Page 4 of 6
Posted: Mon Mar 10, 2008 14:47
by Siri Sedai
Ashaman wrote:Nei, aSoIaF er vel ikkje den mest vennelege boka nei. Er periodar ein kan bli litt ugod eller skikkeleg opprørt når ein les, og det gjelder sjølv etter myndighetsalder.
Fikk mareritt om blod og krig av å lese disse bøkene. Men uansett er det de beste jeg har lest innen Fantasy.
Men du må jo ha noen bøker til gode å lese senere, så hvorfor ikke vente et par tre år. Så får du kanskje bedre utbytte av dem. Imellomtiden er vel 5'eren kommet og kanskje neste nermer seg.
Posted: Mon Mar 10, 2008 19:21
by Shallis
Er fireren kommet ut alt, eller noen som har peiling på når den kommer? (asoiaf altså)

Posted: Mon Mar 10, 2008 19:39
by Ashaman
Posted: Mon Mar 10, 2008 21:55
by Loki
Og dersom du føler sånne linker er spoilerrisky - som dei ofte er - så er det fire bøker ute i ASoIaF:
A Game of Thrones
A Clash of Kings
A Storm of Swords
A Feast for Crows
Posted: Tue Mar 11, 2008 6:29
by Ashaman
Tja, ein må vel lese alt i detalj på Wikipedia om ein i det heile skal finne spoilers. Er ikkje
så vanskeleg å finne ei lita liste.

Posted: Tue Mar 11, 2008 13:36
by Asphyxiate
Tanum bokhandel på Byporten (Oslo) hadde i hvertfall de to første, om ikke tre, bøkene i A Song Of Ice and Fire på mamutsalget, vet ikke om det er fortsatt da men. I Tillegg så hadde de Neil Gaiman-bøker, Stephen Kings "The Dark Tower"-serie, pluss noe annet fantasy. Synd jeg ikke hadde tid til sjekke det ut nærmere..
Posted: Tue Mar 11, 2008 14:57
by Shallis
Æsj jeg er så tullete, jeg hadde jo lest fireren

Posted: Tue Mar 11, 2008 17:12
by Mierin Eronaile
De er bare på engelsk sant?
Posted: Tue Mar 11, 2008 17:20
by Asphyxiate
A Song of Ice and Fire er ikke på norsk, vis det er det du tenker på. Kan hande den er oversatt til noen andre språk, men om det hjelper vet ikke jeg
Posted: Tue Mar 11, 2008 21:24
by Mierin Eronaile
nei.. er ikke så god i andre språk.. men enegelsk funker. Jeg bare lurte.
Posted: Wed Mar 12, 2008 17:50
by Mizu
Jeg vet ikke om det er fordi dere ikke la merke til posten, eller om dere bare ikke har lest den. Unnskyld for å mase, men jeg spør igjen

Er det noen som har lest Fallon-serien av Robert Jordan? Er den verdt å kjøpe?
Posted: Wed Mar 12, 2008 19:26
by Ashaman
Eg har ikkje lese den, derfor kan eg heller ikkje gje deg noko svar.
Prøv å bruk ''Søk''-funksjonen her i forumet å sjå kva du finn.

Posted: Wed Mar 12, 2008 21:02
by Mizu
Prøvde det nå. Ser ikke ut som noen har lest den

Kanskje jeg bare skal kjøpe den da, og se om den er bra.
Posted: Thu Mar 13, 2008 15:29
by Mierin Eronaile
Har heller ikke lest den.. har faktisk ikke hørt om den en gang jeg.. Men jeg kan egentlig ikke så mye om andre fantasy-serier/bøker enn tidshjulet...
Posted: Thu Mar 13, 2008 20:16
by Mizu
Angående fantasy bøker så blir jeg stadigvekk anbefalt å lese bøker av David Gemmell når jeg er på et forum tilegnet Conn Iggulden. Jeg har bare lest debutromanen hans enda, som heter Legend, og jeg syntes den var dritbra. De sier at bøkene bare blir bedre og bedre etterhvert
Han lager geniale karakterer som virker på en måte "ekte", hvis du skjønner. Uansett så hvis du vil lese mer fantasy så kan du prøve å lese boka Legend av David Gemmell og se hva du syntes om den. Bare et tips, hvis du vil
