Den Store Jakten – OOC-tråd

Delta i rollespill som utspiller seg i Randland

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Terje

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er bare å stille spørsmål -- her, via PM eller på MSN -- dersom du lurer på noe. :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

sukk. får nok ikke ut noe idag. prøver igjen imorgen :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Er det noen som vil bytte humor og fantasi med meg? Humoren og fantasien min tvang nemlig en tolkning av Failes innlegg inn i hodet mitt, der jeg leser det som om hun klager over forstoppelse...

Ehem... uansett, ta den tida du trenger, du. Vi har tross alt hatt lengre forsinkelser før. ;)
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

syke syke mann :P

greit. (vi prøver igjen)

jeg får altså ikke lagt ut noen ny del idag, prøver igjen imorgen.

(bedre nå terje? :P )

Moderator Terje sier: Slår sammen poster. Påfølgende tekst postet av Faile Tor Sep 14, 2006 14:09.

jeg fikk en rugbyhelg og belgiatur som julekvelden på kjerringa nå, så jeg rekker ikke å skrive noe på over ei uke eller no. kjør på dere som vil.

lei for dobbelt posting her men...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Moiraines tur da, eller?
- Verg., Aen., 3.315.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Ja, jeg får prøve å skrible ned noe.

EDIT: Skrevet: Fre Sep 15, 2006 21:38

Er det noen som har noen ønsker om hvor vi skal befinne oss i verden? Jeg er ikke videre god på Randland geografi, så jeg syns det er vanskelig å frakte følget fra et sted til et annet, med retninger, landskap og navn. Vanskelig, men ikke umulig. Hva vil dere egentlig nå?

Slo sammen postene.
. . .
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:Bare for at dere skal se at det har kommet en ny post:

Er det noen som har noen ønsker om hvor vi skal befinne oss i verden? Jeg er ikke videre god på Randland geografi, så jeg syns det er vanskelig å frakte følget fra et sted til et annet, med retninger, landskap og navn. Vanskelig, men ikke umulig. Hva vil dere egentlig nå?
Vi vil dit du vil vi skal vi. Eller. Vi kunne kanskje reist mot Andor? Det blir altså sør-vest det da. Og hvor mange dager vi bruker på det aner jeg ikke. Hvis vi tipper det er tre ganger så langt som fra Pestlandsgrensa der følget kom ut, til Caemlyn kanskje? Det blir vel ikke helt galt tror jeg. Kart kan du forøvrig sjekke herDu finner det du trenger der altså. Av kart. Så ta utgangspunkt i de siste ni dagene, og prøv deg litt fram med terreng osv.

Ikke noen spessiell grunn til at jeg valgte Andor altså. Joda, det var det det. Det lå vist ann til at Akka skulle komme litt i fokus :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Forslag: Vi rir i et par dager rett sørover for å komme oss til Erininelva hvor vi skaffer oss losji på et handelsskip på vei sørover. Ti dager derfra til Tar Valon, og femten dager fra Tar Valon til Aringill. Derfra kan vi sette en generell kurs mot Tåkefjellene, kanskje? Bare for å ha et mål, liksom...

Eventuelt er det mulig å bare la følget planlegge å slå følge med Aisa og Paitr til Tar Valon, i og med at de skal dit nå, og så kan vi la Aisa finne dem en grunn til å dra til Tåkefjellene, eller noe...

Moderator Terje sier: Hjalp Moiraine Sedai med dobbeltpostinga. :)
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Å følge dem kan da absolutt være en god ide... Da får Kandora og Aisa ryddet opp litt også. Ellers ser turforslaget greit nok ut det.

Forresten, selv om det ikke står noe sted, så er Akka oppvokst sør for Braemskogen, helt inntil skogen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Fortsatt mulig å endre karakterbeskrivelsa, vet du... ;)
- Verg., Aen., 3.315.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Da skriver jeg oss til Tar Valon, og så kan Terje skrive hvorfor Aisa vil ha oss til Tåkefjellene. Høres det greit ut?
. . .
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Høres greit ut for min del. :)
- Verg., Aen., 3.315.
Two Socks
Trollok
Trollok

Post by Two Socks »

nå har det seg sånn at den ene aielen i dette rollespillet faktisk ikke er med. tror jeg har forstått det riktig. så da spør jeg: kan jeg få være med :D ? aldri vært med på rollespill før men det virker morsomt.
jeg har en hel karakter og noen dager klar.
er det noe spesiel aktivitet på dette rollespillet?
er det for mye og håpe på at noen kanskje kan følge min karakter gjennom dette spillet?
masse jeg lurer på men først og fremst. kan jeg lage en karakter som er aiel og være med?
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Two Socks wrote:nå har det seg sånn at den ene aielen i dette rollespillet faktisk ikke er med. tror jeg har forstått det riktig. så da spør jeg: kan jeg få være med :D ?
Selvsagt. :)

Det der om at det bare skulle være med en aiel var mest noe jeg fant på i starten for at vi ikke skulle ende opp med et spill hvor alle var aieler. ;)

Imidlertid vil jeg komme med en advarsel eller to hvis du vil være en aiel: For det første må du huske at aieler følger ji'e'toh, et konsept jeg personlig synes er temmelig vanskelig å forstå. Men i og med at aieler lever etter dette systemet, må karakteren din gjøre det også, hvis han/hun er en aiel.
For det andre finner rollespillet vårt sted rett etter Aielkrigen, så det kan være noe problematisk å farte rundt som aiel. Dette er også noe du må huske på når du spiller: For eksampel har en aiel større sjanse for å bli lynsja hvis han/hun går inn i en landsby, enn han/hun har for å bli vist en kald skulder. De er ikke populære, med andre ord...
jeg har en hel karakter og noen dager klar.
er det noe spesiel aktivitet på dette rollespillet?
Vel, de aller fleste karakterene er Hornjegere; de er altså deltakere i Den Store Jakten på Valeres Horn, som starta i Illian. Men Hornjakten var egentlig bare et påskudd for å ha en setting, så du kan egentlig gjøre hva du vil...
er det for mye og håpe på at noen kanskje kan følge min karakter gjennom dette spillet?
Du finner kanskje noen, men for min egen del må jeg si nei, dessverre, i og med at begge karakterene mine er opptatt for øyeblikket, og gruppa de er medlemmer av nesten er for stor allerede...
masse jeg lurer på men først og fremst. kan jeg lage en karakter som er aiel og være med?
Jepp, det kan du! :D

Personlig ville jeg riktignok ikke valgt en aiel, da ji'e'toh er et uforståelig helvete av et kulturelt fenomen. Men dersom du tror du klarer det, så vær så god. :)
- Verg., Aen., 3.315.
mareiney
Hengiven
Hengiven

Post by mareiney »

Hei Two Socks. Jeg skriver ikke sammen med noen nå. Siden du spurte om det, så ville jeg bare si at min karakter er åpen for venner/bekjente :)
Jeg har ikke skrivd noe innlegg på lenge, finner ikke på noe brukbart, fantasien min er elendig :? ;)
*jah..
Post Reply