Filmer
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Oi, dette minnet meg om Denver-filmene (tegneserie), fra jeg var en fem år gammel. Noen som husker de? Den dinosauren som klekkes ut av et egg fra et krater og begynner å leve med menneskene?Ashaman wrote:Det heile gjeng ut på at dei må redde ein rekke gardar, fordi ein slask vil ta dei og gjere dei om til kolgruver.
Edit: Fant den på imdb, Denver, the last Dinosaur. Er visst fra 1988.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Så forresten nettopp en film vi veksla noen ord om i går: Last Man Standing. Og den var ikke så fæl som jeg huska. De indre monologene passa egentlig ganske bra, og selv om Bruce Willis ikke er noen Clint Eastwood, gjorde han det ikke så verst...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
er det noe på denne menyen her som ikke svømmer i brun saus?Kjetil wrote:Så "Et Kongerike for en Lama" igjen på et nachspiel igår. En fantastisk film. Har også bestemt meg for at jeg liker den dubba versionen best. Kanskje den disneyfilmen jeg liker best.
jeg vet det, jeg vet det! izma, izma sitter på din stol
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Denne er bare herlig. Så den for første gang i januar en gang, som første Disneyfilm på 5-6 år, og jeg fikk nesten bakoversveis. Trodde Disney hadde tapt seg, jeg.Kjetil wrote:Så "Et Kongerike for en Lama" igjen på et nachspiel igår. En fantastisk film. Har også bestemt meg for at jeg liker den dubba versionen best. Kanskje den disneyfilmen jeg liker best.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Vel, akkurat den er veldig spesiell... nesten Monty Pythonesque humor, vil eg sei.
Men tapt seg, det vil eg ikkje sei. I forhald til storheitstida tidleg på nittitalet og seint på åttitalet med "Den Lille Havfruen", "Aladdin", "Løvenes Konge", "Pochahontas", "Skjønnheten og Udyret", osb, så er det såklart eit drastisk fall i både mengde filmer og i kvaliteten på desse, men om du samanliknar med eit større utval litt eldre filmar, som den fyrste "Bernard & Bianca"-filmen og "Taran og Den Sorte Gryte" kjem dei nyere filmane straks betre ut. "The Incredibles" var forresten meget bra, og "Brother Bear" var i alle fall midt på treet. Men mengden filmar har jo gått horribelt ned, og no er det vel snakk om (eller bestemt, kanskje?) at dei skal gi seg heilt med handteikna kinofilmar, noko som i så fall er ei stor skam.
Men tapt seg, det vil eg ikkje sei. I forhald til storheitstida tidleg på nittitalet og seint på åttitalet med "Den Lille Havfruen", "Aladdin", "Løvenes Konge", "Pochahontas", "Skjønnheten og Udyret", osb, så er det såklart eit drastisk fall i både mengde filmer og i kvaliteten på desse, men om du samanliknar med eit større utval litt eldre filmar, som den fyrste "Bernard & Bianca"-filmen og "Taran og Den Sorte Gryte" kjem dei nyere filmane straks betre ut. "The Incredibles" var forresten meget bra, og "Brother Bear" var i alle fall midt på treet. Men mengden filmar har jo gått horribelt ned, og no er det vel snakk om (eller bestemt, kanskje?) at dei skal gi seg heilt med handteikna kinofilmar, noko som i så fall er ei stor skam.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Yzma: Ah, how shall I do it? Oh, I know. I'll turn him into a flea, a harmless, little flea, and then I'll put that flea in a box, and then I'll put that box inside of another box, and then I'll mail that box to myself, and when it arrives...
Yzma: [laughs]
Yzma: ...I'll smash it with a hammer! It's brilliant, brilliant, brilliant, I tell you! Genius, I say!
For en fantastisk film
Så den på engelsk sist jeg så den, når jeg leste hvem som hadde de norske stemmene hadde Kristoffer Schau en av stemmene, hvem er han?
Yzma: [laughs]
Yzma: ...I'll smash it with a hammer! It's brilliant, brilliant, brilliant, I tell you! Genius, I say!
For en fantastisk film
Ah, husker jeg likte Bernard og Bianca godt, min første kinofilm. Men er måte på hvor kritisk en er som 2'åring. Ellers var det disneyfilmene tidlig på nittitallet som nevnt her som har holdt høyest kvalitet.
Edit: Slet fælt med å finne info om B&B, fordi den opprinnelig heter The Rescuers Down Under.
Edit: Slet fælt med å finne info om B&B, fordi den opprinnelig heter The Rescuers Down Under.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
den første B&B filmen, eller den andre? liker personlig den andre best!
pene ørnen! sukk!
schau har stemmen til klonk
pampampammarampam høøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøø.... ler hver gang! 
schau har stemmen til klonk
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter