Når hun blir stor skal hun hete Harald

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Var ikke meningen å fornærme vis du følte det sånn.
Som vann til tørst strupe
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Sisnera wrote:Var ikke meningen å fornærme vis du følte det sånn.
Neida :)

Nå er boka bekfreftet mottat hos Gyldendal og Ascehaug (huseker ikke helt skrivemåten:P) :D
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Sender du inn til to forlag samtidig :? De vil vel helst at du bare sender inn til en i slengen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Neida

Nå er boka bekfreftet mottat hos Gyldendal og Ascehaug (huseker ikke helt skrivemåten:P)
fint^^
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

davram bashere wrote:Sender du inn til to forlag samtidig :? De vil vel helst at du bare sender inn til en i slengen.
aha
Last edited by Azumiel on Tue Jan 26, 2016 12:29, edited 3 times in total.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Du vet at forlag nekter å gi det ut vis det er publisert tidligere. Vet ikke om de mener at et annet forlag er publisering, men kan vel tenke meg at det kan være negatift også.

Prøv Pegasus forlaget, kjenner forlagsjeffen litt.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Azumiel wrote:
Nå er boka bekfreftet mottat hos Gyldendal og Ascehaug (huseker ikke helt skrivemåten:P) :D
Har du agent? De fleste forfattere i utlandet forteller at forlagene ikke vil ta borti manuskript med ildtang hvis ikke forfatterne er skikkelig representert. Dog dette kan jo være forskjellig i Norge.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Sisnera wrote:Du vet at forlag nekter å gi det ut vis det er publisert tidligere. Vet ikke om de mener at et annet forlag er publisering, men kan vel tenke meg at det kan være negatift også.

Prøv Pegasus forlaget, kjenner forlagsjeffen litt.
Har ikke publisert noe tidligere...

Kan godt prøve Pegasus, takk for tipset.

Har nok ingen agent nei...
Tror ikke det er noen særlig grunn til det heller. Er bare 15 år og får sannsynligvis ikke utgitt noe før jeg er langt over 20 :D
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Lothair Mantelar wrote:
Azumiel wrote:
Har du agent? De fleste forfattere i utlandet forteller at forlagene ikke vil ta borti manuskript med ildtang hvis ikke forfatterne er skikkelig representert. Dog dette kan jo være forskjellig i Norge.

Sansynligvis ikke. I store land som Storbrittania og USA er det så mange som sender inn bøker til forlag at de foretrekker at en agent har gjort grovsorteringen først. Agenter sender ikke inn alt som kommer til dem.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Kan godt prøve Pegasus, takk for tipset.
Grunnen til at jeg foreslår dem er at jeg har hørt noen rykter at de er ganske forbandet over at de sa NEI til Harry Potter i den tida, de ser nok nøye igjenom ting nå. Tror jeg da.

Men pass på at den delen hvor du presangterer prouduktet ditt er velformulert. Jeg vil tro at det er veldig avgjørende, spesielt for den mannen.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Sisnera wrote:
Men pass på at den delen hvor du presangterer prouduktet ditt er velformulert. Jeg vil tro at det er veldig avgjørende, spesielt for den mannen.
Jeg har lest "Don't Think You're Fooling Anyone When You Take Your Laptop To a Coffe Shop: John Scalzi on Writing", og den handlet bl.a om hva et slik brev skulle inneholde og ikke inneholde. Det aller viktigste var at man ikke hadde skriveleifer i det (åpenbart), men også at man burde være veldig konsis og ikke lyve om noe. F. eks hvis jeg hadde skrevet en bok og sendt den inn med et brev som proklamerte at: "denne boka er så god at du godt kunne si det er hva Tolkien og Martin ville skrevet hvis de begge hadde brukt hele sitt liv på et eneste manuskript." Ikke bare har denne setningen fryktelig dårlig syntaks, men den har også trolig en høyst liten sannhetsgehalt. Det er ikke en god kombinasjon og personen som leser boka ville fnyst og sendt manuset tilbake etter å bare å ha lest første sida.

Hva skrev du på brevet, Azumiel?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Lothair Mantelar wrote:
Sisnera wrote:
Jeg har lest "Don't Think You're Fooling Anyone When You Take Your Laptop To a Coffe Shop: John Scalzi on Writing", og den handlet bl.a om hva et slik brev skulle inneholde og ikke inneholde. Det aller viktigste var at man ikke hadde skriveleifer i det (åpenbart), men også at man burde være veldig konsis og ikke lyve om noe. F. eks hvis jeg hadde skrevet en bok og sendt den inn med et brev som proklamerte at: "denne boka er så god at du godt kunne si det er hva Tolkien og Martin ville skrevet hvis de begge hadde brukt hele sitt liv på et eneste manuskript." Ikke bare har denne setningen fryktelig dårlig syntaks, men den har også trolig en høyst liten sannhetsgehalt. Det er ikke en god kombinasjon og personen som leser boka ville fnyst og sendt manuset tilbake etter å bare å ha lest første sida.

Hva skrev du på brevet, Azumiel?
Bare personlige opplysninger.
Da jeg sendte av gårde Kamiros Tåre skrev jeg synopsis og hvordan jeg hadde tenkt å videreføre historien, men gjorde ikke det denne gangn.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Det er fantasi du skriver ikke sant?

Vis jeg var forlagssjef og skulle velge om jeg skulle lese et manuskript fra en fantasi forfatter hadde min første inntrykk av et brev som var tør fakta at denne personen faktisk ikke har fantasi. Men det kan selvfølgelig være greit å gjøre det sånn også.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Sisnera wrote:Det er fantasi du skriver ikke sant?

Vis jeg var forlagssjef og skulle velge om jeg skulle lese et manuskript fra en fantasi forfatter hadde min første inntrykk av et brev som var tør fakta at denne personen faktisk ikke har fantasi. Men det kan selvfølgelig være greit å gjøre det sånn også.
"Når hun blir stor skal hun hete Harald" er nok ikke fantasi :)
Kamiros Tåre var det ;)
Dette er vel litt mer dramakomedie :)
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Så ville jeg lagd et brev som viser at det er nettopp det. Men et formelt brev er jo greit i den sammenheng. Vis du prøver å følge opp sangeren i det brevet kan det jo hende du kan virke useriøs.

Men uansett, Lykke til og jeg håper å få vite resultatet.
Post Reply