Hva hjelper mot forkjølelse?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

dama som skulle ta blodprøva mi tok liksom ikke hintet da; jeg lå der og kaldsvetta og skalv, og alt hu snakka om var hvor perfekt blodåre jeg hadde, og at jeg burte bli blodgiver, og mye annet lignende tøys... :? det var ikke en positiv opplevelse...
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Det morsomste jeg har vert med på er da jeg skulle operere/(reparere) foten i sommer etter at jeg kankk den. Da hadde jeg narkose, og hadde en slik sak på hånda som det kom noe greier inn i. Da jeg vokna var heile hånda, og senga full av blod fordi jeg hadde dratt ut den greia i søvne! Man jeg hadde en annen i den andre hånda. Trodde jeg skulle le meg skakk når de sa jeg hadde dratt den ut!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Aiaiai! Stakkars sykepleiere!

(BTW, ikke det samme som en venepunksjon. Kalles venekateter.)
Urban tilværelse
Eirik
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirik »

Det morsomste jeg har vert med på er da jeg skulle operere/(reparere) foten i sommer etter at jeg kankk den. Da hadde jeg narkose, og hadde en slik sak på hånda som det kom noe greier inn i. Da jeg vokna var heile hånda, og senga full av blod fordi jeg hadde dratt ut den greia i søvne! Man jeg hadde en annen i den andre hånda. Trodde jeg skulle le meg skakk når de sa jeg hadde dratt den ut!

ekkelt
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ekkelt nei!
Var jo morro!
Blod er jo ikke ekkelt! Bedre enn vann!

:twisted:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Eirik
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirik »

jeg vet man trenger blod, men vann er bedre, litt blod er greit, men masse :shock:
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Det med blod og vann var bare ironisk ment!
Man kan ikke miste så bye blod gjen nom den blodåre på håndbaken, selv om det så ut som jeg hadde mista endel, jeg mista nok mer under operasjonen i foten!
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Oi, såpass komplisert brudd? :shock:

Tror bare de ga meg narkose og brøt beinet på plass når jeg brakk mitt. (Heldigvis. :P)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Ganske komplisert! Brøt foten ved ankelen, så de måtte ha litt ståltråd for å holde det sammen. Så måtte de sette inn en krampe for å holde sammen foten og beinet, fordi leddbåndet var slitt av eller noe slik. Har det i enda, men foten fungerer helt fint nå!
Var litt bra at jeg kankk foten og da, fordi da hadde jeg ingen ting å gjøre i ferien, og når jeg surfa etter WoT ting, så fant jeg denna siden, og registrerte meg!
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Au, ved ankelen? Ich... :x

Men aldri så vondt at det ikke er godt for noe, eh? ;)
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Var ikke så vont med en gang! Men etter 10 min svima jeg nesten av fordi jeg hyperventilerte, og etter en halv time lå jeg å skreik fordi det var så vont!

Måten jeg gjorde det på var ved å hoppe på sykkel, og så skulle jeg lande med manual, dvs lande på bakhjulet å trille videre - på bakhjulet, men jeg kom for langt bakpå og måtte sette ned føttene. Den ene foten svikta, og så satte jeg meg på den, slik at den blei vridd runt en gang. Det første jeg gjorde var å ta opp beinet og riste på det, og kjente at heile foten var løs ved ankelen, og at den bare slang rundt! Må ha vert den artigste følelsen jeg har hatt i hele mitt liv, men okså en av de skummleste!

Men det blei jo ''et svært plaster på såret'' å finne denna sida da! Hadde vert inn på den en gang i mai eller noe, man da skjedde det ingen ting her omtrent, så hele siden gikk i glemmeboka!
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Wow, det der var jo faktisk en stilig måte å brekke benet på, om noe sånt finnes. Selv ble jeg sparka ned da jeg spilte fotball i et friminutt på mellomtrinnet. Sen takling, tynn legg, knekk. :P
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Det som var morro var at jeg hadde fått det til en gan før jeg knakk beinet, men så satsa jeg for hart på den andre ganga! hahahaha
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Fått det til etter at du ble frisk,da? :P
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Har ikke prøvd på akkuratt det, men har hoppa litt etter det! Men mest street, der jeg står på ett sted og hopper på bakhjulet! Hadde ikke sykkel på en langstund heller, fordi jeg knuste navet, men har fiksa det nå!
Men jag har hoppa mye på snøbrett i vinter da! Hoppa 8-9 meter langt og 2-3 meter høyt. Ikke så ekstremt enda, men det kommer seg!

*host* off-topic *host*
- Davram Bashere
Post Reply