Popularitet?

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det er jo ikke til å stikke under en stol at det faktisk finnes mye fantasy for barn og ungdom, da...

Og fantasy i barne- og ungdomsavdelinga på bokhalder og biblioteker? Har jeg aldri sett. Til og med i det knøttlille biblioteket jeg jobba nå i sommer hadde de få fantasybøkene sine i voksenavdelinga -- i alle fall de som passer bedre for et voksent publikum. Sånt som Den Mørke Materien, Harry Potter, Hobbiten, Abarat og Horngudens Tale sto der de hører hjemme, i barne- og ungdomsavdelinga. De aller fleste skikkelige bokhandlere og biblioteker har faktisk egne hyller for fantasy og sci-fi.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Eg snakka om små biblotek faktisk.
Skal leite LANGDT unnda for å finne nokon større bibliotek enn dei små, når ein bur midt i Telemark.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Jeg mener nå at det er det fine ved fantasy-sjangeren, at det når ut til en så stor gruppe lesere...den brede appellen disse type bøker har, er det ikke alle sjangere som kan skillte med...hva det kommer av vet jeg ikke, kanskje det har noe med alle kan like det å "drømme seg bort"...uavhengig av alder og kjønn.
-----------///M-----------
Post Reply