Faile wrote:det er ikke lov sånn direkte, men indirekte er det jo lov. min er lommetyv på deltid. det må du bare passe inn i historien din. og husk! det må være en troverdig grunn tilstede for at personen din skulle slå inn på den leveveien.
sånn ellers synes jeg vel at det hadde vært kjekt om ikke personen vi skriver om har de samme likhetstrekkene alle sammen. noen ligner skummelt mye. sier ikke at jeg har eneretten på tyveyrket men...
Men hun tyven min er gatebarn...hva blir hun da?
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Trenger du å gjøre noe, da? Vladra har jo både karisma og akrobatikk (hvor fingernemhet er med), så hun kan sikkert klare seg godt som tyv, i og med at karismaen kan gjøre noe av den samme nytta som bykunne, i alle fall til en viss grad -- dersom du er lett å like kan du ha lett for å skaffe informasjon.
Og dersom hun er "småsvindler", har hun ikke det hun trenger?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Yrkene er jo bare en slags weberianske idelatyper, ikke absolutte målestokker, så bare karakteren din oppfører seg slik den skal og børe gjøre utfra karakterbeskrivelsa, er alt bare fryd og gammen.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Siden hun skal være med en stund fremover, skal hun ikke det? så kan du for eksempel skrive om henne, men la kanskje en del av det vi ikke får vite gjennom rollespillet, være ukjent? Bare et forslag
Terje wrote:Nei, ikke egentlig. Hvis hun bare er en NPC trenger du strengt tatt ikke å gjøre det, men hvis du vill...
Terje wrote:(ser dere? Det er derfor jeg ikke bruker slike utrykk lenger.)
Vel, det siste var fritt gjengitt. Men jeg regner med at NCP står for Non Personal Caracter eller noe slikt, og er bare som en bikarakter egentlig. LItt som jeg har tenkt mange ganger med Paitr at jeg har lyst til å skrive noe fra hans synspunkt.