God Jul!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Chriz
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Chriz »

Pinnekjøtt er godt! Du blir mett på det ja, men da må det regnes inn at du spiser tilbehør og. Potet, surkål, rabbestappe og pølser.
Sa souvraya niende misain ye
- Mat
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nei, du har forsåvidt et poeng. Det virker ikke særlig fristende å spise døde dyr. Litt ekkelt, på en måte. Endra: Og vi spiser jo ikke annen mat direkte fra skjelettet heller. Tenk å spise fugl eller fisk direkte fra skjelett. Æsj.

Og selvsagt kan du bli mett av det, men som med all annen mat hører det jo til tilbehør som poteter osv. Og det er langt mer mat i kjøtt enn f.eks. reker. Det må man jo spise en evighet før man blir mett.
Last edited by Sauegjeteren on Sun Jan 04, 2009 23:23, edited 1 time in total.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Mierin Eronaile
Sitter
Sitter

Post by Mierin Eronaile »

Man blir jo alltid mett, bare man spiser nok!
lolzi
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Synes faktisk synd på den som ikke har smakt pinnekjøtt, eller som har ribbe eller annet som den optimale julematen. Jeg er veldig glad for at moren min kommer fra pinnekjøtt-land og at ho fikk overtalt far til å ha pinnekjøtt på julaften og ellers i jula også! Ribbe blir som å spise en gammel McDonalds-burger ved siden av. Men som nevnt, må man ha det riktige tilbehøret, og folkens her skal kokk Asphyxiate gi dere det mest esensielle man må ha: Poteter, kålrabistappe og selvfølgelig DAMPPØLSER!!!! Noen nevnte medisterpølser/-kaker, men til pinnekjøtt er jo det bare tull. Damppølser er faktisk med å konkurrere med pinnekjøttet ang. smakfullhet. Forøvrig bør (må?) pinnekjøttet ikke være røkt.
Men nå som julen er over gleder jeg meg smått til hverdagsmåltidene, selv om det sikkert vil gå over etter første munnfull nå etterpå!
Manbearpig
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Damppølse tror jeg er et fenomen du skal få lov til å forklare nærmere hva er.
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

Damppølser er røde pølser som har veldig mye/sterk smak, noe som gjør at det passer finfint ved siden av pinnekjøtt. Kan kanskje minne litt om vossakorv o.l., som jeg har hørt folk bruker. Min mor hadde damppølser når hun hadde pinnekjøtt som liten, så det er ikke et nytt fenomen. Vanlig er det nok kanskje ikke, for vi må vanligvis be matbutikken(e) å ta det inn slik at vi får det, selv om det vistnok går ganske mye av det også her på østlandet. Det morsomme er at etter at familien vår har begynt å servere pinnekjøtt med damppølser har folk nesten gått mann av huse hver gang de vet at vi skal servere pinnekjøtt og de skal også få, og det som er en gjenganger i etterspørselen er altså damppølsene. ANBEFALES!

Ingen som er fra vestlandet ala Sogn og Fjordane (hvor min mor er i fra) og der om kring? Tror at det er der at damppølsetradisjonen står sterkest, og folk derfra vet sikkert mye mer om det enn meg!
Manbearpig
TamalThor
Asha’man
Asha’man

Juledekorasjoner

Post by TamalThor »

Da var visst juledekorasjonene her på forumet på plass. :D

Ble en smule overraska over å se dem, men fine var de. Så absolutt! Likte særlig lua til Mat. :P Creds til vedkomne som har laget dekorasjonene.

Flere enn meg som allerede er i julestemning, eller?
Last edited by TamalThor on Fri Dec 03, 2010 9:59, edited 1 time in total.
"Nobody tells us how to be men. We just are."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Julestemnnga kjem unekteleg i Bergen, trass i min fyrste snølause vinter. Det hjølp på å vere med i to kor som førebur seg til julekonsert og at internatet blir pynta opp med juggel nok til eit halvt u-land.

Det er no litt koseleg òg, men eg veit omtrent kor lite dekor eg skal ha når eg flytter for meg sjølv.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Re: Juledekorasjoner

Post by Faile »

TamalThor wrote:Da var visst juledekorasjonene her på forumet på plass. :D

Ble en smule overraska over å se dem, men fine var de. Så absolutt! Likte særlig lua til Mat. :P Creds til vedkomne som har laget dekorasjonene.
Oooh. Husker at hatten til Mat i utgangspunktet dekka for øynene hans, men at flinke admin(husker ikke hvem av dere, Eivind?) fiksa den etter at en av brukerne(ashie?) påpekte at det hadde vært finere slik den er nå.

Og den litt latterlige diskusjonen som fulgte da en av brukerne(skal ikke nevne navn) påpekte at vi burde tenke på barna i afrika istedenfor å bruke energi på å pynte forumet til jul. :P

Awww. Good times! ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Faile wrote:Og den litt latterlige diskusjonen som fulgte da en av brukerne(skal ikke nevne navn) påpekte at vi burde tenke på barna i afrika istedenfor å bruke energi på å pynte forumet til jul. :P
Jiizes!
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Faile wrote: en av brukerne(skal ikke nevne navn) påpekte at vi burde tenke på barna i afrika istedenfor å bruke energi på å pynte forumet til jul.
...Kvafornoko?

XD KVAFORNOKO?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Mmmm. Jeg liker å tenke på de sultne barna i Afrika. Jeg liker ikke å gjøre noe spesielt for dem - men tenke! - ja det kan man gjøre døgnet rundt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Also, kva med alle dei TØRSTE borna i Afrika! Er det ingen som tenkjer på dei?!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

God Jul alle sammen :D

Håper alle fornuftige mennesker sitter oppe å ser på Tre nøtter til Askepott :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Asphyxiate
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Asphyxiate »

god jul, ja. Og jeg var/er tydeligvis ikke fornuftig, for etter å ha lest creditsen i starten på det jeg tror er veldig troverdig tjekkisk(?) (østeuropeiske språk/slavisk skal leses høyt og med sint stemme), spente jeg på meg skia og fikk is i skjegget.
Manbearpig
Post Reply