Filmer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Liker så godt som alltid 1er'n bedre enn 2er'n men når det kommer til 3er'n synes jeg ofte at det kan trekke litt i langdrag. (Var det bare meg, eller hørtes dette ut som noe helt annet enn det var ment å væreSisnera wrote:Syns den var Kjempe bra jeg, mye bedre enn 2eren men ikke så bra som 1ern.
Aner jeg en tendens til fritidsproblemer her? Går du på kino/leier/kjøper filmen hver gang eller bruker du biblioteket og kompisenes filmsamlinger.Terje wrote:Greide faktisk å passere 57 sette filmer i løpet av årets første fem måneder, så nå ligger jeg godt an i forhold til målet. Som i åer er det samme som året før, og året før det igjen: gjennomsnittlig to filmer i uka, til sammen minst 104 i året.
EDIT 11/06-07: Hadde litt kluss med sitatene.
Last edited by davram bashere on Mon Jun 11, 2007 18:21, edited 2 times in total.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Nei, tror ikke det, ikke hos meg iallefall så 1ern og 2ern ved Jul i år, også var på Kino for første gang siden Harry Potter 4 var på Kino. Og så da Pirates of the caribien, som jeg syns var meget bra, selv om jeg vet at mange var skuffet over den filmen.
Men syns Terje ser litt mye på film ja. Dårlig mål å se flere filmer neste år enn året før.
Men syns Terje ser litt mye på film ja. Dårlig mål å se flere filmer neste år enn året før.
Som vann til tørst strupe
-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Så Hotel Rwanda jeg og (selv om jeg burde ha lagt meg tidlig stått opp tidlig idag for å lese til muntlig, men skitt au), og må innrømme at jeg på en måte ble litt skuffet. Filmen er bra den, men historielæreren min sier at det er kanskje hans favoritt film fra nyere dager, og han er VELDIG kresen, så... Men for all del, god skildring av hva som faktisk skjedde
Manbearpig
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Siden jeg aldri har hatt et spesielt forhold til disse Chuck Norris-vitsene -- utover det at jeg synes de er patetiske i sin mangel på humor -- var ikke Chuck Norris' tilstedeværelse et kvalitetsøkende moment, nei. Snarere tvert imot.Asphyxiate wrote:gav du the octagon så lite? Synes at den er bedre enn 0,5, tross alt: Chuck Norris ER Chuck Norris
Nei, hvordan det? Synes ikke jeg har fritidsproblemer, akkurat, siden jeg bare kan se en film hvis jeg skulle få slike problemer.Aner jeg en tendens til fritidsproblemer her?
Går ut fra at dette er et spørsmål?Går du på kino/leier/kjøper filmen hver gang eller bruker du biblioteket og kompisenes filmsamlinger.
Pleide å leie en del da søstra mi og hennes daværende samboer bodde like ved ei utleiesjappe, og vi så film sammen minst to ganger i uka. Kino blir det ikke så ofte for tida, så for det meste er det min egen filmsamling det går på, eventuelt min søsters eller en av samboerne mine sine, dersom jeg skal se noe sammen med dem. Ikke så mye nedlasting, egentlig.
Og du bryr deg om dette, fordi...?Men syns Terje ser litt mye på film ja.
Intet slikt mål eksisterer. Har bare som mål å se minst 104 filmer i året, som sagt, ikke å se mer et år enn jeg så i det foregående.Dårlig mål å se flere filmer neste år enn året før.
Ellers, et par filmer siden sist:
Pirates 3: Underholdende, men lite mer. 7.0/10.
Garden State: Verdens beste romantiske komedie, med et av verdens beste soundtrack. 9.5/10.
Wallace & Gromit -- The Curse of the Were-Rabbit: Stor moro, en fornøyelig Frankenstein-adapsjon. 8.5/10.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
davram bashere
- Sitter

- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Terje wrote:Og du bryr deg om dette, fordi...?Men syns Terje ser litt mye på film ja.![]()
Alle bryr seg om deg Terje! Med deg er vi toppen av kransekaka, uten deg er vi lavkvalitetspudding!
Har du en favorittsjanger etter går det mest over hele fjøla?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Så Pans Labyrint i dag, og; damn! Denne filmen er enkelt den beste jeg har sett i år, kanskje en av de fem beste jeg har sett i det hele tatt. Regien, skuespillet, dialogen, eventyret -- alt glir vekselvis vakkert og fryktelig over lerrettet fra første til siste bilde, og driver samlet filmen fram til dens nydelige budskap: uskyldigheten har en kraft som ondskap ikke engang kan forestille seg.
Det er sjelent jeg blir sentimental av å se film, men helvete heller: 10/10.
Det er sjelent jeg blir sentimental av å se film, men helvete heller: 10/10.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Enig, Hoy. Den der var stor. En av de største kinoopplevelsene jeg har hatt på lenge.
Hele fjøla, selv om jeg foretrekker adventure, av forskjellig slag.davram bashere wrote:Har du en favorittsjanger etter går det mest over hele fjøla?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Kjøpte meg Metal: A Headbanger's Journey i dag. Dette er altså en dokumentar om musikksjangeren metall og miljøet, kulturen, menneskene osv. som springer ut fra musikken. Jeg likte filmen veldig godt. Men den kunne jo selvfølgelig inkludert mye flere band og sjangre. Men allikevel. Anbefaler folk å se den hvis de vil ha et dypere innblikk i hva metall er for noe. Er mye om historien, opprinnelsen og utviklingen av musikken i dokumentaren.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg har også sett A Headbanger's Journey. For meg lå underholdningsfaktoren mest i alle de merkelige menneskene som ble intervjuet. Metall tiltrekker seg virkelig noen spesielle skruer som du ikke ville ønske å møte i en mørk bakgate. Jeg anbefaler filmen, selv om den var mer som en komedie enn dokumentar for meg 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov