Mayorearth wrote:Vel, seriøst, Molde er jo ett drittlag, uten Hareide hadde de alrdi greid sølv for 4? år siden...
Og Rosenborg hadde klart 11 år på rad uten Eggen?
Og Manchester United hadde vunnet så mye uten Ferguson?
Hvordan kan det brukes som en negativ ting at de har hatt en god trener / manager?
Når det er sagt så er jeg ganske fornøyd med hvilke lag som rykker ned. Skuffet over at Vålerenga klarte å stjele bronsen, men sånn går det når Lillestrøm kaster bort mulighetene sine igjen. Burde vært gull til åråsen i år, akkurat som det burde vært i fjor...
Lotta: Greit at du ikke likte Rekdal, men at du ikke har respekt for han?
Fy fa**, så fornøyd jeg var med å rappe gullet fra bittelillestrøm!
"We will take tze gold", mener jeg det var noen med en småsjarmerende tysk accent som sa..
Stiller meg ellers helt nøytralt til at molde rykker ned.. Bryr meg ikke..
Ham-kam derimot, må jeg smile litt over.. Håper de blir nede!
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Stefan wrote:
Jeg hadde respekt for ham som fotballspiller, men som manager virket han som en hoven blei av en drittsekk som var både en dårlig vinner og en enda dårligere taper.
Nå vil jeg ikke høres helt... utenlandsk ut, men da Enga vant i fjor og Reka sa alle de hovne tingene om hvor gode Enga var, hvor dårlige RBK var osv, så viste han meg med all tydelighet hvilken ussel person han er.
Det var i grunnen ikke det verste. At han "sa opp" fordi spillerne gjorde en dårlig kamp mot FFK, men så viser det seg at dette kun var et slags stunt for å oppildne desillusjonerte spillere. Måten han plukket på individer og ikke hele laget da Enga gjorde det dårlig var ordentlig kvalmt.
Nei, Reka er en mann jeg ikke respekterer. Hareide er også en mann jeg har store personlige problemer med, men det er en annen sak.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Stefan wrote:
Jeg hadde respekt for ham som fotballspiller, men som manager virket han som en hoven blei av en drittsekk som var både en dårlig vinner og en enda dårligere taper.
Nå vil jeg ikke høres helt... utenlandsk ut, men da Enga vant i fjor og Reka sa alle de hovne tingene om hvor gode Enga var, hvor dårlige RBK var osv, så viste han meg med all tydelighet hvilken ussel person han er.
Det var i grunnen ikke det verste. At han "sa opp" fordi spillerne gjorde en dårlig kamp mot FFK, men så viser det seg at dette kun var et slags stunt for å oppildne desillusjonerte spillere. Måten han plukket på individer og ikke hele laget da Enga gjorde det dårlig var ordentlig kvalmt.
Nei, Reka er en mann jeg ikke respekterer. Hareide er også en mann jeg har store personlige problemer med, men det er en annen sak.
Drittsekk? Nei. Arrogant? Ja. Dårlig daper? Ja.
At han sa masse "hovne" ting om klubben sin etter å ha brutt RBKs seiersrekke, kan du da umulig klandre ham for?? Og hva var det han sa spm var så fælt om rosenborg? Vi supportere elsker jo at "gutta våre" skryter Enga opp iskyene, og slenger litt dritt om rivalene.. Det er bare med på å skape temperatur!
Kan være enig i at han til tider ikke har vært særlig god på enkelte spillere, og det er vel en av hans svakheter som trener.
At han sa opp, viser bare at han tok hovedansvaret som trener, og fordi han selv følte at han ikke hadde mer å tilføye. Og du ser jo hvor riktig den avgjørelsen faktisk var..?
Odd rykker jo ikke ned, kommer til å slå Bryne. Er det virkelig noen her som vil ha Bryne opp på bekostning av Odd? HÆ?
Odd spiller ball, de spiller gjennom midtbanen, og er artige å se på. Klubben har også ekstpotensiale, med mange titalls tusen innbyggere i grenlandsområdet og ny stadion på trappene. Nå blir også Halvar Toresen sportsdirektør.
Elsker å diskutere over en lav sko, men nå har du ramsa opp sikkert halve tippeligalagene i de siste postene dine og kalt dem drittlag, og skrytt av ditt lag, Brann, som derimot visstnok er reinspillende driblefanter.
Jommen sa jeg smør, Andresen fins jo ikke rå, Gashi er snill gutt, Bakke har aldri skada ei flue, og Helge Haugen er jo reine Gandhi.
Lothair Mantelar wrote:Hareide er også en mann jeg har store personlige problemer med, men det er en annen sak.
Hvem har vel ikke det?
Angående Odd er det ikke tvil for min del: Jeg vil heller ha dem i eliteserien enn Bryne. Breit nok, Bryne kommer jo fra Sandnes-Stavangerområde, men de har likevel ikke like stort publikumspotensiale som Odd, i og med at de holder til rett utenfor stuedøra til Viking.
Dessuten er jo Odd forbildet til Rosenborg.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Et annet godt argument for at Odd bør vinne, er at det bidrar til større kontinuitet i TL, noe som er udelt positivt. Gjennomtrekken av lag er pr. i dag altfor stor. Jeg mener at TL burde vært utvidet til 16 lag, og at kvaliken utgår.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
For odd sin del bryr jeg meg egentlig ikke så veldig om de eller bryne spiller i øverste neste år.. Men hadde nå odd rykka ned, kunne muligens Enga henta inn noen derfra.. Tenker vel mest på Tommy Svindal eller Pelle Nilson. (Tviler sterkt på Pelle, men det er lov å håpe.)
Hehe.. Sympatiske brann ja. Yeah right.....
Jeg støtter også bl.a. HamKams forslag om å utvide serien til 16 lag. Det ville sannsynligvis betydd tettere kampprogram, i og med at sesongen slik den er i dag er strukket til det ytterste, hva værforhold i store deler av landet angår (jeg tok bussen forbi Lerkendal i går, og matta så ut som at det var spilt kvinnefotball der). Spillerorganisasjonene (dersom det er mer enn en) ville sikkert ikke likt det, men...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Støtter også 16 lag. Nivået er 1.divisjon er mer enn godt nok. Er bare å se på fjorårets nyopprykkede, og årets. Start på andre plass, Stabæb på 5. og Sanderfjord på 9(?)ende, er klart rom for flere lag og flere kamper.
Får vel si gratulerer til FFK. Det var en vel fortjent seier, selv om dem de slo var feil lag
Long time, no see? Det er på tide å snakke fotball igjen, folkens!
Hva mener dere om spillerovergangene i Norge? I utlandet? Hvem vinner serien? Temaene er endeløse.
Hovedgrunnen til at jeg henter opp denne tråden er fordi Arsenal, mitt favorittlag, har virkelig slått på sjarmen i det siste. Det er deilig å vite at vi er best i topp 4, hvis man regner innbyrdes oppgjør og ikke etter tabellen Gratulerer, Wenger!