Studentliv og skole
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Høh, kvar i all verda har de fått det inntrykket? XDCeres wrote:Huffda, har visst missforstått noe! Og det har jeg trodd i nesten et år nå! haha...Loki wrote:Trondheim? Eg? XD Aldri vore så langt nord ein gong. Nei, eg kjem frå Sogn, eg, og studerar i Bergen.Ceres wrote:Trodde du bodde i trondheim jeg Loki? Dere har da vel ikke juss der? (Ødelandet...)
Oi, så gøy. (For meg, for deg var det vel neppe det heilt store)Vel vel, jeg har vært innom og lest på sida di nå, Loki...
Jepp. "Fingerdiarè" er ein anna måte å sei det på.Gladi å skrive, er du?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Jeg hadde ikke helt ånden over meg til å lese alt, men jeg las de to-tre første tekstene på sida di, og så skorllet jeg meg nedover til bunnen og så at du hadde himla mange sider med tekster etter den ene første... Jeg kommer til å stikke innom senere og lese mer. Likte noe av det. Hehe... og jeg tror du har et anfall av fingerdiare sånn innimellom, men det er jo litt artig å lese også, så...!
Og nå forstår jeg jo bedre hvorfor du skriver nynorsk... Litt mer naturlig dersom man bor på vest-landet. Forstår ikke hvordan det er mulig å ha vært så ignorant. Du får undskylde.
Og nå forstår jeg jo bedre hvorfor du skriver nynorsk... Litt mer naturlig dersom man bor på vest-landet. Forstår ikke hvordan det er mulig å ha vært så ignorant. Du får undskylde.
Urban tilværelse
Ja, det er (relativt) normalt å skrive nynorsk heromkring.
Kva postene angår, er mykje dårleg der. Det er ein blogg, så dei fyrste tingene du ser er dei nyaste postane - dvs nederst på siste side er fyrste posten eg nokon gong skreiv. (No i romjula som var - har ikkje hatt den vevloggen særleg lenge) Men om du verkeleg vil lese litt er det eit tips å finne ein tag du likar (liste over dei eg har brukt finn du
Skjønt mange av tag'ene er ganske tullete, så... (Tag'ene er litt irriterende lagt opp, enkleste måten å sjekke kva som er markert med ein på er å skrive http://my.opera.com/Loki%20Aesir/blog/index.dml/tag/ inn i adressevindauget, fulgt av tag'en... til dømes http://my.opera.com/Loki%20Aesir/blog/i ... tag/Disney )
Kva postene angår, er mykje dårleg der. Det er ein blogg, så dei fyrste tingene du ser er dei nyaste postane - dvs nederst på siste side er fyrste posten eg nokon gong skreiv. (No i romjula som var - har ikkje hatt den vevloggen særleg lenge) Men om du verkeleg vil lese litt er det eit tips å finne ein tag du likar (liste over dei eg har brukt finn du
) og så berre få opp ei liste med alle postar som er markert med den, så kan du i alle fall sortere bort tema du ikkje bryr deg om.http://my.opera.com/Loki%20Aesir/tags/ wrote:her
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Hvordan er det å studere i Bergen da?
Gleder meg til å begynne på NHH
. Det er hvertfall en utdannelse som bør gi økonomisk trygghet etter studietiden. Ikke det at det er den eneste grunnen da
.
Tror ikke jeg satser på å ha deltidsjobb der, de pengene jeg trenger spiller jeg forhåpentligvis inn på poker
.
Gleder meg til å begynne på NHH
Tror ikke jeg satser på å ha deltidsjobb der, de pengene jeg trenger spiller jeg forhåpentligvis inn på poker
Tror NHH har et såpass godt studentmiljø at jeg nok kommer til å oppholde meg i de kretser.Kjetil wrote:Alt jeg vet om studentlivet i bergen er at fakultene på universitet er spredd over hele byen.
Generaliserer du ikke veldig nå? Ikke det at jeg har møtt så mange jenter fra Bergen, men de jeg kjenner fra Bergen og omegn (Vestlandet) er ålreite deOg jentene fra bergen er egentlig ikke noe særlig kule.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det eneste jeg vet om studielivet i bergen, sett i forhold til Trondheim, er at logistikken er håpløs når en bor nord for Sognefjorden. Eneste muligheten for å komme seg raskt fram og tilbake uten å måtte bytte tog og buss (noe som blir for komplisert for min lille hjerne
), er fly. Og fly er både ufleksibelt og dyrt, i alle fall i forhold til buss.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Eneste jeg vet om Bergen og studentforhold der er at de snakker og skriver nynorsk. Nynorsk er fint nok det når man selv oppsøker det, men jeg er nå glad for min bokmål-skole. 
Samt at mitt eget fakultets tvilling i Bergen har et noget gammelmodig opplegg... Tøft og hardt... Men det er sikkert bra også, da...
Samt at mitt eget fakultets tvilling i Bergen har et noget gammelmodig opplegg... Tøft og hardt... Men det er sikkert bra også, da...
Urban tilværelse