Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Dette var da dagens rapport fra Akira om hans fabelaktige kropp :lol:

Jeg må innrømme at jeg er en veldig overflatisk person. De menneskene(på herresiden fortrinnsvis) jeg oppsøker for å bli bedre kjent med er som regel godt trente. Selvfølgelig er en godt trent kropp mye mer tiltrekkende enn en som ikke er det.

Det var snakk tidligere i tråden om hvordan ideel partner ville ha sett ut. Et av krava jeg har er at vedkomne må få meg til å føle meg liten og feminin. :P Per idag skal man ha en svært manndig personlighet om det skal veie opp for et ikke maskulint utseende. Kanskje en grunn til at jeg for tiden er singel :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sisnera wrote:
For det gjelder absolutt ikke alle menn. Vi er da forskjellige
Så du regner deg som mann? Har ikke møtt deg, men isfall må du være den første :wink:
Jepp, det gjør jeg. Men ikke på alle måter. I kropp og utseende muligens. Men ikke nødvendigvis mentalt sett på alle områder. Det avhenger av tid og sted, hvordan jeg oppfører meg, om jeg da er barnslig, eller voksen. Men man kan jo ikke legge vekk barnet inni seg. Da kan man jo aldri tulle og ha det gøy, det er bare kjedelig.

Faile: Noe av grunnen til at du er singel er at du stiller altfor høye krav. Du skal lete lenge, tror jeg, etter en mann som er så maskulin at han er blottet for feminine sider. Men tenk så kjedelig det ville vært, å ikke vise følelser overhodet. Barske menn kan også være myke menn. Tro meg. ;)

Vil dere høre mer om min fantastiske kropp? Jeg kan legge ut poseringsbilder. Det byr meg ikke imot. :P
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Nå begynte du nesten å skryte...

Men for al del. Gjør som du vil.
Som vann til tørst strupe
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Akira wrote:Faile: Noe av grunnen til at du er singel er at du stiller altfor høye krav. Du skal lete lenge, tror jeg, etter en mann som er så maskulin at han er blottet for feminine sider. Men tenk så kjedelig det ville vært, å ikke vise følelser overhodet. Barske menn kan også være myke menn. Tro meg. ;)
Jeg sa ikke blottet for feminine sider, sa jeg? :wink: Jeg sa kun at jeg vil føle meg feminin når jeg er med vedkomne, og det er det svært få gutter som får meg til å føle meg. Skal ikke legge skjul på at det hjelper om de faktisk ser ut som menn. Har vanskeligheter med å ta femibærumsgutttypen alvorlig.

Og joda, er da fult klar over at barske menn kan være myke menn :P MM Eva? :wink:

Men. Noe av grunnen? :P Fortell meg resten av grunnen, blei plutselig litt nysgjerrig her...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

:P Vel, som sagt, jeg er stolt over hva jeg har brukt hundrevis av timer på å bygge opp gjennom hard trening, så jeg har ingen problemer med å vise meg litt fram hvis folk er nysgjerrige. :wink: Dette tror jeg Faile kjenner til.

Faile wrote:
Akira wrote:Faile: Noe av grunnen til at du er singel er at du stiller altfor høye krav. Du skal lete lenge, tror jeg, etter en mann som er så maskulin at han er blottet for feminine sider. Men tenk så kjedelig det ville vært, å ikke vise følelser overhodet. Barske menn kan også være myke menn. Tro meg. ;)
Jeg sa ikke blottet for feminine sider, sa jeg? :wink: Jeg sa kun at jeg vil føle meg feminin når jeg er med vedkomne, og det er det svært få gutter som får meg til å føle meg. Skal ikke legge skjul på at det hjelper om de faktisk ser ut som menn. Har vanskeligheter med å ta femibærumsgutttypen alvorlig.

Og joda, er da fult klar over at barske menn kan være myke menn :P MM Eva? :wink:

Men. Noe av grunnen? :P Fortell meg resten av grunnen, blei plutselig litt nysgjerrig her...

Nei, altså, jeg mente bare å sette det litt på spissen. :wink:

Og det MM tror jeg vi holder internt.

Jeg tenkte egentlig ikke på resten av grunnen, var bare en måte å ordlegge meg på.

Men enig med deg i den bærumsgutt-greia. Usj, det er stygt. Menn er ikke lenger menn når de tar på seg noe rosa.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Akira wrote:Menn er ikke lenger menn når de tar på seg noe rosa.
Jeg tror jeg fortsatt hadde sett på deg som mann selvom du hadde hatt på deg rosa. Og forøvrig alle andre menn jeg kjenner og. Men om de går i gjennomført rosa hele tiden, da ville jeg ha trukket det litt i tvil.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Nei, rosa er blasfemi. Punktum finale. Det er ikke noe å diskutere, Rosa er den verste synd.

Her har jeg en link som vil få de fleste til å reagere:

http://treningsforum.no/php/art.php?id=408

Dette er kvinnelige bodybuildere. Personlig synes jeg det er dritstygt. Få høre deres mening.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Jeg syns gutter skal være gutter, brunkrem, rosa napping av øyenbryn, Vesker!!! og lignende da er det ikke noe som ligner på mann igjen på uttsiden.
Vel, som sagt, jeg er stolt over hva jeg har brukt hundrevis av timer på å bygge opp gjennom hard trening, så jeg har ingen problemer med å vise meg litt fram hvis folk er nysgjerrige.
Vis du er så keen på å "vise" deg fram på nettet, så verese godt, skal ikke stoppe deg. Og vi blir vel ikke skremt av synet, vis det du sier er riktig.

Kvinnelige kroppsbyggere har jeg sett nok av. Som at menn ikke er maskuline i rosa og brunkrem er ikke jenter feminine som kroppsbyggere. (mener jeg) Hva gutter mener vet jeg ingenting om.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg legger ikke ut bilder hvis ikke folk vil se. Er ikke "keen" på noen ting. :wink:
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Tror ikke du hadde sagt så tydelig ifra to ganger at du syns det var helt greit, viss du ikke hadde lyst til det.

Men nå har du vekt min nysherrighet. Så versje god legg ut så får vi se hva du er god for :wink:

Men om en halv time blir dere kvitt meg for 8 uker...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg understreker at det er greit. Men ikke før noen faktisk spør. Hehe, vel vel.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Du ber om det!!!

EDITH:
Det der var vist veeldig barnslig skrevet av meg :roll:
Skulle vel ha sagt det litt mer voksent, men står for det...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Sisnera wrote:Vesker!!! og lignende da er det ikke noe som ligner på mann igjen på uttsiden.
Øyh! Vesker er ikke feminine, de er funksjonelle, for faen! :P

Og angående diskusjonen om maskulinitet og femininitet: Her er jeg enig med Akira, og tror det er mange stereotyper ute og går. Maskulinitet er ikke bare én ting -- brautende, fysisk, enkel -- men forskjellig fra mann til mann.

For å gjøre som Akira, og bruke meg selv som eksempel, så kjenner jeg meg ikke igjen i den stereotype maskuliniteten. Faktisk framstår den for meg som nesten ikke maskulin i det hele tatt; til det er den alt for adolesent; alt for barnslig. Dette er ikke mandighet, det er gutteoppførsel. Voksenmentalitet slik en tolvåring kan forestille seg at den er.

Jeg sier ikke at jeg tror det finnes noen som faktisk er sånn. Men det er sånn mandighet -- maskulinitet -- alt for ofte framstilles i dag. Som forvokste gutter som liker å leke.

Jeg sier heller ikke at jeg er bedre enn eventuelle personer som lever etter slike forestillinger -- for eksempel leser jeg SFX der de leser FHM, men disse bladene er egentlig to sider av samme sak; et slags samfunnssykelig Peter Pan-kompleks.

Det jeg mener, er at det er idioti å forsøke å måle menns "maskulinitet" ut fra slike forestillinger om det mannlige som jeg har skissert over. For de dekker kun én dimensjon av hva det er å være mann. Og som dere kvinner sikkert vet, så er ufattlig få individer -- om noen -- endimensjonale.

(Seså, det får være nok av angrep på heteronormativiteten for i kveld. :P)

(PS. Mitt syn på maskulinitet har i liten grad sammenheng med mitt pinglete ytre eller mine år i høyere utdanningsinstitusjoner. Sammenhengen med disse er nok viktige, men mer sentralt er nok den ufattelig inngrodde og herda bygdementaliteten min.)
Last edited by Terje on Thu Jun 28, 2007 0:33, edited 1 time in total.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Sisnera skrev:
Vesker!!! og lignende da er det ikke noe som ligner på mann igjen på uttsiden.

Øyh! Vesker er ikke feminine, de er funksjonelle, for faen!
I mitt hode var det snakk om sånne små søte lær vesker som det akkuratt er plass til mobbilen oppi eller annet som er dekorert med blonder, sløyfer og annet dill dal. I mitt hode er det vesker, mens de fleste gutter går med "bægger"(Hvordan i f*** skrives det?)...
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Takk til Terje som satte litt mer avanserte ord på noe som jeg prøvde å forklare selv.
Post Reply