Tråden for kvinnelige problemer av ymse art II

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Sisnera wrote:Hvem er Trump?
Donald Trump, styrtrik eiendoms kapitalist med en deformert hårfrisyre.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Har ikke hørt om han, ja ja...
Som vann til tørst strupe
Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Poenget er vel at det ikke er de aller rikeste det er snakk om, men folk flest. At vakre mennesker tjener mer enn mindre pene. Det er litt som man sier det er i deler av skolen, at om man har den rette læreren, får pene jenter en fordel overfor gutter og minde pene jenter. Muligens en myte, men noen steder lever den nok. En gang hadde jeg en lærer som likte å spille på den myten, han likte å gi jenter i miniskjørt tullete privilegier.

En ting utseendet burde hjelpe for når det gjelder arbeidslivet, er det at førsteinntrykket teller utrolig mye i ansettelsesintervjuer. Utseendet har en hel del med førsteinntrykk å gjøre.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Du har nok et poeng.
Men det er tullete at det er sånn, det burde ikke det.

Men vis du skulle ansatt vaskehjelp ville du ikke ansatt en som så ut som han/hun ikke kunne ta vare på seg selv en gang?

Du ville ikke ansatt en i et moteselskap som ikke kunne bruke klærne

osv.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg tror nok utseende har mer å si i dagens samfunn enn kjønn har. Første intrykk er alfa omega. Akkurat det eksemplet med vaskehjelp tror jeg er en missforståelse fra din side, det er ikke lavtlønnede, ufaglærte yrker vi snakker om nå, men de yrkene det er konkuranse om. Jobbintervju er utrolig alvorlige greier når en tenker seg om.

Undersøkelsen til aftenposten tar nok også for seg det faktum at er man flink til å presantere seg selv - det vil si se bra ut - så blir man lettere forfremmet.

En annen litt mer perifer betraktning er jo den at bilmekanikere, snekkere og andre håndverkere i dagens Norge tjener langt mer enn folk med universitetsutdannelser. Jeg lurer på om det er slik det kommer til å bli nå, i og med at folk flest ønsker mindre slitsomme yrker, eller om det er en trend som kommer til å snu etterhvert. Vanskelig å si...
Urban tilværelse
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Det var bare det første eksempelet jeg kom på.

Men som du sier har førsteintrykket meget mye å si nå til dags. Og sånn kommer det antagelig til å være en stund framover. Men sakte men sikker skifter jo også idealene. Det er ikke sikkert det som blir sett på som fint i dag kommer til å være fint i morgen.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

uten å vite noe om hvordan aftenposten foretar slike undersøkelser, er det vanskelig å si, men jeg ville tro det har en sammenheng med selvbilde. de som er rike føler seg kanskje vakrere enn mange andre. de får hele tiden bekreftelse på at de er bra gjennom inntekten sin, og det må jo gjøre noe med selvtilliten. og svekke selvinnsikten?

så, hvis aftenposten f eks har stilt spørsmålet "på en skala fra 1 til 10, hvor vakker er du?" og "hvor mye tjener du?", kan nok endel av resultatet skyldes at de rike rett og slett føler seg vakrere. (?)
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

Det har du nok rett i. Man er nøyaktig så vakker som man føler seg.

Det syns utenpå hvordan du er inni.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Nei. Jeg synes at jeg er den sexbomba, men jeg har fremdeles ikke six-pack. og sånn kommer det til å forbli.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Det skal litt til for å være ei tradisjonell sexbombe uten sixpack, men men...

Det jeg derimot har tro på er at man kommer langt lenger med sjarm enn kropp. Ikke at det har hatt store effekten i mitt tilfelle, men det er da lov til å tro.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

davram bashere wrote:Nei. Jeg synes at jeg er den sexbomba, men jeg har fremdeles ikke six-pack. og sånn kommer det til å forbli.
Kan jo hende noen syns det....
men det virker ikke egentlig som du mener det selv innerst inne.

Det skal litt til for å være ei tradisjonell sexbombe uten sixpack, men men...
Det jeg derimot har tro på er at man kommer langt lenger med sjarm enn kropp. Ikke at det har hatt store effekten i mitt tilfelle, men det er da lov til å tro.
Det er helt klart lov å tro. Vi mennesker vet ingenting. så da må vi tro. Og tro kan løfte fjell. Vis jeg tror jeg er verdens styggeste menneske vil folk se at jeg tror det, og dermed sagte men sikkert bli overbevist av min tro, og egentlig være enige med meg. Så tro på deg selv.
davram bashere
Sitter
Sitter
Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!

Post by davram bashere »

Vet ingenting!?!? Jeg har da slettes ikke kastet bort de 10 årene jeg har sittet på skolebenklen, førken! Jeg vet hvordan man dividerer og subtraherer, hvordan skal drive en lærer til vanvidd og hvordan man skal smiske seg til en sekser uten at læreren oppdager det. Ikke kom her å fortelle meg at jeg ikke vet noe!

Jeg mener innerst inne at jeg er en sexbombe. Og jeg beundrer dere jenter (og gutter) for at dere har så stor viljestyrke at dere ikke kaster dere over meg. Jeg er Übersexy som bare pokkern, må vite. :P
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Sisnera
Sitter
Sitter

Post by Sisnera »

davram bashere wrote:Vet ingenting!?!? Jeg har da slettes ikke kastet bort de 10 årene jeg har sittet på skolebenklen, førken! Jeg vet hvordan man dividerer og subtraherer, hvordan skal drive en lærer til vanvidd og hvordan man skal smiske seg til en sekser uten at læreren oppdager det. Ikke kom her å fortelle meg at jeg ikke vet noe!

Jeg mener innerst inne at jeg er en sexbombe. Og jeg beundrer dere jenter (og gutter) for at dere har så stor viljestyrke at dere ikke kaster dere over meg. Jeg er Übersexy som bare pokkern, må vite. :P
Til det første:
Du tror all den dritten de har stappa inn i hodet ditt er riktig. jeg er ikke overbevist. Men du tror det er riktig, du vet aldri.

Til det andre:
Jeg tror deg ikke.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Dersom han trur han veit det, alle andre trur han veit det, og all empirisk oppleving av alt som har skjedd han og andre nokon gong later til å bekrefte det, så har det vel strengt tatt ingen ting i det heile å bety om det er eit filosofisk grunnlag for å sei at han kun trur det eller om ein kan sei han faktisk veit det. Og i absolutt alle praktiske samanhengar blir det siste langt meir relevant, så...
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
davram bashere
Sitter
Sitter

Post by davram bashere »

Kan du skrive det på nytt? Helst på en slik måte at jeg skjønner hva som faktisk står det.
Post Reply