Facebook

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Er du på Facebook?

Ja
18
56%
Nei
14
44%

Total votes: 32

Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Hmm, alle mennesker har behov for å omgås andre mennesker på en eller annen måte. Du kan godt bevise for meg at du ikke har sosiale antenner, steng deg oppe i et fjell alene i tja, 10år uten kontakt med omverdenen, vis du klarer det er du nok uhelbredelig. Men alle trenger kontakt med andre mennesker.
Som vann til tørst strupe
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Å ikkje ha sosiale antenner tyder ikkje å ikkje ville ha mellommenneskeleg kontakt, det tyder å vere dårleg på å handtere sjølve kontakten.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

vet vel egentlig det, men i forhold til hva Davrham Basere (Hvordan skrives det, burde vel bare sjekke men orker ikke.) Skriver tyder det på at han med vilje ungår kontakt med andre mennesker.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

davram bashere wrote:Så lenge det er via nettet og man ikke behøver å ha faktisk kontakt med andre mennesker går det greit. Dessuten har jeg friiiiiitiiiiidsproblemer (lider for øyeblikket av en aldri så liten skrivesperre) og trenger noe til å fylle kjedsomheten.
Der la du visst fram provet selv: et behov for å kommunisere med andre mennesker. Men, som Loki påpeker, går det på hvorvidt en håndterer denne kontakten (her insinuerer jeg nada).
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Jeg er medlem. Hele rugbynorge er med der, og det er den enkleste måten å få tak i bilder fra turen og kamper på.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Sinsera: Jeg har ikke sosiale antenner og jeg vet det, derfor ungår jeg kontakt med andre mennesker. Det skrives foresten uten h.

stefan_hoy: Ikke et behov, mer som tidsfyll.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Dårlig grunn, smil til verden så smiler verden til deg. Alle kan få seg venner, og alle har en form for sosiale antenner...
Men, vis jeg har forstått deg riktig, har du vannsker med å få kontakt med folk og derfor ungår du dem?

Skal prøve å sjekke neste gang... men er kjeeedelig å sjekke vært bidige ord...
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Jeg har ikke vansker med å få kontakt med dem, jeg har bare for vane å kødde det rimelig til etter en fire-fem setninger.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Kjenner til det :oops:
Men de gangene du møter noen som ikke flykter med halen mellom bena etter de første settningene er gode venner.
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Eller så snakker jeg slik jeg pleier å snakker og de vil ha meg til å forklare hva jeg egentlig sa.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Kjenner til den og. De på skolen min vet ikke hva Esentrisk er. Iriterendes, Knep, hold deg til enkle ord som om man prater til små unger... Enkelte skjønner ikke annet. Også holde seg til uintresange temaer. Klesmerker, hårfrisyrer osv. Men kjeeeedelig, håper folk tenker litt mer på Vidergående.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Kjetil wrote:Går du rundt og hater folk du har gått på ungdomsskole med?
Godt spørsmål, egentlig. Svaret blir antakeligvis "nei", ved nærmere ettertanke. Det var en del jeg ikke var så veldig glad i da jeg faktisk måtte omgås dem hver dag, hver uke, i tre år. Men i dag bryr jeg meg ikke så hardt.

Mine erfaringer med ungdomsskolen er for øvrig ganske like Ceres'. Hadde få felles interesser med kameratene mine, utover fotballen, og da det bare var tre-fire av 40 av oss som begynte på allmenn, ble det ikke til at jeg holdt kontakten med mer enn et par av dem. Det hjalp heller ikke at jeg alltid har vært sosialt inkompetent, og ute av stand til å holde kontakten med folk jeg ikke treffer regelmessig i tvungne situasjoner...

Beklager at jeg brakte tråden ut på viddene, forresten, selv om Sauen også må ta sin del av skylda. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote: Beklager at jeg brakte tråden ut på viddene, forresten, selv om Sauen også må ta sin del av skylda. :P
Beklage? Tråden handla om Facebook, du burde takkest.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Terje wrote:[...] jeg alltid har vært sosialt inkompetent, og ute av stand til å holde kontakten med folk jeg ikke treffer regelmessig i tvungne situasjoner...
Omlag som eg skulle sagt det sjølv. (Om meg sjølv, altso.)

Når det gjeld tema, so har eg Facebook, men er ikkje so veldig aktiv der akkurat ...
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jasså, interessert i fotografering?
Post Reply