Blogger

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Kjetil wrote:Jeg lurer, er det virkelig noen som leser blogger?
Man føler seg vel forpliktet til det når man skriver selv, vil jeg tro. Eller så var det andre veien.

Jeg følger med på opptil flere blogger selv jeg, og så vidt jeg har skjønt er jeg ikke en gang særlig aktiv på området.

Trafikken på mange blogger kunne sansynligvis vært større, men i det store og det hele skriver man like mye for seg selv som for andre. Og om det skulle komme innom andre folk også, da blir det jo riktig bra.

Ja, det er virkelig noen som leser blogger.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Kjetil wrote:Jeg lurer, er det virkelig noen som leser blogger?
Jeg bruker faktisk mer tid på å lese blogger enn jeg gjør det jeg bruker på forum og andre nettsteder.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg burde ha skrevet; Jeg lurer, er det virkelig noen som leser blogger, utenom de som skriver selv?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg pleier å lese over Lokis, Terjes og hyrdens en gang i blant. Tar en jafs. Min brors kommer nok også til å leses innimellom. :)

Selv har jeg et slags space på msn som fungerer litt likt. Var vel det lotta siktet til.
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Jeg leser aldri blogger, og har ingen egen blogg selv. Bloggfloraen er rett og slett for stor, nivået for lavt og varierende til at jeg gidder å engasjere meg.

Jeg leser ikke engang bloggen til søstera mi, det jeg vil vite om henne, tar jeg ikke via noe elektronisk, for å si det sånn.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Det har hendt jeg har fulgt linker til blogger fra mennesker jeg ikke kjenner til fra vgnett eller andre liknende steder, og jeg blir som regel skuffet over kvaliteten. Det er helt klart stor variasjon der ute, og mesteparten av sidene er rimelig dårlige.
Urban tilværelse
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Har nettopp laget min egen blogg, så vær fri til å sjekke den ut og legge igjen kommentarer. :wink: http://martinaugustus.livejournal.com/
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Heisann og hoppsann, Tidshjulet.net!

Den 13de juni arrangeres det et nokså spesielt bloggarangement. Verten holder til på "My Elves are Different". Mer informasjon følger:

Image

* Blog Like It's the End of the World (BLITEOTW) will take place on 13 June. That's not any particular notable day or anniversary, except for the unlucky number.

* The idea is that your posting for that day is written as if a zombie uprising were taking place - around the world, and in your home town.

* You blog about how it's effecting you, what you might witness, rumours or news that you hear, and so on.

* Because it's taking place worldwide almost simultaneously, it's obviously a Romero-style zombiegeddon, where all the recently dead rise up, and are able to infect the living. (As opposed to a 28 Days Later-style plague).

* If you'd like to participate, let me know in the comments and I'll post a link on this page. Otherwise on the day you can check technorati for posts tagged 'zombies'. Oh, that reminds me: tag or label your blog posts 'zombies' so people can find them.

* It's a collaborative event, so the more you comment on other people's posts, link to them from your blog, spread rumours and riff on ideas, the better!

Jeg vet at det er en god del av forumets medlemmer som blogger til daglig og dette er en morsom sak man kan få mye ut av.

Legg igjen en kommentar her i tråden og/eller i "My Elves are Different" hvis du ønsker å være med. På denne måten vil deltakere fra hele verden kunne finne fram til din blogg.

Jeg håper så mange som mulig griper sjansen til å blogge om verdens undergang. Tro meg, det er ikke så vanskelig som det høres ut som :P
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Muff, og hvorfor så jeg ikke den posten i før i dag? *argh*

Husker ikke om jeg har lagt ut noen link til bloggen min her, men gjør det nå:
http://lieungh.livejournal.com/

Ikke at det står noe særlig interessant der utenom for mine nærmeste venner og meg selv. :roll:
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Jeg regner med at de fleste av dere overlevde gårsdagens apokalypse? Det var bare så vidt i mitt tilfelle :lol:

Hele arrangementet ble en stor, stor suksess. Ikke bare for min egen blogg (som aldri har hatt så stor trafikk som i går kveld *go me*), men hele blogospheren i både inn og utland tok del og gjorde det veldig underholdende. Sjekk denne linken hvis du har lyst til å lese hva som foregikk rundt om i verden.

Hvis du gikk glipp av årets undergang får du trolig en liknende sjangse til neste år. Da er 13. juni på en fredag, altså fredag den 13. Jeg kommer i hvert fall til å slenge meg med :)
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Har blogg jeg å. Men har ennå ikke skjønt hva det er... Så prøver å forstå det, derfor står det vel lite, eller intet spennede der.

Men noen som kan fortelle meg hva en blogg er?
Som vann til tørst strupe
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Har blogg jeg og, men det står skjelden noe spesielt lurt der. Legger ut en del bilder av hva som skjer i livet mitt(som forøvrig ikke kan kalles annet en svært kjedelig til tider :P )

skadelig.blogspot.com
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sisnera wrote:Men noen som kan fortelle meg hva en blogg er?
Forenkling av "weblog", altså ein logg på nettet. Kan vere ein logg over akkurat det skribenten(e) vil, det vanlegaste alternativet er vel å nytte den som ei slags offentleg dagbok.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Blogger er veldig fine til å bruke hvis du vil spamme hele verden med dine meninger. I løpet av de siste 2-3 årene er det blitt "vanlig" at de mer aktive og samfunsorienterte bloggerne legger ut noe som ligner veldig på kåserier på bloggene sine og bruker det til å fremme sine meninger. En av Norges mer kjente bloggere er Vampus hun har til tider noen veldig gode poster.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

hmm, vet ikke om jeg er så veldig for det i lengen, men skal prøve, virker som en veldig ryddig måte å oppbevare innformasjon.
Som vann til tørst strupe
Post Reply