Jeg dannet den foerste traaden som gikk til 100 sider.
Naa har jeg sagt det, jeg er ferdig med selvdigginga naa. Og ser at det i hoeyeste grad trengs et nytt tema til groetdiskusjonen. (Groet er imidlertid godt her ogsaa, i de allerfleste typer).
Nytt tema: Ringer. Bruker du de? Og hvorfor bruker man egentlig ringer? Har aldri klart ringer eller oredobber. Smykker og armband kan jeg godt gaa med, men ringer? Eller oeredobber??
Øredobber går jeg masse med! Men det er det at jeg klarer ikke sove med dem hvis de ikke er veldig enkle. Og da bare glemmer jeg dem om morgenen.
Men ringer? Nej. Det funker ikke. Går med de som betyr noe får meg i et smykke rundt halsen. De er enten for små eller for store, og da mister du blodsirkulasjonen, eller så mister du dem.
Ringer passer aldri, enten er de for små og man får dem aldri av, eller så er de for store og de detter av og man mister dem. De er for det meste i veien. Så ringer bruker jeg sjelden. Jeg eier vel kanskje ikke så mange ringer heller.. Men så har jeg jo Aes Sedai ringen min! Men den er ekstremt ubehagelig å ha på seg fordi den ble laget av min venninne.. Men tøff, det er den!
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Når det gjelder ringer klarer jeg meg ikke uten. Når jeg er på trening må jeg ta dem av, men går ellers alltid med en (har gått med den i en del år nå) eller to. Eller flere. Hvis jeg glemmer dem en dag føler jeg meg nesten naken
Elsker smykker i det hele tatt Jo flere, jo bedre.
Sauegjeteren wrote:Jeg har forstått det slik at Aes Sedai-ringen er stort sett glatt jeg? Og av gull, selvfølgelig.
Jeg var vell ganske overbevist om det samme, med en slags flat greie med et bilde av en slange som bet seg selv i halen...
Ikke en ring som er en slange som biter seg selv i halen
Jeg har to ringer som jeg bruker fra tid til annen. Også har jeg et gullkjede som omtrent aldri tas av, som har blitt en del av meg. I tillegg har jeg en del andre kjeder som jeg fra tid til annen bruker i tillegg, det være seg dogtags, en bjørneklo osv. Hull i øra derimot er dritstøgt på menn, så det har jeg ikke, ingen piercinger, og det skal det heller aldri bli noe av.
Og så bruker jeg ganske ofte sånne svarte armbånd/svettebånd rundt håndleddene, i tillegg til en hel haug med nagler som jeg ikke bruker så altfor ofte lenger. Også bruker jeg også fra tid til annen sånne kampsportbånd som surres rundt hendene, håndleddene og underarmene.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Det var ei gong ein som var glatt på den sida, som beit seg i halen, men den såg litt spinklare ut. Skal sjå om eg ikkje har den på maskina mi ein stad.
Fant den, han var ikkje glatt, men meir slik eg såg den for meg:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
jeg er glad i ringer, men bruker det skjeldent. jeg kan ikke gå med annet enn sølv eller gull, ettersom jeg trolig har en eller annen rar form for nikkelallergi. eneste ringene jeg har som ikke er "ekte" er noen jeg kjøpte i Usa i fjor, en slags signettring med Faile og en falk på, og en med bare navnet. kan ikke bruke dem lenge av gangen da...
nå har jeg av en eller annen grunn omtrent bare diamantringer, og det er liksom ikke noe jeg føler meg trygg på å bruke hver dag, ikke minst fordi jeg alltid drar på jobb eller trening(begge krever at jeg tar av ringene, ettersom de begge foregår i vann) rett etter skolen.
kjeder går jeg mye med egentlig. har oppigjennom tiden hatt utrolig mange forskjellige hammere, og andre norrøne symboler. har også en svakhet for store, tvinna sølvlenker, som jeg har flere av.
hadde dingeldangel i øra mine i hm. tre måneder i tiendeklasse. viste seg å være uforenelig med rugbysesongen, og da en av guttene på laget mitt hadde måtte stikke nye hull i øra mine etter hver eneste kamp og trening i den perioden, gav jeg opp.
jeg skal forresten ha to spikere i det ene øret, men kan ikke ta det så lenge jeg svømmer å ofte som jeg gjør. må vente til en eller annen ferie så det rekker å gro.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.