Hva er det beste våpenet i Wot?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Ved at det er en tung gjenstand får den opp ei viss fart, og brukes den rett da kan den holde unna fiendene ei stund. Du har sikkert prøvd å slå en pinne mot et tre, for så å oppdage at den spretter over på andre sida. Ashandareien setter seg omtrent like mye fast, med mindre den kutter noe, og ikke nødvendigvis da heller.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Jeg stemte på Mat's Ashandarei.
Mest fordi det høres kult ut, osv, men også fordi det høres ut som et brukbart våpen i kamp.
Jeg har en viss forkjærlighet for sverd (hovedsaklig katana, men det er vel ingen bombe), men poke-spyd kommer ikke langt etter.
Anyways (!) Hadde ikke romerne eget tungt cavalry selv? Eller er the Extraordinarii lett kavalri?
De hadde lange spatha sverd hvis jeg husker riktig, som kan ha vært to-hånds... Jeg kan ikke egentlig så mye om slikt
Mest fordi det høres kult ut, osv, men også fordi det høres ut som et brukbart våpen i kamp.
Jeg har en viss forkjærlighet for sverd (hovedsaklig katana, men det er vel ingen bombe), men poke-spyd kommer ikke langt etter.
Anyways (!) Hadde ikke romerne eget tungt cavalry selv? Eller er the Extraordinarii lett kavalri?
De hadde lange spatha sverd hvis jeg husker riktig, som kan ha vært to-hånds... Jeg kan ikke egentlig så mye om slikt
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Når jeg hadde lest ferdig alle postene mente jeg å huske at mange hadde skrevet det. Jeg overdrev kanskje litt, men jeg pleier å gjøre det... Kanskje en uvane.
Jeg prøvde bare å få litt... hva skal man si?... personlig preg over posten min. Litt humor, liksom.
Uansett er det historie og grunnene til at ting skjer (som for eksempel hvordan 300 spartanere klarte å holde ut i tre dager mot mange tusener/millioner) som interreserer meg. Ikke våpen, egentlig.
Er du ikke enig?
Jeg prøvde bare å få litt... hva skal man si?... personlig preg over posten min. Litt humor, liksom.
Uansett er det historie og grunnene til at ting skjer (som for eksempel hvordan 300 spartanere klarte å holde ut i tre dager mot mange tusener/millioner) som interreserer meg. Ikke våpen, egentlig.
Er du ikke enig?
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Fordi 99% av alle her har sett Kill Bill vol. 1-2.davram bashere wrote:Og den konklusjonen har du trukket på grunnlag av hva?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Mizu wrote:Når jeg hadde lest ferdig alle postene mente jeg å huske at mange hadde skrevet det. Jeg overdrev kanskje litt, men jeg pleier å gjøre det... Kanskje en uvane.
Jeg prøvde bare å få litt... hva skal man si?... personlig preg over posten min. Litt humor, liksom.
Uansett er det historie og grunnene til at ting skjer (som for eksempel hvordan 300 spartanere klarte å holde ut i tre dager mot mange tusener/millioner) som interreserer meg. Ikke våpen, egentlig.
Er du ikke enig?
Nei. Jeg liker våpnene. 300 uten våpen holder ikke lenge mot tusener/millioner med våpen.
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Jeg respekterer at du kanskje digger våpen, men jeg må bare oppklare hva jeg mente med min forrige post.
Grunner til at noen vinner kan for eksempel være:
Kløkt : Overlegne taktikker og strategier.
Landskap : Som for eksempel den trange (hvadetnåennheter) dalen/gropa de sloss i i 300.
Våpen : Enten at de vinner fordi de slåss med for eksempel spyd mot sverd, eller at de bare har bedre lagd våpen.
Best trent : Sloss mer effektivt og/eller er mer disiplinerte.
Som du ser har jeg skrevet at våpen kan være en grunn, og jeg syntes noen våpen ser kule ut, men det er det.
Altså jeg bryr meg ikke (eller "care'r så jævlig", som de ville sagt der jeg bor
) om hvordan våpnene til spartanerne så ut. De kunne sloss med dem og de sloss bra. De eide alle motstandere.
Så for meg er det mer interresant å finne ut hvorfor og hvordan de sloss. Åssen de greide å overleve. Åssen type våpen de bruker. Og hva som skjedde når krigen var ferdig.
Jeg syntes historie er interresant, men selvfølgelig kan du få lov til å ha en annen mening.
Våpen kan være kule, som f.eks. slik jeg ser for meg Ashandarei'en til Mat. Men for meg vil våpen ikke bli mer enn kult, og kan være interresant å vite åssen de ser ut og åssen de blir brukt, men jeg sitter ikke her å digger til de fire katana'ene mine på hylla. De ser bra ut... Greit.
Håper du skjønner hva jeg mener. Syntes det er vanskelig å sette ord på det, menmen.
BTW: Lo når jeg leste posten din Lothair Mantelar
Grunner til at noen vinner kan for eksempel være:
Kløkt : Overlegne taktikker og strategier.
Landskap : Som for eksempel den trange (hvadetnåennheter) dalen/gropa de sloss i i 300.
Våpen : Enten at de vinner fordi de slåss med for eksempel spyd mot sverd, eller at de bare har bedre lagd våpen.
Best trent : Sloss mer effektivt og/eller er mer disiplinerte.
Som du ser har jeg skrevet at våpen kan være en grunn, og jeg syntes noen våpen ser kule ut, men det er det.
Altså jeg bryr meg ikke (eller "care'r så jævlig", som de ville sagt der jeg bor
Så for meg er det mer interresant å finne ut hvorfor og hvordan de sloss. Åssen de greide å overleve. Åssen type våpen de bruker. Og hva som skjedde når krigen var ferdig.
Jeg syntes historie er interresant, men selvfølgelig kan du få lov til å ha en annen mening.
Våpen kan være kule, som f.eks. slik jeg ser for meg Ashandarei'en til Mat. Men for meg vil våpen ikke bli mer enn kult, og kan være interresant å vite åssen de ser ut og åssen de blir brukt, men jeg sitter ikke her å digger til de fire katana'ene mine på hylla. De ser bra ut... Greit.
Håper du skjønner hva jeg mener. Syntes det er vanskelig å sette ord på det, menmen.
BTW: Lo når jeg leste posten din Lothair Mantelar
Enig med deg Mizu. Våpen er et interessant tema, men det er strategi likeså, selv om jeg over hodet ikke har noe peil på det.
Historien bak hvordan våpen utvikler seg etter hvordan rustninger utviklet seg og hvordan rustninger utvikler seg igjen for å svare våpnene, til hvaslags taktikk motstanderen bruker, til når ny teknologi utnyttes.
Men sammen med våpen så er hvordan man bruker krigerne i feltet og bruker omerådet rundt deg til din fordel mer viktig. Som vi alle vet Mat er en mester på.
Men for all del, våpen i seg selv er også veldig interessant.
Og det å være flink med våpenet sitt blir enda viktiger i dueller enn i masser. Men også her er strategi veldig viktig. Det å være overvåken og legge merke til sine omgivelser. Kan du foreksempel plassere deg slik at solen blender din motstander, passe på at du ikke snubler i en stein som du har lagt merke til osv.
Historien bak hvordan våpen utvikler seg etter hvordan rustninger utviklet seg og hvordan rustninger utvikler seg igjen for å svare våpnene, til hvaslags taktikk motstanderen bruker, til når ny teknologi utnyttes.
Men sammen med våpen så er hvordan man bruker krigerne i feltet og bruker omerådet rundt deg til din fordel mer viktig. Som vi alle vet Mat er en mester på.
Men for all del, våpen i seg selv er også veldig interessant.
Og det å være flink med våpenet sitt blir enda viktiger i dueller enn i masser. Men også her er strategi veldig viktig. Det å være overvåken og legge merke til sine omgivelser. Kan du foreksempel plassere deg slik at solen blender din motstander, passe på at du ikke snubler i en stein som du har lagt merke til osv.
-
davram bashere
- Sitter

- Posts: 797
- Joined: Sun Feb 11, 2007 0:01
- Location: Tellus, tredje planet fra sola. Ja, den forrurensa søppeldynga. Du vet hvor det er? Flott!
Når sa jeg at historie ikke er interessant? Hvis du har lest mine tidligere poster kan du se at historie, og ikke minst strategier fra tidligere perioder, interesserer meg.Mizu wrote: Jeg syntes historie er interresant, men selvfølgelig kan du få lov til å ha en annen mening.
Og jeg må bare spørre: Du kommer fra et område rundt Oslo, ikke sant?
Mia ayende, Moderator! Caballein misain ye! Inde muaghde Moderator misain ye! Mia ayende!
Jeg sa aldri at du ikke syntes det er interresant. Bare at du kunne få lov til å ha en annen mening hvis du ikke syntes det.davram bashere wrote: Når sa jeg at historie ikke er interessant? Hvis du har lest mine tidligere poster kan du se at historie, og ikke minst strategier fra tidligere perioder, interesserer meg.
Og jeg må bare spørre: Du kommer fra et område rundt Oslo, ikke sant?
Jeg tror egentlig vi bare prater rundt hverandre.
Ja jeg bor i et område rundt Oslo.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Posts: 1530
- Joined: Thu Mar 30, 2006 19:27
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Davram bor i Bodø, så det er sagt. Ellers kan vi, som Faile så fint illustrerte, finne fram kart og kompass og traske muntert tilbake til riksveien. Viddene er for farlige for den allmenne bruker og burde for enhver tid unngås 
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov

