Den Store Jakten – OOC-tråd
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Kunne tenke meg å bli med på dette opplegget, men jeg er temmelig usikker på hvordan jeg skal begynne. Er det bare å poste en personbeskrivelse i karakter-tråden, og er vedkommende nødt til å være enten det ene eller det andre når det gjelder reglene for egenskaper? Kunne nemlig tenkt meg å lage en litt friere figur, men er han/hun nødt til å være barde for å ha karisma og bykunne samtidig fra starten, eller adelig for å ha økonomi og karisma samtidig. Har aldri vært med på noe liknende før, men det er kanskje sånn at man opparbeider seg egenskaper etter hvert, eller?
Last edited by Ajah! on Sat Sep 09, 2006 19:55, edited 1 time in total.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

går helt greit moi. jeg har bare skrivekløe selv ser du
kan jo svare på spørsmålene til Ajah!
du må bare velge det yrket som passer din karakter best. men selv når du har valgt, kan man allikevel putte på en eller to egenskaper til. det kommer helt ann på om yrket fører med seg 2 eller 3 tvungne egenskaper. de må man også velge fra starten, og man skal ha en forklaring på hvordan man har tilegnet seg dem.
veit at i alle fall jeg og terje(og helt sikkert fler) har skrevet begrunnelse for hvordan rollene våres har fått nettopp disse egenskapene, du kan jo ta en titt på disse.
kan jo svare på spørsmålene til Ajah!
du må bare velge det yrket som passer din karakter best. men selv når du har valgt, kan man allikevel putte på en eller to egenskaper til. det kommer helt ann på om yrket fører med seg 2 eller 3 tvungne egenskaper. de må man også velge fra starten, og man skal ha en forklaring på hvordan man har tilegnet seg dem.
veit at i alle fall jeg og terje(og helt sikkert fler) har skrevet begrunnelse for hvordan rollene våres har fått nettopp disse egenskapene, du kan jo ta en titt på disse.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg har laget en fortsettelse på min egen. Så får det være opp til dere jenter hvem som tar neste. Jeg har forresten bare tatt det som en endring i den posten jeg har, hvis noen ikke fant den.
Hmm. Ser nå at det ble litt "så levde de lykkelig alle sine dager" slutt på det, men det får vi overleve. Si ifra om det er noe som ikke passer, så skal jeg se på det.
Hmm. Ser nå at det ble litt "så levde de lykkelig alle sine dager" slutt på det, men det får vi overleve. Si ifra om det er noe som ikke passer, så skal jeg se på det.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
overlever jeg
om ikke moi har noe imot det, så rasker jeg sammen noe nå idag eller imorgen. seinest ute onsdag(gee, høres dette kjent ut?
)
noen som har noe mer å foreta seg i denne delen av verden, eller kan jeg skrive oss bort igjen?
om ikke moi har noe imot det, så rasker jeg sammen noe nå idag eller imorgen. seinest ute onsdag(gee, høres dette kjent ut?
noen som har noe mer å foreta seg i denne delen av verden, eller kan jeg skrive oss bort igjen?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg håper da ikke det er så bedritent skrevet at du dør av detFaile wrote:overlever jeg![]()
Skriv i vei du. Er det forresten for mye å håpe på å sette Akka i ett vist fokus nå? Så langt har han egentlig bare vært en rævdilter.Faile wrote:noen som har noe mer å foreta seg i denne delen av verden, eller kan jeg skrive oss bort igjen?
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Først og fremst er det utrolig hyggelig at du vil bli med. Men når det gjelder den andre forespørselen, er jeg tvilende. Følget vårt teller nå seks PCer og NPCer, spilt av fire personer, og det er vanskelig nok å koordinere tingene som det er. Men dersom de andre i gruppa er åpne for å ta inn en til, så går det greit for meg også. Aisa og Paitr skal jo etter planen snart stikke av igjen...mareiney wrote:Til dere som skriver om Akka, Naidar og disse karakterene: Nå har jeg lest hele rollespillet, og lurte på om dere har plass til en følgesvenn til?
Moderator Terje sier:Kjære Ajah! Det er jeg som i det store og hele har satt sammen hele dette rollespillet, med yrkene og egenskapene løst basert på det lille jeg vet om DnD, samt lignende rollespill jeg har vært med på før. Følgelig er systemet langt fra feilfritt, og jeg har hele tida oppfordra deltakere til å foreslå endringer og tillegg. Så hvis du har noen forslag, er det bare å komme med dem!Kunne tenke meg å bli med på dette opplegget, men jeg er temmelig usikker på hvordan jeg skal begynne. Er det bare å poste en personbeskrivelse i karakter-tråden, og er vedkommende nødt til å være enten det ene eller det andre når det gjelder reglene for egenskaper? Kunne nemlig tenkt meg å lage en litt friere figur, men er han/hun nødt til å være barde for å ha karisma og bykunne samtidig fra starten, eller adelig for å ha økonomi og karisma samtidig. Har aldri vært med på noe liknende før, men det er kanskje sånn at man opparbeider seg egenskaper etter hvert, eller?
Ellers er det jo mulig å bruke Failes foreslåtte metode, og eventuelt åpne for at "yrke" bare er verktøy i karakterbygginga, og at spillerne kan oppgi egne yrker, så lenge de tar utgangspunkt i en av de allerede eksisterende yrkene, i forhold til egenskaper. Eller hvis du har et annet forslag, kan vi diskutere det?
Take it away, Betthany!noen som har noe mer å foreta seg i denne delen av verden, eller kan jeg skrive oss bort igjen?
Ikke så dumt et forslag. I'm all for it.Skriv i vei du. Er det forresten for mye å håpe på å sette Akka i ett vist fokus nå? Så langt har han egentlig bare vært en rævdilter.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Okei terje
. Hvis det blir for mange så er det bare å si ifra, eller at dere ikke vil ha med flere. (tåler det altsa
) Kan jo prøve å finne noen andre. eller få dratt med venninna mi på dette. ( hu er totalt WoT-freak, men er ikke så mye på dataen). Men hvis det ikke er for mye bry å få trøkt meg inn ett eller annet sted, så er jo det bare fint=)
*jah..
Flotte greier. Tror jeg skjønner opplegget nå. Må uansett ta meg tid til å pønske ut en litt gjennomtenkt karakter, og lese gjennom spillet slik at jeg kommer litt inn i dette og ikke lager en figur som ligner for mye på noen andres.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Som Terje sa begynner vi å bli overbooket. Så jeg er ikke veldig for det. Men det er vel kanskje muligheter for å bli med noen andre? Ajah er vel også i startgropa.mareiney wrote:Til dere som skriver om Akka, Naidar og disse karakterene: Nå har jeg lest hele rollespillet, og lurte på om dere har plass til en følgesvenn til?
Hurra! Eller ikke. Det ville jo legge mer press på meg. Vi får se hva Faile finner på.Terje wrote:Ikke så dumt et forslag. I'm all for it.