky. Eon. Careys "Lucifer", selv om det er en skamløs ripoff av "Sandman", både i plott og stil. Persepolis. Ridderne Av Dor. Penny Arcade. PvP. The Order Of The Stick. 1/0. Chugworth Academy. Sexy Losers. Alvefolket. Fantonald. Gary Larson. Dan Piraro. En hel hurv med andre.
Favorittkarakter fra litteraturen: Robin Hobbs "FitzChivalry Farseer" stjeler førsteplasser foran en hel mengde andre, som Elyas Machera, Ingtar, m.fl. fra WoT; Zedd, Chase, Adie, Verna, Nathan, m.fl. fra SoT; Jon Snow, Tyrion og Jaime Lannister, m.fl. fra ASOIAF; Kalam, Duiker, Apsalar, Tattersail, Fiddler, Kruppe, Tehol Beddict, mesteparten av Whiskeyjacks Bridgeburners, m.fl. fra Tales from the Malazan Book of the Fallen; og mange, mange, mange, flere...