God Jul!
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Nei, du har forsåvidt et poeng. Det virker ikke særlig fristende å spise døde dyr. Litt ekkelt, på en måte. Endra: Og vi spiser jo ikke annen mat direkte fra skjelettet heller. Tenk å spise fugl eller fisk direkte fra skjelett. Æsj.
Og selvsagt kan du bli mett av det, men som med all annen mat hører det jo til tilbehør som poteter osv. Og det er langt mer mat i kjøtt enn f.eks. reker. Det må man jo spise en evighet før man blir mett.
Og selvsagt kan du bli mett av det, men som med all annen mat hører det jo til tilbehør som poteter osv. Og det er langt mer mat i kjøtt enn f.eks. reker. Det må man jo spise en evighet før man blir mett.
Last edited by Sauegjeteren on Sun Jan 04, 2009 23:23, edited 1 time in total.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Mierin Eronaile
- Sitter

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Synes faktisk synd på den som ikke har smakt pinnekjøtt, eller som har ribbe eller annet som den optimale julematen. Jeg er veldig glad for at moren min kommer fra pinnekjøtt-land og at ho fikk overtalt far til å ha pinnekjøtt på julaften og ellers i jula også! Ribbe blir som å spise en gammel McDonalds-burger ved siden av. Men som nevnt, må man ha det riktige tilbehøret, og folkens her skal kokk Asphyxiate gi dere det mest esensielle man må ha: Poteter, kålrabistappe og selvfølgelig DAMPPØLSER!!!! Noen nevnte medisterpølser/-kaker, men til pinnekjøtt er jo det bare tull. Damppølser er faktisk med å konkurrere med pinnekjøttet ang. smakfullhet. Forøvrig bør (må?) pinnekjøttet ikke være røkt.
Men nå som julen er over gleder jeg meg smått til hverdagsmåltidene, selv om det sikkert vil gå over etter første munnfull nå etterpå!
Men nå som julen er over gleder jeg meg smått til hverdagsmåltidene, selv om det sikkert vil gå over etter første munnfull nå etterpå!
Manbearpig
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

-
Asphyxiate
- Den Fortapte

Damppølser er røde pølser som har veldig mye/sterk smak, noe som gjør at det passer finfint ved siden av pinnekjøtt. Kan kanskje minne litt om vossakorv o.l., som jeg har hørt folk bruker. Min mor hadde damppølser når hun hadde pinnekjøtt som liten, så det er ikke et nytt fenomen. Vanlig er det nok kanskje ikke, for vi må vanligvis be matbutikken(e) å ta det inn slik at vi får det, selv om det vistnok går ganske mye av det også her på østlandet. Det morsomme er at etter at familien vår har begynt å servere pinnekjøtt med damppølser har folk nesten gått mann av huse hver gang de vet at vi skal servere pinnekjøtt og de skal også få, og det som er en gjenganger i etterspørselen er altså damppølsene. ANBEFALES!
Ingen som er fra vestlandet ala Sogn og Fjordane (hvor min mor er i fra) og der om kring? Tror at det er der at damppølsetradisjonen står sterkest, og folk derfra vet sikkert mye mer om det enn meg!
Ingen som er fra vestlandet ala Sogn og Fjordane (hvor min mor er i fra) og der om kring? Tror at det er der at damppølsetradisjonen står sterkest, og folk derfra vet sikkert mye mer om det enn meg!
Manbearpig
Juledekorasjoner
Da var visst juledekorasjonene her på forumet på plass.
Ble en smule overraska over å se dem, men fine var de. Så absolutt! Likte særlig lua til Mat.
Creds til vedkomne som har laget dekorasjonene.
Flere enn meg som allerede er i julestemning, eller?
Ble en smule overraska over å se dem, men fine var de. Så absolutt! Likte særlig lua til Mat.
Flere enn meg som allerede er i julestemning, eller?
Last edited by TamalThor on Fri Dec 03, 2010 9:59, edited 1 time in total.
"Nobody tells us how to be men. We just are."
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Julestemnnga kjem unekteleg i Bergen, trass i min fyrste snølause vinter. Det hjølp på å vere med i to kor som førebur seg til julekonsert og at internatet blir pynta opp med juggel nok til eit halvt u-land.
Det er no litt koseleg òg, men eg veit omtrent kor lite dekor eg skal ha når eg flytter for meg sjølv.
Det er no litt koseleg òg, men eg veit omtrent kor lite dekor eg skal ha når eg flytter for meg sjølv.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Re: Juledekorasjoner
Oooh. Husker at hatten til Mat i utgangspunktet dekka for øynene hans, men at flinke admin(husker ikke hvem av dere, Eivind?) fiksa den etter at en av brukerne(ashie?) påpekte at det hadde vært finere slik den er nå.TamalThor wrote:Da var visst juledekorasjonene her på forumet på plass.![]()
Ble en smule overraska over å se dem, men fine var de. Så absolutt! Likte særlig lua til Mat.Creds til vedkomne som har laget dekorasjonene.
Og den litt latterlige diskusjonen som fulgte da en av brukerne(skal ikke nevne navn) påpekte at vi burde tenke på barna i afrika istedenfor å bruke energi på å pynte forumet til jul.
Awww. Good times! ^^
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Jiizes!Faile wrote:Og den litt latterlige diskusjonen som fulgte da en av brukerne(skal ikke nevne navn) påpekte at vi burde tenke på barna i afrika istedenfor å bruke energi på å pynte forumet til jul.![]()
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
...Kvafornoko?Faile wrote: en av brukerne(skal ikke nevne navn) påpekte at vi burde tenke på barna i afrika istedenfor å bruke energi på å pynte forumet til jul.
XD KVAFORNOKO?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Mmmm. Jeg liker å tenke på de sultne barna i Afrika. Jeg liker ikke å gjøre noe spesielt for dem - men tenke! - ja det kan man gjøre døgnet rundt.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Also, kva med alle dei TØRSTE borna i Afrika! Er det ingen som tenkjer på dei?!
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Asphyxiate
- Den Fortapte