Slutten
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Den Mørkaste er eit vesen (i mangel på betre ord) med gudeeigenskapar, men truleg utan substans ja.
Boreholet er eit lite hol i sjølve Mønsteret, som gjer at den Mørkaste kan påverke verda. LTT satte ein plasterlapp på det holet, som sperra han inne att, men på ein dårleg måte. Rand kjem truleg til å fjerne alle rester av det LTT gjorde, for so å gjere det på nytt, men på ein annan og betre måte.
Boreholet er eit lite hol i sjølve Mønsteret, som gjer at den Mørkaste kan påverke verda. LTT satte ein plasterlapp på det holet, som sperra han inne att, men på ein dårleg måte. Rand kjem truleg til å fjerne alle rester av det LTT gjorde, for so å gjere det på nytt, men på ein annan og betre måte.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Nja, hvorvidt han vil gjøre det bedre kommer jo an på hvorvidt det faktisk er den Siste Kamp, eller bare denne Alderens siste... 
Noe jeg tviler vi får svar på før slutten av siste bok.
Men etter beskrivelsen av Borehullets drilling i AoL, kan ting tyde på at hullet er gammelt, og at det da har vært forsegla før. Og brutt opp igjen. Og forselgla. Osv., ad infinitum.
Men etter beskrivelsen av Borehullets drilling i AoL, kan ting tyde på at hullet er gammelt, og at det da har vært forsegla før. Og brutt opp igjen. Og forselgla. Osv., ad infinitum.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
men om DO virkelig er et gudevesen fatter jeg ikke hvordan menneskelagde segl har kunnet holde ham vekkeifra verden så lenge. greit nok at det hullet også var laget av mennesker, men jeg tviler på at det hullet i utganspunketet ble åpnet av noe menneske. da er det mer trolig at skaperen selv lagde hullet der, av frykt for å bli glemt av menneskene. og at mennesker kan være istand til å åpne det fra tid til annen..
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Kraften er, så vidt jeg har forstått, den samme Kraften som driver Tidshjulet. Og siden det er Hjulet som vever Mønsteret, og Den Mørkeste er fengslet utenfor Mønsteret, er det ikke så ulogisk.
I tilleg er vel Kraften essensen av Skaperen, eller noe sånt...
I tilleg er vel Kraften essensen av Skaperen, eller noe sånt...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Om ingen kjem til å vite noko om den Mørkaste før om fem aldrar (slik eg trur), vil han gjere det betre, uansett om det er den heilt Siste Strid eller ikkje. Den siste i denne Alderen vert det truleg uansett. LTT sin forsegling var svak og ikkje ufeilbarleg, so den Mørkaste kan påverke verda litt, sjølv om Boreholet ikkje er ope.terje wrote:Nja, hvorvidt han vil gjøre det bedre kommer jo an på hvorvidt det faktisk er den Siste Kamp, eller bare denne Alderens siste...
Menneska forsegla han inne med krafta som driv sjølve Tidshjulet...Faile wrote:men om DO virkelig er et gudevesen fatter jeg ikke hvordan menneskelagde segl har kunnet holde ham vekkeifra verden så lenge. greit nok at det hullet også var laget av mennesker, men jeg tviler på at det hullet i utganspunketet ble åpnet av noe menneske. da er det mer trolig at skaperen selv lagde hullet der, av frykt for å bli glemt av menneskene. og at mennesker kan være istand til å åpne det fra tid til annen..
Det kan jo vere at Skaparen faktisk laga ei verd med eit Borehol, men det ville jo vere litt dumt... Eller det kan vere at den Mørkaste og fanst før Tidshjulet, og prøvde å øydeleggje litt for Skaparen i slapingsaugeblikket, men vart sperra inne. I so fall kan det vere at den tynne staden i Mønsteret var der frå byrjinga, då Skaparen sjølv berre gjorde ein middels god jobb...
Alt dette er reint tankespinn, med ingenting som kan støtte det...
finnes det en motkraft mot den ene kraften? en som liksom skal stå for DO, og som kan motvirke kratfen som driver tidshjulet rundt? hvis ikke tror jeg skaperen og DO egentlig er samme sak, bare to sider av den...
EDIT: posta samtidig med incanus
EDIT: posta samtidig med incanus
Last edited by Faile on Mon Nov 21, 2005 20:22, edited 1 time in total.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
mhm
MULIG SPOILER frem til the lord of Chaos tor jeg.
Akkurat det har jeg lurt på også. Det jeg også har lurt på er Lanfear sine ord. Med kohaden'kal ett eller annet, kan en kvinne og en mann med de to sterkeste ter'angrealene utfordre DO, ja til og med Skaperen. Rand spør Asmodean et slikt spørsmål og han svarer ved å spørre om Rand har de to ter'angrealene. Rand sier nei, og Asmodean sier du er toast. Jeg tror faktsik ikke De Fortapte har noen anelse om hvor langt DO sin kraft rekker. Har det seg slik at kraften til DO er tusen ganger krafte til Moridin? Eller vil DO sloss for seg med en slags True source vi aldri har hørt om? For hvis Asmodean vet DO sin styrke, og trolig det å bruke the TS siden han vet så er jo Rand toast. 'klør meg i hode og ræva.'
For hvis De Fortapte snakker sant, vil DO være et vesen som vil kjempe sin sak med noe vi forstår.
Akkurat det har jeg lurt på også. Det jeg også har lurt på er Lanfear sine ord. Med kohaden'kal ett eller annet, kan en kvinne og en mann med de to sterkeste ter'angrealene utfordre DO, ja til og med Skaperen. Rand spør Asmodean et slikt spørsmål og han svarer ved å spørre om Rand har de to ter'angrealene. Rand sier nei, og Asmodean sier du er toast. Jeg tror faktsik ikke De Fortapte har noen anelse om hvor langt DO sin kraft rekker. Har det seg slik at kraften til DO er tusen ganger krafte til Moridin? Eller vil DO sloss for seg med en slags True source vi aldri har hørt om? For hvis Asmodean vet DO sin styrke, og trolig det å bruke the TS siden han vet så er jo Rand toast. 'klør meg i hode og ræva.'
For hvis De Fortapte snakker sant, vil DO være et vesen som vil kjempe sin sak med noe vi forstår.
Den Mørkaste er jo ikkje akkurat ein hyggeleg fyr, og Krafta som strøymer frå han har nokre bieffektar. Den eine er saa (dei svarte flekkane). Den Sanne Krafta er og ekstremt avhengigheitsdannande, i mykje større grad enn den Eine Krafta.
Det er nokon som trur at tilstanden til Ishamael i tEotW er det "endelege" resultatet av bruk av TP. Eg tenkjer då på at auger og munn var erstatta av ein flammande avgrunn eller kva det var. Elles vert ein kanskje litt gal av den og...
Det er nokon som trur at tilstanden til Ishamael i tEotW er det "endelege" resultatet av bruk av TP. Eg tenkjer då på at auger og munn var erstatta av ein flammande avgrunn eller kva det var. Elles vert ein kanskje litt gal av den og...